A B2B internet áruház egy platform a termékek távoli értékesítésére és az üzleti ügyfélszolgálatra. Ahhoz, hogy jól működjön, a megfelelő funkciókészletet kell bemutatnia. Az ilyen típusú platformon megjelenő tartalom ugyanolyan fontos. Olvassa el a cikket, és tudja meg, hogyan kell kinéznie pontosan az internetes áruház weboldalának tartalmának.

B2B internet áruház – tartalomjegyzék:

  1. B2B internet áruház
  2. A B2B internet áruház tartalma
  3. A jó termékleírás jellemzői
  4. Összefoglalás

B2B internet áruház

A B2B platformok lehetővé teszik a nagykereskedelemre összpontosító cégek számára, hogy javítsák a minőséget és fejlesszék az üzleti kapcsolatokat az ügyfelekkel. Ezért egyre több cég dönt úgy, hogy B2B platformokat használ az értékesítés lebonyolítására.

Mi szükséges a B2B áruházhoz? Számos alapvető jellemző van, amelynek jó B2B e-kereskedelmi platform rendelkeznie kell, ezek a következők: üzleti partnerek fiókjai, egyedi árlisták, egyenleg és kereskedelmi hitel, integráció ERP rendszerrel, árak differenciálása a mennyiség szerint.

Egy sikeres internetes áruház nemcsak a termékekről szól. Az is fontos, hogy milyen tartalmat mutat be az ügyfeleinek. A tartalomnak vonzónak és informatívnak kell lennie ahhoz, hogy az ügyfelek visszatérjenek. Egy jó tartalomstratégia révén akár 20%-kal is növelheti a konverziós arányait.

A jó tartalomstratégia első lépése a célközönség és igényeik megértése. Ezt megteheti a versenytársak kutatásával, az ügyfélértékelések áttekintésével, a közösségi média adatok elemzésével vagy akár felmérések lebonyolításával. Miután tudja, hogy kit céloz meg, létrehozhat egy személyiséget, és ennek megfelelően írhat.

A következő lépés kideríteni, hogy milyen típusú tartalom működik a legjobban a célközönség számára. Számos különböző típusú tartalom létezik, amelyet használhat, beleértve a blogokat, videókat, infografikákat vagy akár podcastokat.

A B2B internet áruház tartalma

A B2B értékesítési platform tartalmának jól optimalizáltnak kell lennie. Ez a platform és a B2C online áruházak hasonlósága. A minőségi termékleírások megkönnyítik az értékesítési folyamatot, és segítik a marketingeseket és az értékesítési képviselőket.

Nem számít, hogy milyen típusú termékeket kínálnak – háztartási vegyszerek, építőanyagok vagy autóalkatrészek – a jól átgondolt termékleírás hatalmas pénzügyi előnyöket hozhat a cég számára. Befolyásolhatja az értékesítési értékeket és más folyamatokat, például a kosárelhagyási arányok csökkentését.

A termék eredeti és jól megírt leírásának szilárd információkat kell bemutatnia az ügyfél számára. Az ilyen leírás jobb benyomást kelt, mint a gyártó weboldaláról közvetlenül átvett szöveg, amely bármely más versenytárs weboldalán látható. Ez növeli az ügyfél bizalmát.

b2b internet store

A jó termékleírás jellemzői

A termékleírások írása előtt érdemes megpróbálni jellemezni a vásárlói személyiséget – azt az ügyfelet, akit vonzani szeretnénk. Számos kérdést érdemes feltenni: Ki az én ügyfelem? Miért vásárolná meg a termékemet? Hogyan történik a vásárlás? Mindez segít olyan tartalom létrehozásában, amely felgyorsítja és megkönnyíti az ügyfél döntéshozatali folyamatát.

A leírásnak tartalmaznia kell: információt a gyártóról és a márkáról, olyan jellemzőket, mint: szín, méret, anyag, teljesítmény, alkalmazás, mi a fő versenyelőnye.

Bár a kreativitás a B2B e-kereskedelem világában nehéznek tűnik, a jó tartalom előkészítése minden alkalommal és erőfeszítést megér. Az ügyfelek jobban bevonódnak az értékesítési folyamatba, amikor hozzáférnek a jó minőségű tartalomhoz, különösen hatékony a történetmesélés technikája. Érdemes átgondolni, hogy milyen érzelmeket vált ki az írott cikk, mi az olvasó tapasztalata, és hogyan lehet ezt a lehető legjobban kihasználni.

A leírásnak az ügyfelet kell szem előtt tartania. Még ha sok specifikus, technikai kifejezést is tartalmaz, akkor is konzisztensnek, helyesnek és érthetőnek kell lennie. Bonyolultabb ötletek esetén jobb képeket használni. Sok olvasó a grafikai tervezéseket hitelesebbnek találja. Ezért a szöveg bármely része vizuális formában is bemutatható, hogy közvetlenül megmutassa a terméket, annak funkcióit és felépítését.

b2b internet store

Összefoglalás

A tartalom minden üzlet alapvető része. Ez formálja a cég személyiségét, meghatározza a piaci pozícióját, és befolyásolja a sikerét. Nem csupán arról van szó, hogy jól írunk, vagy figyelemfelkeltő kifejezéseket használunk. A tartalomnak értelmesnek kell lennie, és értéket kell nyújtania az olvasóknak. Emellett összhangban kell lennie a márka identitásával és értékeivel.

Olvassa el ezt is: Mi az e-kereskedelem és kik az online vásárlók?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →