Jó grafikus által készített projektek “villámgyorsan” eladhatók. A nehéz projektek, a sok órás munka ellenére, elutasításra kerülhetnek az ügyfél részéről. Ez azonban nem jelenti azt, hogy egy szabadúszó ne tudná monetizálni ötleteit mások számára. E célból speciális online portálok jöttek létre, ahol a készítő profilt hoz létre, kitölti a legfontosabb információkat, közzéteszi munkáit, és elkezdi online értékesíteni grafikai terveit. Mint mindig, a részletekben rejlik a buktató. Nem mindenki, különösen a kezdők, képes sikeresen teljesíteni a követelményes ügyfelek megrendeléseit.
Grafikai tervezés online értékesítése – tartalomjegyzék:
- Hogyan kezdjünk el grafikai terveket online értékesíteni?
- Grafikai tervezési feladatok és projektek típusai
- Grafikai tervezés értékesítésére alkalmas platformok
- Használati tárgyakon elhelyezett grafikai tervek
- Hol kezdheti el egy grafikus a grafikai tervek online értékesítését? Összefoglaló
- Nézd meg a legjobb projektmenedzsment szoftvereket grafikusok számára
Hogyan kezdjünk el grafikai terveket online értékesíteni?
Jól végrehajtott felmérés lehetővé teszi a grafikus számára, hogy sok időt megtakarítson. Kezdésként érdemes meghatározni a saját kompetenciáinak spektrumát. Nagyszerű ötlet lesz a készségek legprimitívebb módon történő megszervezése. Ehhez szükséged lesz… egy papírlapra és egy tollra.
Írd le a kompetenciáidat, tulajdonságaidat, gondolkodj el arról, hogy milyen típusú grafikai tervezés a legmegbízhatóbb számodra. Talán a kézműves termékek, a hagyományos tervezés, az egyedi grafikai tervek készítésére specializálódtál? Vagy talán a hobbid tipikusan reklámprojektek, amelyek szélesebb körű felhasználásra irányulnak a marketingben? Az alapvető cselekvési irány meghatározása hasznos lesz a grafikusok számára megfelelő szolgáltatás kiválasztásakor.
Grafikai tervezési feladatok és projektek típusai
A megrendelések bármilyen típusú grafikában megvalósíthatók, az ügyfél elvárásai vagy a készítő preferenciái szerint. A raszteres és vektorgrafika egyaránt elterjedt. Az értékesítési portálok személyre szabott ikonok, reklámbanner tervek, vázlatok, Photoshop megvalósítások, sőt kész grafikai albumok ajánlatait is tartalmazzák.
A legtöbb “szabadúszó” oldalon teljes szabadság van a közzétett tervezési javaslatokkal kapcsolatban. Azonban a weboldalak sajátosságai eltérnek az ott közzétett tervek használó ügyfelek csoportja között. Érdemes megismerni ezeket a fontos különbségeket, amikor grafikai terveket értékesítesz online.
Grafikai tervezés értékesítésére alkalmas platformok
Grafikai tervek online értékesítésekor, mielőtt kihasználnád az értékesítési portálok előnyeit, érdemes először megismerkedni a sajátosságaikkal. Ennek az az oka, hogy minden oldal sok szempontból eltér egymástól, és mindegyik használata kissé eltérő funkcionalitást von maga után. Az értékesítési portálokat a közzétett projektek típusa szerint csoportosítottuk.
Inspirálódhatsz a korábbi blogbejegyzésünkből is a témában.
Használati tárgyakon elhelyezett grafikai tervek
1. Cafepress

A Cafepress egy jól megalapozott piaci pozícióval rendelkező portál. Lehetővé teszi, hogy eredeti grafikákat helyezzünk el olyan tárgyakon, mint a pólók, sapkák, bögrék vagy naptárak.
2. Spreadshirt

A Spreadshirt – egy olyan weboldal, ahol több milliárd személyre szabott design érhető el. A Cafepresshez hasonlóan lehetővé teszi, hogy saját grafikáinkat hasznos tárgyakra helyezzük.
3. Blurb
A Blurb – itt készíthetünk egy kész listát a grafikai munkákról, amelyeket dedikált albumokban helyezünk el. Ezeket könnyen kezelhetjük, például a Picasa, SmugMug vagy Flickr segítségével.

4. iStock

Reklámgrafikák, marketingtervek, betűtípusok, ikonok értékesítése: az iStock – naponta több mint tízezer művész használja az iStockot, akik megosztják grafikai munkáikat. A szolgáltatás lehetővé teszi a passzív jövedelem generálását, amely a létrehozott projektek után járó jogdíjakból származik.
5. Shutterstock

A Shutterstock – egy amerikai portál, amely széles választékban kínál fényképeket, vektorokat, illusztrációkat és képeket. Különösen népszerű nemcsak a grafikusok, hanem a fotósok körében is.
6. Adobe Stock

Adobe Stock – az Adobe cég portálja, amely összegyűjti a fotósokat, illusztrátorokat, grafikusokat. Az ügyfelek itt vásárolhatnak képlicenceket, amelyeket szabadon kezelhetnek.
7. CreativeMarket

A CreativeMarket – egyfajta online piactér, ahol az internet közössége által készített munkák találhatók. Itt WordPress témákat, fényképeket, grafikákat és egyéb digitális termékeket találhatsz.
8. Fiverr

A Fiverr – 2010-ben alapított izraeli portál, amely a szabadúszókat, köztük a grafikusokat is összegyűjti.
Hol kezdheti el egy grafikus a grafikai tervek online értékesítését? Összefoglaló
A kihasználatlan, tárolt grafikai tervek, amelyek a készítő kreativitásának termékei, mérhető előnyöket hozhatnak. A legkívánatosabbak azok, amelyek magas passzív jövedelmet garantálnak, amelyet a grafikus rendszeresen megszerez.
A fent említett portálok csak egy csepp a grafikusok számára extra bevételt biztosító weboldalak hatalmas tengerében. A projektek értékesítésével kapcsolatos végső siker számos tényező eredménye lesz. Ami számít, az a munka esztétikája, hasznossága és a professzionalizmus. Minél szakértőbb megközelítést mutat be egy grafikus, annál magasabb díjakra számíthat. Ezek a “megismerés” és tapasztalat növekedésével is emelkedni fognak. Egy jó grafikus tehát képes lesz stabil jövedelmet generálni, különösen, ha közvetlen kapcsolatokat alakít ki külföldi ügyfelekkel.
Nézd meg a legjobb projektmenedzsment szoftvereket grafikusok számára:
Akarsz kapcsolatban maradni a tartalmunkkal? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz
Klaudia Kowalczyk
Egy grafikai és UX tervező, aki a tervezésbe átülteti azt, ami szavakkal nem kifejezhető. Számára minden használt szín, vonal vagy betűtípus jelentéssel bír. Szenvedélyes a grafikai és webtervezés iránt.