Hogyan lehet forgalmat szerezni az affiliate marketinghez? Az affiliate marketing weboldaladnak több látogatóra van szüksége – tudod, hogyan szerezheted meg őket? Növekvő érdeklődés mutatkozik az affiliate marketing iránt, és egyre több egyén szeretne együttműködni az affiliate linkek gyűjtésében. Kreativitásra és kitartásra van szükség az üzlet fejlesztéséhez, de a siker nem lehetséges olyan felhasználók nélkül, akik olvassák a tartalmadat. Hogyan tudjuk megismertetni a lehetséges ügyfeleket a szolgáltatásunkkal? Hogyan lehet több forgalmat szerezni az affiliate marketing weboldalunkra? Ismerd meg tippjeinket, és tedd lehetővé, hogy az internet felhasználói halljanak rólad.

Hogyan lehet forgalmat szerezni az affiliate marketinghez? – tartalomjegyzék:

  1. Weboldal forgalom – miről van szó?
  2. Hogyan mérjük a forgalmat a weboldaladon?
  3. Hogyan lehet forgalmat szerezni az affiliate marketinghez? – 8 lehetőség
  4. Forgalom a weboldaladon számokban
  5. Gondolj a látogatások minőségére
  6. Tedd nagyszerűvé az első benyomást
  7. Összegzés

Weboldal forgalom – miről van szó?

A weboldalad forgalma az internet felhasználóinak összesített száma, akik meglátogatják a weboldaladat. A különböző felhasználók a legmegbízhatóbb mérés. A weboldalra tett látogatásaik az IP cím vagy a cookie fájlok alapján azonosíthatók. Ahogy látjuk, a látogatások száma nem ugyanaz, mint az egyedi felhasználók látogatásainak összege. Nehéz megkülönböztetni a véletlenszerű látogatókat és a úgynevezett jó látogatókat – azokat az egyéneket, akik érdeklődnek az ajánlatunk iránt. Nem lehet meghatározni, hogy a látogató érdeklődik-e vagy sem. Egy biztos – forgalom nélkül nincsenek eladások, eladások nélkül pedig nincs bevétel.

Hogyan mérjük a forgalmat a weboldaladon?

A marketingben való munka jó számítási készségeket igényel. Az adatelemzést a dedikált szoftverek használata megkönnyíti. A legnépszerűbb eszközök közé tartozik:

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Alexa
  • SimilarWeb
  • SEMSTORM

Az analitikai eszközök erőteljesek és széleskörű lehetőségeket kínálnak. Ezek az eszközök rendkívül hasznosak azok számára, akik saját vállalkozást vezetnek. Ami érdekes – ezek az eszközök segíthetnek látni az erőfeszítéseid hatásait, de nyomon követhetik a versenytársaid tevékenységét is. Ilyen analitikai eszközökkel ellenőrizheted a versenytársaid weboldalának forgalmát – és ez legális.

A weboldalad ellenőrzése során megtudhatod: vezető kifejezések, lokalizáció és a forgalom forrása. Az analitikai szoftverek világosan és átláthatóan mutatják az adatokat, a finomított vizuális diagramok pedig segítenek az elemzésben.

Hogyan lehet forgalmat szerezni az affiliate marketinghez? – 8 lehetőség

A fő probléma, hogyan lehet több forgalmat vonzani a weboldaladra? Hogyan ösztönözheted az internet felhasználóit, hogy gyakran látogassák meg az oldaladat? Legalább 8 lehetőséged van.

  1. Promotálj a közösségi médiában. Légy jelen különböző csatornákon.
  2. Optimalizáld a weboldaladat az SEO szabályainak megfelelően. Válaszd meg okosan a kulcsszavaidat. Ne felejtsd el gyakran használni a választott kifejezéseidet. Írj jó tartalmat, ami nem tolakodó, természetes és olvasható.
  3. Fektess be, szerezz fizetett hirdetést – ha a költségvetésed engedi, fektess be a hirdetési kampányba. A kattintás alapú hirdetés (PPC) egy módja annak, hogy magas pozíciót szerezz a böngésző listájában.
  4. Kapcsolatban állj gyakran az ügyfeleiddel. Használj e-mail marketing és hírlevél küldési technikákat, hogy emlékeztesd az ügyfeleidet a márkádra és ajánlatodra. Készíts tanácsadó cikkeket – ezek nagyon praktikus módja a fogyasztók érdeklődésének növelésére.
  5. Legyél aktív az internetes fórumokon. Látogass el más weboldalakra és profilokra, amelyek hasonlóak a sajátodhoz, és hagyj kommenteket. Ne felejtsd el, hogy a láblécben hagyj linkeket a weboldaladra.
  6. Szervezz kreatív versenyeket. Keress egy szponzort, aki hajlandó kifizetni a díjakat. Ha egyedül vagy, gondolj ingyenes ajándékokra, amelyeket te magad készíthetsz – például egy füzet vegán receptekkel.
  7. Beszélj a juttatások nyelvén. Adj ingyenes ajándékokat konkrét cselekvésekért. Például, az adatok megosztásáért kínálj ingyenes e-könyveket. Tedd a feliratkozóidat a prioritásoddá, és tudasd velük, hogy minden információt először nekik küldesz el.
  8. Használj közösségi könyvjelző lapokat. Azok a weboldalak és oldalak, amelyek tartalmazzák a megadott könyvjelzőket, lehetővé teszik a gyors átirányítást és a weboldaladhoz való hozzáférést. Bármelyik személy megoszthatja a linket a tartalmadhoz a legnépszerűbb közösségi hálózati oldalakon. A lapok online elérhetők, és csupán internetkapcsolatra van szükség ahhoz, hogy a tartalmad elérhető legyen.

Forgalom a weboldaladon számokban

A forgalom növelése az első célja egy értékesítő weboldal létrehozásának. Ne felejtsd el a sales erőfeszítéseid minőségét. A tartalmad teljesítményének mérésére használd az elköteleződési arányt.

A közösségi médiában az elköteleződési arányt a következő képlet szerint számítják:

ER = a hozzászólások és lájkok száma / követők száma x 100

Míg az általános képlet a következő:

Szerencsére, nem kell egyedül kiszámítanod a weboldalad elköteleződési arányát. Az új Google Analytics meg tudja mutatni az értéket. A közösségi médiában olyan programok állnak rendelkezésre, mint a Sociablade, Phlanx vagy Hyperauditor, amelyek segítenek kiszámítani az elköteleződési arány értékét. Mi a legjobb elköteleződési arány érték? Nehéz biztosan megmondani. Az Instagram esetében a 6%-nál magasabb arányt nagyszerű ER-nek tekintik, míg a 3% és 6% közötti érték átlagosnak számít. Van összefüggés a követők száma és az elköteleződési arány között – minél kevesebb követő, annál magasabb az elköteleződési arány – a kis, jól integrált csoportok magasabb elköteleződési arányokat generálnak.

Gondolj a látogatások minőségére

A látogatások minősége fontos, mivel nem minden látogatás egyforma. Sok internet felhasználó csak meglátogatja a weboldaladat, de nem tesz semmilyen lépést. Jobb olyan ügyfeleket szerezni, akik valóban érdeklődnek az ajánlatod iránt. Hogyan biztosíthatod, hogy a weboldaladon a forgalom jó minőségű legyen? Vannak módszerek, amelyeket érdemes megismerned.

  1. Készíts jó minőségű tartalmat. Gondolj az ügyfeleid igényeire. Válaszolj meg minden kérdést, amelyet a weboldaladon tesznek fel.
  2. Legyél aktív a közösségi média oldalakon. Promotálj az ajánlatoddal olyan helyeken, ahol az ügyfeleid kereshetnek ilyen típusú terméket. Ne vásárolj olyan fiókot, amely tele van linkekkel és lájkokkal – ez nem jó megoldás, és általában nem éri meg a pénzt.
  3. Helyezz el linkeket a weboldaladra – ne felejtsd el, hogy ne legyél tolakodó, próbálj meg kommentelni az Instagramon, ahol a BIO-ban van egy átirányítási lehetőség.
  4. Mutass valós véleményeket. Néhány internet felhasználó szeret döntéseit más ügyfelek által hagyott véleményekre alapozni. Nehezebb döntést hozni egy olyan termékről, amelyet nem lehet megérinteni és látni, a vélemény lehet a legfontosabb tényező, amely befolyásolja a vásárlási döntést.
  5. Győződj meg róla, hogy a hírleveled népszerű az ügyfelek körében. Gondolj a tartalom fejlesztésére, hogy elégedett tartsd az ügyfeleidet.
  6. Frissítsd a weboldalad tartalmát. Nem engedheted meg, hogy bármilyen régi, elavult tartalom maradjon a weboldaladon. Tartsd a tartalmadat aktuálisnak, a felhasználók megbízható információforrásokat keresnek.
  7. Ne felejtsd el az SEO technikákat. Győződj meg róla, hogy a weboldalad látható a böngészőkben. Ellenőrizd, hogyan javíthatod az SEO stratégiáidat a blogod és az e-kereskedelem számára.

Tedd nagyszerűvé az első benyomást

Ne felejtsd el a mondást, hogy az első benyomás az utolsó benyomás, és tedd nagyszerűvé az elejétől fogva. Nem fogsz ígéretes eredményeket elérni, ha technikai problémák vannak a weboldaladdal.

Legyél tudatában az alábbi problémáknak:

  • A weboldalad túl lassan töltődik be. Azok a weboldalak, amelyek 5 másodperc alatt betöltődnek, 70%-kal több eladást érnek el, mint azok, amelyeknek 19 másodpercre van szükségük a betöltéshez.
  • A weboldalad zavaros és ijesztő
  • A weboldalad bonyolult és nem intuitív
  • A kapcsolati adataid rejtve vannak – nincs információ a vállalkozásodról – ez biztosan nem inspirál bizalmat
  • Nincs mobil verziója a weboldaladnak
  • A weboldal nem vonzó vizuálisan (képek és grafikák hiánya)

Összegzés

Ahhoz, hogy professzionális tartalom szerkesztővé válj, gondoskodnod kell a weboldal technikai szempontjairól. Legyél tudatában a forgalomnak, és használd a statisztikákat és a dedikált szoftvereket. Ne bízz a megérzéseidben – ez nem biztos, hogy elegendő. Gondoskodj a weboldalad forgalmáról, és győződj meg róla, hogy az oldalad felkelti sok internet felhasználó figyelmét. Használj ki minden elérhető eszközt, és hozz létre egy sikeres projektet.

Olvasd el cikkünket a Weboldal forgalom és webes konverziós arány – 2 jó ok, hogy mérd őket

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →