Valaha láttál már álláshirdetést a cég neve, a fizetési sáv és helyesírási hibák nélkül, és joggal gondoltad, hogy ez a legalacsonyabb bérű, unalmas munka vagy egy gyanús átverés? Álláshirdetés írásakor számos hiba léphet fel, mint az említettek és még sok más, amire figyelni kell. Ha többet szeretnél megtudni, olvasd el cikkünket, és tanuld meg, hogyan ne riaszd el a jelöltet, és hogyan írj hatékony álláshirdetést.

Hatékony álláshirdetés – tartalomjegyzék:

  1. Cégprofil
  2. Kreatív állásmegnevezés
  3. Részletes állásleírás
  4. Fizetési skálák
  5. Munkavégzés feltételei
  6. Egy egyszerű üzenet
  7. Minőség, nem mennyiség
  8. Nézd meg videónkat arról, hogyan írj hatékony álláshirdetést

Cégprofil

Az egyik legnagyobb hiba az álláshirdetésekben, hogy nem adják meg a cég nevét. Ez a lépés hatékonyan elriaszthatja a jelöltet, aki feltételezheti, hogy a cégnek pl. rossz a hírneve a piacon, ezért titokban tartja a nevét.

A név mellett érdemes egy rövid háttérinformációt is megadni – hány éve működik a piacon, mely országokban, mivel foglalkozik, milyen termékeket vagy szolgáltatásokat kínál, mi különbözteti meg a piacon.

Ismerd meg a jelöltet a márkával, mielőtt jelentkezne az ajánlatodra – így az elején fel tudja mérni, hogy az iparág az érdeklődési területe-e. A toborzó számára pedig időt takarít meg, ha nem kell órákat töltenie a jelentkezések átnézésével és előinterjúztatással azokkal, akik később úgyis kiesnek a kiválasztási folyamatból, amikor hirtelen kiderül, hogy kinek is kellene dolgozniuk.

Kreatív állásmegnevezés

Az álláshirdetést egy állásmegnevezéssel kell kezdeni, amely kiemelkedik a többi közül és vonzza a potenciális jelöltet. A névnek relevánsnak kell lennie a pozíció feladataihoz, és kapcsolódnia kell a tapasztalathoz (pl. junior, senior, szakértő, gyakornok). Legyen érdekes – pl. a “marketing osztály munkatársa” helyett szűkítsd le a feladatkört, és határozd meg a szükséges tapasztalatot. Például használj “Közösségi Média Ninja”, “Marketing Szakértő”, “Senior PR Menedzser”, “Junior Tartalom Szakértő” megnevezéseket. Egy kreatív név, amely azonnal meghatározza a pozíciót, ösztönözni fogja a jelöltet, hogy rákattintson a hirdetésre és elolvassa az ajánlatot.

write an job ad infographic

Részletes állásleírás

Fontos szempont, hogy tartalmazzon egy leírást a pozícióról és a feladatokról, amelyeket az újonnan felvett munkavállalónak el kell látnia. Jó együttműködni a toborzó menedzserrel vagy akár egy régi ügyféllel, hogy meghatározzák, milyen tulajdonságokkal, készségekkel és tapasztalattal kell rendelkeznie a jelöltnek.

Az állásleírás és a kapcsolódó felelősségek tudatosítják a jelöltekben, hogy megfelelnek-e a pozíció profiljának, és mit várnak el tőlük. Ez segít elkerülni a kellemetlen meglepetéseket, mint például egy új munkavállaló gyors lemondását, aki nem volt tisztában a pozícióval vagy a toborzási folyamat során bemutatott feladatokkal, mivel azok nem feleltek meg a tényleges munkakörének.

Fizetési skálák

Egyre több ajánlat tartalmaz fizetési sávokat – ez a folyamat időt takarít meg a toborzónak, mert azok az emberek, akiknek túlzott pénzügyi elvárásaik vannak, egyszerűen nem küldenek jelentkezéseket egy adott ajánlatra. A sávnak maximálisan vonzónak kell lennie a jelölt számára, de egyben reálisnak a cég és annak pénzügyi lehetőségei szempontjából. Mielőtt beállítanád őket, kutass és hasonlítsd össze a versenytársak sávjait. Ez lehetővé teszi, hogy a tiédet a munkaerőpiac aktuális normáihoz igazítsd.

Munkavégzés feltételei

A fizetési sáv mellett az ajánlatnak tartalmaznia kell más részleteket a munkavégzés feltételeiről, mint például a szerződés típusa, információ a munkavégzés módjáról (távoli, állandó vagy hibrid) vagy a munkahelyi kényelmi szolgáltatások és juttatások részletei, amelyeket a munkáltató kínál.

Egy egyszerű üzenet

A hirdetésnek egyszerű, barátságos és érthető nyelvezetet kell követnie. A koherencia és a világosság kulcsfontosságú, válassz bullet pointokat – a hosszú, egységes szövegek elriaszthatják a potenciális jelöltet.

Minőség, nem mennyiség

A fent említett szempontokat követő hirdetés sikerét a jelentkezések minősége méri. A pozícióról, a tapasztalathoz és készségekhez igazított fizetésről, a munkavégzés feltételeiről szóló részletek, együtt egy barátságos és professzionális megközelítéssel vonzzák a legmegfelelőbb jelölteket. Azok, akik nem jelentenek előnyt a cég számára, már az elején kiszűrésre kerülnek. Ez növeli a lehetőségeket egy nagyszerű munkavállaló felvételére, és időt takarít meg a toborzónak. Most már tudod, hogyan írj hatékony álláshirdetést. A következő lépés a megfelelő csatornák kiválasztása a jelöltek elérésére, amiről itt olvashatsz.

Végrehajtás

Ne feledd – nem ér véget az álláshirdetés létrehozásával vagy közzétételével. Jó nyomon követni az összes közzétett álláshirdetést, hatékonyan összegyűjteni és kezelni a jelöltek elérhetőségi adatait, és figyelemmel kísérni az egész toborzási folyamatot, hogy a lehető leghatékonyabb legyen. A jó hír az, hogy vannak dedikált eszközök erre.

Nézd meg videónkat arról, hogyan írj hatékony álláshirdetést:

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.

Nicole Mankin

HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.

View all posts →