A Shopify egy kanadai e-kereskedelmi platform, amely SaaS modell vagy előfizetéses alapon működik. Ez azt jelenti, hogy egy bizonyos havi (vagy éves) csomag megvásárlása után egy bolt tulajdonosa működtetheti online boltját. Statisztikák szerint a webhelyet több mint 1,7 millió kereskedő használja, többségük az Egyesült Államokból származik. A Shopify boltokból vásárló ügyfelek száma 2020-ban 457 millió volt. A mai cikkben megmutatjuk, hogyan nyithat meg egy Shopify boltot 6 egyszerű lépésben.
Hogyan nyissunk Shopify boltot – tartalomjegyzék:
- Bolt létrehozása és konfigurálása
- Bolt sablon kiválasztása
- Metaadatok beállítása
- Domain konfigurálása
- Szakértők piactere
- Navigáció, oldalak és blogok
Bolt létrehozása és konfigurálása
- Fiók létrehozása
- Bolt konfigurálása
- Általános – cégadatok, időzóna beállítások, súlyegység kiválasztás és valuta,
- Értesítések – az ügyfeleknek küldött értesítések (pl. rendelés visszaigazolás), marketing értesítések stb.,
- Shopify Markets – információk a nemzetközi kereskedelemről,
- Fizetések. A Shopify biztosítja a Shopify Payments szolgáltatást, amely megkönnyíti a kereskedők számára az online kifizetések elfogadását, mivel nem kell harmadik fél szolgáltatót beállítaniuk. Sajnos ez a szolgáltatás csak az alábbi országokban érhető el:
- Ausztrália,
- Ausztria,
- Belgium,
- Kanada,
- Dánia,
- Németország,
- SRA Hongkong,
- Írország,
- Olaszország,
- Japán,
- Hollandia,
- Új-Zéland,
- Szingapúr,
- Spanyolország,
- Svédország,
- Az Egyesült Királyság,
- Az Egyesült Államok
- Ajándékkártyák,
- Bolt nyelve,
- Fizetés – a rendelés leadásának folyamata. Ezen a ponton a bolt tulajdonosa eldöntheti:
- Hogy a vásárlónak regisztrálnia kell-e a vásárlás előtt,
- Milyen vásárlói adatok szükségesek a vásárláshoz (e-mail/telefonszám),
- Milyen információkat kell a vásárlónak megadnia a formanyomtatványban,
- Hogy a szállítási cím megegyezik-e a levelezési címmel,
- Hogy a kereskedő lehetőséget ad-e a hírlevélre való feliratkozásra.
- Fájlok,
- Számlázás – a számlázási ciklus 30 nap, és magában foglalja az előfizetési díjakat, a szállítási címkéket, a tranzakciós díjakat és az alkalmazás díjait. Az adóregisztrációs információk is kezelhetők itt,
- Szállítás és kézbesítés – ezen a lapon beállíthatja a szállítmányok méreteit és súlyait, valamint a szállítási módszereket, és opcionálisan átveheti a rendeléseket az írószer boltban,
- Értékesítési csatorna – az értékesítési csatornák segítenek új ügyfelek elérésében, például Facebook, Google vagy Pinterest használatával,
- Jogi oldalak – a bolt tulajdonosának kötelező elkészítenie a szabályokat és előírásokat, és a legjobb, ha jogi tanácsadóval konzultál. Az eladó kész sablonokat alkalmazhat angol nyelven, vagy létrehozhat dokumentumokat, amelyek a következőkre vonatkoznak: visszatérítési politika, adatvédelmi politika, szolgáltatási feltételek, szállítás, valamint jogi értesítés. Az ilyen feltételeknek tartalmazniuk kell a kereskedő szándékát is, hogy felhasználói nyomkövető pixelt telepít, amelyet például a Google Analytics adatok elemzésére fog használni,
- Adók – ezen a lapon kiszámíthatja az értékesítési adót a bolt helye szerint,
- Tervezés – itt szerkesztheti az előfizetési terv kiválasztását,
- Metamezők – a metamezők segítségével a bolt tulajdonosai testre szabhatják a Shopify boltjuk megjelenését és funkcionalitását. Az információk mentésével működik, amelyek valószínűleg nem kerülnek rögzítésre az adminisztrációs panelen. Ezeket termékekhez, ügyfelekhez, rendelésekhez és a bolt egyéb elemeihez lehet hozzáadni. Például a meta pool tartalmazhat információkat: alkatrészkódok, kapcsolódó termékek, letöltések stb.,
- Helyszínek – a bolt tulajdonosa beállíthatja azt a helyet, ahonnan termékeket értékesít, szállít, tárolja a készletet és teljesíti a rendeléseket,
- Felhasználók és jogosultságok – ezen a lapon kezelheti a szervezettel kapcsolatos felhasználókat, világosan meghatározva a szerepeiket. Minden szerep tartalmazza a felhasználókhoz rendelt jogosultságok információit.
Bármely felhasználó ingyenesen kipróbálhatja a Shopify platformot 14 napig. Ennek a lehetőségnek a kihasználásához látogasson el a shopify.com kezdőlapjára, és nyomja meg a “Ingyenes próba indítása.” gombot.

A következő lépésben meg kell adnia az e-mail címét, jelszavát és a bolt nevét. A következő lépésben egy rövid kérdőív jelenik meg, amelyben alapvető információkat kell megadnia magáról.

A platform egy e-mailt küld, amelyben kérik a regisztráció megerősítését az Ön által megadott címre, amikor beállította a fiókját.

Bejelentkezés után a bolt működtetéséhez a bal oldalon talál egy menüt, ahol rendelhet, termékeket adhat hozzá és elemezheti az adatokat (1). A középső részen a Shopify javaslatai segítenek a boltja befejezésében (2). Itt a nyelvet is megváltoztathatja az anyanyelvére (3).

A bal alsó sarokban található a Beállítások ikon. Ha rákattint, megjelenik egy panel, mint az alábbi képernyőképen.

Ezeket a lapokat használva beállíthatja:
A kereskedők, akiknek üzlete olyan országban található, amely nem támogatja a Shopify Payments-t, választhatják a fizetési típusokat, amelyek ezen a hivatkozáson találhatók.
Bolt sablon kiválasztása
A kezelőpanelben minden újonnan létrehozott bolt alapértelmezett sablonnal rendelkezik. Ha a tulajdonosok meg akarják változtatni, böngészhetnek a szabad sablonok adatbázisában (1) vagy vásárolhatnak néhányat a sablon boltban (2). Mielőtt ilyen vásárlást végeznének, az eladó kipróbálhatja a fizetős sablont, hogy lássa, hogyan fog kinézni, és egy szerkesztő segítségével testre szabhatja az igényei szerint.
Ehhez a következő utat kell követnie: Shopify Sablon Bolt → “Próbálja ki a sablont“. Az összes sablon, amelyet a Shopify biztosít, reszponzív, azaz alkalmazkodik a felhasználók képernyőméretéhez. A bolt tulajdonosa testre szabhatja a sablont, azaz elemeket adhat hozzá/elrejthet, megváltoztathatja a sorrendet, és szükség esetén visszavonhatja a módosításokat. A bolt nyelvét is szerkesztheti, amelyen megjelenik.
A sablon szerkesztése előtt érdemes előkészíteni:
- Logó és favicon a lehető legjobb felbontásban (a Shopify lehetővé teszi logó létrehozását a Hatchful varázsló segítségével),
- Képek a jó minőségű ajánlatok népszerűsítésére, maximális felbontás 2048 x 2048 pixel,
- Színpaletta – így a színpaletta olyan színekből áll, amelyek harmonizálnak egymással,
- Címek a közösségi média profilokhoz.

Metaadatok beállítása
A kezdőlap és az aloldalak metaadatainak kitöltése lehetővé teszi boltja optimalizálását a keresőmotorok számára. Az egyik összetevő a meta cím, amely az a szöveg, amelyet a felhasználó a böngésző fülének nevében lát. Legfeljebb 70 karaktert tartalmazhat. A másik összetevő a meta leírás, amely szintén látható a keresési eredményekben, és körülbelül 140 karakter hosszú lehet. A metaadatoknak tartalmaznia kell olyan információkat, amelyek ösztönzik a felhasználót, hogy rákattintson a bolt kártyájára. Ezeket a Preferenciák fülön állíthatja be.

Domain konfigurálása
A domain egy weboldal címe, ahol az ügyfelek megtalálhatják a konkrét online boltot. Minden Shopify felhasználó ingyenes domaint kap a www.nazwa-sklepu.myshopify.com sablon szerint. Azonban jó gyakorlat a saját domainbe fektetni, amely több bizalmat inspirál az ügyfelekben és könnyebben megjegyezhető.
A bolt tulajdonosának három lehetősége van a domain konfigurálására:
- Új domain vásárlása a Shopify-tól – ez a mód egyszerűsíti a domain beállításainak kezelését az adminisztrációs panelen. Egy évre regisztrálják, és évente megújítható. A Shopify nem biztosít e-mail tárhelyszolgáltatásokat, míg az SSL tanúsítvány automatikusan létrejön,
- Új domain vásárlása egy harmadik fél szolgáltatótól,
- Meglévő domain átkonfigurálása.

Szakértők piactere
A Szakértők piactere lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy együttműködjenek egy szakemberrel, aki segít nekik boltjaik működtetésében. A szakértők nem a Shopify alkalmazottai – ők harmadik fél szabadúszók és ügynökségek, akik tudásukat és tapasztalataikat felhasználva kínálnak szolgáltatásokat marketing, értékesítés, szövegírás, bolt konfigurálás, programozás terén. A Shopify adminisztrációs panel egy olyan felület a bolt tulajdonosai számára, ahol kifizethetik a kiválasztott szakértők munkáját. Minden számla USD valutában kerül elszámolásra.
Navigáció, oldalak és blogok
A menü megjelenése és elhelyezkedése a kiválasztott sablontól függ. Ezt bármikor megváltoztathatja az adminisztrációs panelen → “Navigáció“. Alapértelmezés szerint minden boltban két menü van beállítva: fő és lábléc. A főmenü minden boltoldalon látható, és kezdetben két elemből áll: A kezdőlap és a Katalógus. A lábléc menüben a vásárlók általában a bolt politikájáról és a kapcsolattartási információkról keresnek információt.

Weboldalakat is létrehozhat az adminisztrációs panelen, amelyek általában ritkán változó információkat tartalmaznak, mint például Rólunk és Kapcsolat.

A Shopify lehetővé teszi blog hozzáadását is. A blog megléte segít közösséget építeni és több forgalmat és értékesítést generálni.

Összegzés
A Shopify, mint más SaaS platformok, egy hasznos szoftver az online bolt működtetéséhez, anélkül, hogy sok technikai tudásra lenne szükség. Mindenkinek ajánljuk, különösen a kezdő vállalkozóknak, mivel a pillanatban, amikor megvásárolja az előfizetést, az online boltja működik, és értékesít.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.