Ha online vezeted a vállalkozásodat, biztosan hallottad már többször is a “tartalom a király” kijelentést. Bár ezeket a szavakat több évvel ezelőtt alkották meg, mégsem veszítették el a relevanciájukat. Ennek az az oka, hogy évről évre egyre többen keresnek alapvető információkat az Interneten, és azok az oldalak, amelyek komolyan veszik a tartalom kérdését, magasabb helyezést érnek el a keresési eredményekben, növelve ezzel annak esélyét, hogy egy felhasználó rátaláljon (és emlékezzen a márkára, megvásárolja a terméket vagy igénybe vegye a szolgáltatást). Számos különböző módon generálhatsz tartalmat, és a marketingesek nagyon gyakran figyelmen kívül hagyják a lehetőséget, hogy újrahasznosítsák azt a tartalom újrafelhasználásával. Mi is az a tartalom újrafelhasználás, és hogyan segíthet a napi működésedben?

Mi az a tartalom újrafelhasználás? – tartalomjegyzék:

  1. Tartalom újrafelhasználás – pontosan mi az?
  2. Újrahasznosítás – megkönnyítve a marketing erőfeszítéseidet
  3. Hogyan lehet újrahasznosítani a tartalmat?
  4. Tartalom újrafelhasználás – összefoglalás

Tartalom újrafelhasználás – pontosan mi az?

Ahogy a neve is sugallja, a tartalom újrafelhasználása új életet ad a tartalomnak – ahogyan ezt más iparágakban (ruha, papír vagy elektronika) is teszik. A folyamat nem duplázza meg a korábban közzétett tartalmat, hanem felfrissíti azt, arra fogadva, hogy a bemutatás módjában eltérővé teszi a korábbi verziótól. Mit változtathatsz meg a tartalom ilyen módon történő újrahasznosításával? Szinte bármilyen aspektusra gondolhatsz, ami eszedbe jut – a téma megközelítése, a formátum, az üzenet jellege, vagy akár a megfogalmazás módja (például hogy a tartalmad vonzóbb legyen a fiatalabb közönség számára).

Újrahasznosítás – megkönnyítve a marketing erőfeszítéseidet

Miért használják a tudatos marketingesek a tartalom újrahasznosítást? Mert új életet adni egykor létrehozott tartalomnak erőforrásokat takarít meg (különösen időt és pénzt), meghosszabbítja a témák életét, és segít a tehetetlenség helyzeteiben. A marketing tevékenységek végzése során nagyon valószínű, hogy egy idő után szembe kell nézned egy kihívással, hogy érdekes bejegyzést tegyél közzé a közösségi médiában, és egyszerűen nem lesz ötleted vagy inspirációd, miről írj. Ilyenkor a már létrehozott tartalom (különösen a hosszú blogcikkek) hasznos lehet.

Újrahasznosíthatod, azaz több bejegyzéssé, videóvá vagy akár podcast témává alakíthatod. Így egy témát különböző módokon mutathatsz be, a publikálás forrásától, a közönségtől vagy a céltól függően.

A tartalom újrahasznosítása üzleti szempontból is kulcsfontosságú, mert ahogy növeled a vállalkozásodat, folyamatosan növeled a közönséget, amelyhez a tartalmad eljuthat – és ezt bármilyen csatornán megteheted: weboldal, közösségi média, blog vagy akár zenehallgató alkalmazások (podcastok) révén. Ezért érdemes régi témákat újra felkeresni (ha természetesen másképp mutatod be a kérdést), mert ez új embereknek ad lehetőséget, hogy megismerjék az általad készített tartalmat. Ráadásul biztosítja, hogy a tartalmat a piacon aktuális helyzethez (trendekhez) igazítod.

tartalom újrafelhasználás

Hogyan lehet újrahasznosítani a tartalmat?

Ha régóta üzletelsz, érdemes a blogtémákra fókuszálni, amelyek a legnagyobb érdeklődést generálták a felhasználók körében (például a Google Analytics által látott találatok alapján). Azonban tartsd észben, hogy nem minden tartalom újrahasznosítható. E tekintetben a úgynevezett örökzöld tartalom, azaz olyan tartalom, amely örökké releváns, és különböző módokon megismételhető anélkül, hogy félnél a tartalom szintjének elvesztésétől, a legjobban működik. Ezért, amikor napi szinten tartalmat készítesz, érdemes ezeket a típusú témákat keresni, hogy a következő lépéseid könnyebbek legyenek az elejétől fogva.

Ha már kiválasztottad a tartalmadat, itt az ideje, hogy gondolkodj, hogyan tudsz kapcsolódó kiegészítő tartalmat létrehozni. Itt van néhány javaslat a leg sikeresebb formákra:

  • podcast – a hallgatott tartalom folyamatos fellendülését egyszerűen ki kell használni, és mindenki szívesen hallgat érdekes beszélgetéseket vagy szakértői előadásokat üzleti szempontból releváns témákban. Ez a te esélyed, hogy egy teljesen új közönséget érj el a már kitalált tartalom segítségével, hogy növeld a márkád ismertségét.
  • videós tartalom – biztosan jól tudod, hogy a rövid videós formák (Youtube shorts, Instagram reels vagy TikTok) manapság uralják a közösségi médiát, különösen a fiatalabb generációk elérésében. Ha a vállalkozásod ilyen közönségre irányul, keresned kell a módokat, hogy rövid oktató anyagokat készíts, amelyek felkeltik az érdeklődést és bővítik a hatókörödet.
  • közösségi média formátumok – egy blogcikk alapján például egy egész sor érdekes bejegyzést (infografikák, karusszelek stb.) generálhatsz, amelyeket megoszthatsz a közösségi média csatornáidon (Facebook, LinkedIn). Így egy olyan közönséget célozhatsz meg, amely a rövidebb formában tálalt tartalomra támaszkodik.
  • webinárium – a live webinárium során tárgyalt tartalom jól működik ebook vagy videós tartalom formájában is, amely epizódokban oszlik meg a YouTube-on.

Ezek csak néhány példa a legnépszerűbb módokra, amelyek katalógusa gyakorlatilag korlátlan. Amikor eldöntesz egy új módot egy régebbi téma bemutatására, elsősorban azt kell figyelembe venned, hogy mely tartalom működik a legjobban a közönségeddel, így megfelelve a céged üzleti céljainak.

Tartalom újrafelhasználás – összefoglalás

Érdekel, hogy egyszerűsítsd a napi munkádat a marketing osztályon? Úgy érzed, hogy a meglévő tartalom terjesztése elégtelen? Vagy arra összpontosítasz, hogy a lehető legtöbb erőforrást megtakarítsd, és az alkalmazottakat kreatívabb tevékenységekre irányítsd? Nem számít, mi a célod a tartalom tevékenységek terén, biztos lehetsz benne, hogy az újrahasznosítás tökéletesen működni fog. Válaszd ki a legérdekesebb témákat, találj ki néhány kiegészítő formát, amelyek nagy potenciállal bírnak, készítsd el a tartalmat – és voilá! Megvan a publikálási terved (pl. a közösségi médiában) néhány hétre előre.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.

Laura Green

Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.

View all posts →