Mi az a határokon átnyúló kereskedelem? Mit kell tudni erről a termékértékesítési módszerről? Jövedelmező? További információkért olvassa el a cikket.
Határokon átnyúló kereskedelem – tartalomjegyzék:
- Határokon átnyúló kereskedelem – definíció
- Hogyan készüljünk fel a határokon átnyúló kereskedelemre?
- Határokon átnyúló kereskedelem – előnyök és hátrányok
- Könnyítsük meg a határokon átnyúló kereskedelmet
- Határokon átnyúló kereskedelem – fejlődési tényezők
Határokon átnyúló kereskedelem – definíció
Mi az a határokon átnyúló kereskedelem? Ennek a fogalomnak a definíciója az utóbbi években alakult ki. Ez a módszer a cégek által használt értékesítési forma, amelyek szolgáltatásaikat külföldi piacokon kínálják. A határokon átnyúló kereskedelem célja új vásárlói csoportok elérése, az üzleti fejlődés és a nyereség növelése.
Jelenleg ez a kereskedelmi forma a gazdagság tanúbizonysága, és a világ legnagyobb gazdaságainak növekedésének pillére. A globális jelleg sajátosságai miatt a határokon átnyúló kereskedelem egyre gyakrabban használatos az e-kereskedelem területén.
Az internet használatával történő értékesítés lehetőséget teremt arra, hogy elérjük azokat az ügyfeleket, akik az országon kívül élnek. Érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, de hogyan érjük el a potenciális, külföldi ügyfeleket az ajánlattal? Hogyan generáljunk értékesítést anélkül, hogy magas költségeket kockáztatnánk, amelyek nem hozzák meg a várt eredményt és elvesznek? A határokon átnyúló kereskedelem területén való tevékenység megkezdése részletes tervezést igényel.
Először is, részletes és jól átgondolt stratégiát kell kidolgozni. Figyelembe kell venni a versenytársak tevékenységét. Ne feledjük, hogy a helyi eladók jobban ismerik a piac sajátosságait, és jobban orientáltak a meglévő értékesítési szokásokra.
Hogyan készüljünk fel a határokon átnyúló kereskedelemre?
Az expanzió megkezdése előtt egy jó stratégiát kell kidolgozni egy külföldi piacon. Elsősorban elemezni kell a versenytársak stratégiáját.
Előre el kell dönteni, hogy milyen termékeket lehet külföldön kínálni, hogyan fogják árazni őket, és milyen minőség szükséges. Minden marketingtevékenység stratégiáját előre meg kell tervezni és jól átgondolni a külföldi piacra lépés előtt. Továbbá, más külső és belső tényezők is befolyásolják a határokon átnyúló kereskedelmet, ezeket is figyelembe kell venni.

Határokon átnyúló kereskedelem – előnyök és hátrányok
A vásárlók körében létezik a úgynevezett helyi elfogultság jelensége. A fogyasztók előnyben részesítik a helyi piacon történő vásárlást. Online vásárlás esetén a vásárlók 16-szor inkább hajlandók termékeket vásárolni a saját országuk online boltjaiból. Ezek a preferenciák változnak, és egyre több vásárló örömmel vásárol külföldi eladóktól, de még mindig a legtöbb ügyfél óvatos a külföldi vásárlásokkal kapcsolatban.
A határokon átnyúló kereskedelem következő kellemetlensége a termékek szállításához szükséges idő. Ez hatalmas problémát jelent a szezonális termékek esetében, amelyeket az ügyfelek azonnal szeretnének használni vagy viselni (ruha, élelmiszer). A terméket előre kell rendelni, és az ügyfélnek várnia kell. Ez sokakat eltántoríthat a külföldi eladóktól való vásárlástól.
Az a tény, hogy az online bolt külföldön található, más típusú problémákat is felvet. A jelszó elvesztésétől való félelem miatt az ügyfelek lemondanak a külföldi vásárlási lehetőségekről, és a helyi boltokba mennek. Még rosszabb, ha a weboldal nem lett lefordítva a helyi nyelvre, és az ügyfelek nem értik a termékekkel kapcsolatos információkat.
Könnyítsük meg a határokon átnyúló kereskedelmet
Outsourcing az egyik módja annak, ahogyan a cégek megszervezik a határokon átnyúló kereskedelmet. Ez azt jelenti, hogy a cég által végzett feladatok egy részét más, szakosodott entitásokra delegálják. Ez a fajta együttműködés hasznos a határokon átnyúló kereskedelem esetében.
A szállítás, amely általában kihívást jelent a határokon átnyúló kereskedelem számára, a cég leggyakrabban és legszívesebben kiszervezett tevékenysége. Az a mód, ahogyan a csomagnak át kell küzdenie magát, hosszú és költséges, ezért jobb, ha a szállítást külföldi fuvarozókra bízzuk.
A piactér egy különleges online bolt, amely sok eladó ajánlatait gyűjti össze egy helyen. A piacterek létezésének köszönhetően az ügyfelek egyszerre vásárolhatnak cipőt, irodalmat és felszerelést.
A piacterek elősegítik a határokon átnyúló kereskedelem fejlődését. Az ilyen platformok használata a legkönnyebb módja a nemzetközi értékesítési piacon való indulásnak. Mindig jobb egy kész megoldást használni, mint saját internetes bolt indítása.

Határokon átnyúló kereskedelem – fejlődési tényezők
A több szezonális jelleg a határokon átnyúló kereskedelem egyik fejlődési tényezője, ami azt jelenti, hogy a termékeket egész évben lehet értékesíteni. Ennek fontos jelentősége van a készletoptimalizálás, az outlet termékek értékesítése és a ruházati kollekciók megmaradt részeinek értékesítése szempontjából. A több szezonális jelleg lehetővé teszi a külföldi értékesítést olyan termékek esetében, amelyek a helyi piacon szezonon kívüliek.
A határokon átnyúló kereskedelem révén függetlenség érhető el a helyi piactól is. A sok különböző piacon való működés lehetőséget ad az értékesítési volumen növelésére, még a helyi piacon bekövetkező válságok idején is. A helyi piac telített lehet a erős verseny miatt. A cégek külföldre költöznek, ami lehetővé teszi számukra az árverseny korlátozását. Néha a külföldi piacok olyan termékek számára kínálnak rést, amelyek helyben nem népszerűek.
Összegzés
A határokon átnyúló piac csökkenti a pénzügyi kudarc kockázatát. Ha az egyik piacon probléma merül fel, még mindig vannak mások, amelyek segítenek a kockázat diverzifikálásában. A legtöbb esetben a külföldi ajánlatra való lépés jó lépés a cég fejlődésében. A határokon átnyúló kereskedelem igényes, de ígéretes, és a legtöbb helyzetben jövedelmező és biztonságos.
Olvassa el ezt is: Globális vezetői trendek az üzletben 2022-re és 2023-ra
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.