Az EDI egy rendszer a dokumentumok elektronikus cseréjére a vállalatok között. Ez a fajta automatizálás hasznos lesz egy B2B online bolt működtetésekor. Milyen előnyei vannak a megvalósításának? Ezt és még többet biztosan megtudhat a következő cikkből.

EDI és B2B az e-kereskedelemben – tartalomjegyzék:

  1. Mi az EDI?
  2. EDI és B2B e-kereskedelem – a kombináció előnyei
  3. A B2B e-kereskedelem lehetővé teszi, hogy vállalkozása elérje teljes potenciálját

Mi az EDI?

Az EDI az Elektronikus Adatcsere rövidítése. Ez magában foglalja kereskedelmi és pénzügyi dokumentumok cseréjét, mint például megrendelések, megrendelés visszaigazolások, szállítási értesítők, számlák, valamint helyesbítő számlák, standard elektronikus üzenet formájában, közvetlenül az üzleti partnerek számítógépes rendszerei között.

A legnépszerűbb elektronikus dokumentumformátumok, amelyeket említenek, elsősorban a UN/EDIFACT (Egyesült Nemzetek/Electronikus Adatcsere Adminisztráció, Kereskedelem és Szállítás számára) formátum és XML.

Az EDI gyors és biztonságos adatátvitelt garantál bármely céggel, amellyel üzletel, gyakorlatilag a világ bármely pontján. Az automatizált információfeldolgozás a beszállítástól a teljesítésen át a számlázásig és a kifizetésig terjed.

Az EDI rendszer minden felhasználója GLN-t vagy Globális Helyszínszámot használ. Ezt a számot arra használják, hogy azonosítsák azokat a helyszíneket, amelyek részt vesznek az adatcsere folyamatában. Kétféle entitás létezhet:

  • jogi személy – jogi szervezet, például teljes vállalatok vagy leányvállalatok, beleértve a beszállítókat, vásárlókat, pénzügyi szolgáltatókat,
  • fizikai helyszín – egyetlen hozzáférési pont egy fizikai címmel, például egy adott szoba egy épületben, raktár, raktárkapu, raktár rámpa, szállítási pont, polc, polc tároló vagy egy szoba egy épületben.

EDI és B2B e-kereskedelem – a kombináció előnyei

Az EDI egy standard elektronikus formátum, amely helyettesíti a papíralapú dokumentumokat. Lehetővé teszi különböző típusú levelek integrálását és megosztását, mint például megrendelések, számlák, árajánlatkérések vagy kölcsönkérelmek.

Úgy becsülik, hogy több mint 100 000 vállalat az Egyesült Államokban használ Elektronikus Adatcserét, olyan óriásokkal, mint a Federal Express, Eastman Kodak, American Airlines, Nike, Staples, National Bank, JC Penney és Prudential Insurance.

A legtöbb esetben az EDI-t használó cégek üzleti partnerek, akik B2B alapon kereskednek árukkal vagy szolgáltatásokkal.

Az EDI és a B2B e-kereskedelem kombinációja számos előnyt hoz a vállalkozások számára. A szervezetek rengeteg időt takaríthatnak meg vele. Az automatizálásnak köszönhetően a program kezeli az összes adatot. Nincs szükség minden egyes rekord fárasztó manuális bevitelére. Egy másik előny, hogy a megoldás növeli a hatékonyságot és a termelékenységet, mivel kevesebb idő alatt és nagyobb pontossággal képes több üzleti dokumentumot feldolgozni.

Ezen kívül az EDI-n keresztüli adatküldés csökkenti a hibákat. Mindez a standardizálásnak köszönhető, amely segít biztosítani, hogy az információk és adatok helyesen legyenek formázva, mielőtt belépnének az üzleti folyamatokba és alkalmazásokba. Az EDI emellett megkönnyíti az információk elemzését és jelentéstételt, mivel lehetővé teszi más információs rendszerekkel való integrációt az egész adatfeldolgozás megkönnyítése érdekében.

Az EDI automatizálás pozitívan hat, ami manapság annyira fontos az e-kereskedelem világában, a Felhasználói Élményre. A vásárlók pozitív vásárlási élményben részesülnek, amikor a vásárlási folyamatok nem bonyolultak, a tranzakciók gyorsak és hatékonyak, és a cég megbízhatóságot garantál a termékek és szolgáltatások szállításában.

Az EDI és a B2B kombinálásának előnyei az e-kereskedelemben

A B2B e-kereskedelem lehetővé teszi, hogy vállalkozása elérje teljes potenciálját

A jelenlegi digitális világban, amelynek fejlődését a koronavírus-járvány nagymértékben felgyorsította, nehéz elképzelni egy vállalat hatékony működését B2B online bolt nélkül. A vállalatok közötti e-kereskedelem számos előnyt kínál. Először is, növeli az értékesítési osztály hatékonyságát – a munkavállalóknak már nem kell minden megrendelést kezelniük, és más célokra, például új vásárlók megszerzésére összpontosíthatnak.

A B2B e-kereskedelem 24 órán át, a hét 7 napján működik, ami meglehetősen előnyös a vásárlók számára és kényelmet jelent a tulajdonosoknak. Bármikor feldolgozhatják a megrendeléseket, akár nappal, akár éjszaka. További információt a B2B platform bevezetésének előnyeiről ITT olvashat.

Bár a B2B online bolt létrehozása bonyolult folyamatnak tűnhet, megéri a fáradságot. Az egész folyamatnak a platform kiválasztásával kell kezdődnie. Olyan funkciókkal kell rendelkeznie, amelyekre szüksége van az iparágában végzett üzletmenet során. Mi mást kell figyelembe vennie, amikor belép a B2B e-kereskedelem világába? Ezt megtudhatja a következő cikkünkből.

B2B online bolt működtetésekor kulcsfontosságú a pozitív vásárlási élmény biztosítása. A vásárlónak elégedettnek kell lennie a tranzakció menetelével ahhoz, hogy vissza akarjon térni. Hogyan gondoskodhat a Felhasználói Élményről? Olvassa el következő bejegyzéseinket, hogy megtudja!

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →