Hogyan lehet forgalmat szerezni az affiliate marketinghez? Az affiliate marketing weboldaladnak több látogatóra van szüksége – tudod, hogyan szerezheted meg őket? Növekvő érdeklődés mutatkozik az affiliate marketing iránt, és egyre több egyén szeretne együttműködni az affiliate linkek gyűjtésében. Kreativitásra és kitartásra van szükség az üzlet fejlesztéséhez, de a siker nem lehetséges olyan felhasználók nélkül, akik olvassák a tartalmadat. Hogyan tudjuk megismertetni a lehetséges ügyfeleket a szolgáltatásunkkal? Hogyan lehet több forgalmat szerezni az affiliate marketing weboldalunkra? Ismerd meg tippjeinket, és tedd lehetővé, hogy az internet felhasználói halljanak rólad.
Hogyan lehet forgalmat szerezni az affiliate marketinghez? – tartalomjegyzék:
- Weboldal forgalom – miről van szó?
- Hogyan mérjük a forgalmat a weboldaladon?
- Hogyan lehet forgalmat szerezni az affiliate marketinghez? – 8 lehetőség
- Forgalom a weboldaladon számokban
- Gondolj a látogatások minőségére
- Tedd nagyszerűvé az első benyomást
- Összegzés
Weboldal forgalom – miről van szó?
A weboldalad forgalma az internet felhasználóinak összesített száma, akik meglátogatják a weboldaladat. A különböző felhasználók a legmegbízhatóbb mérés. A weboldalra tett látogatásaik az IP cím vagy a cookie fájlok alapján azonosíthatók. Ahogy látjuk, a látogatások száma nem ugyanaz, mint az egyedi felhasználók látogatásainak összege. Nehéz megkülönböztetni a véletlenszerű látogatókat és a úgynevezett jó látogatókat – azokat az egyéneket, akik érdeklődnek az ajánlatunk iránt. Nem lehet meghatározni, hogy a látogató érdeklődik-e vagy sem. Egy biztos – forgalom nélkül nincsenek eladások, eladások nélkül pedig nincs bevétel.
Hogyan mérjük a forgalmat a weboldaladon?
A marketingben való munka jó számítási készségeket igényel. Az adatelemzést a dedikált szoftverek használata megkönnyíti. A legnépszerűbb eszközök közé tartozik:
- Google Analytics
- Google Search Console
- Alexa
- SimilarWeb
- SEMSTORM
Az analitikai eszközök erőteljesek és széleskörű lehetőségeket kínálnak. Ezek az eszközök rendkívül hasznosak azok számára, akik saját vállalkozást vezetnek. Ami érdekes – ezek az eszközök segíthetnek látni az erőfeszítéseid hatásait, de nyomon követhetik a versenytársaid tevékenységét is. Ilyen analitikai eszközökkel ellenőrizheted a versenytársaid weboldalának forgalmát – és ez legális.
A weboldalad ellenőrzése során megtudhatod: vezető kifejezések, lokalizáció és a forgalom forrása. Az analitikai szoftverek világosan és átláthatóan mutatják az adatokat, a finomított vizuális diagramok pedig segítenek az elemzésben.

Hogyan lehet forgalmat szerezni az affiliate marketinghez? – 8 lehetőség
A fő probléma, hogyan lehet több forgalmat vonzani a weboldaladra? Hogyan ösztönözheted az internet felhasználóit, hogy gyakran látogassák meg az oldaladat? Legalább 8 lehetőséged van.
- Promotálj a közösségi médiában. Légy jelen különböző csatornákon.
- Optimalizáld a weboldaladat az SEO szabályainak megfelelően. Válaszd meg okosan a kulcsszavaidat. Ne felejtsd el gyakran használni a választott kifejezéseidet. Írj jó tartalmat, ami nem tolakodó, természetes és olvasható.
- Fektess be, szerezz fizetett hirdetést – ha a költségvetésed engedi, fektess be a hirdetési kampányba. A kattintás alapú hirdetés (PPC) egy módja annak, hogy magas pozíciót szerezz a böngésző listájában.
- Kapcsolatban állj gyakran az ügyfeleiddel. Használj e-mail marketing és hírlevél küldési technikákat, hogy emlékeztesd az ügyfeleidet a márkádra és ajánlatodra. Készíts tanácsadó cikkeket – ezek nagyon praktikus módja a fogyasztók érdeklődésének növelésére.
- Legyél aktív az internetes fórumokon. Látogass el más weboldalakra és profilokra, amelyek hasonlóak a sajátodhoz, és hagyj kommenteket. Ne felejtsd el, hogy a láblécben hagyj linkeket a weboldaladra.
- Szervezz kreatív versenyeket. Keress egy szponzort, aki hajlandó kifizetni a díjakat. Ha egyedül vagy, gondolj ingyenes ajándékokra, amelyeket te magad készíthetsz – például egy füzet vegán receptekkel.
- Beszélj a juttatások nyelvén. Adj ingyenes ajándékokat konkrét cselekvésekért. Például, az adatok megosztásáért kínálj ingyenes e-könyveket. Tedd a feliratkozóidat a prioritásoddá, és tudasd velük, hogy minden információt először nekik küldesz el.
- Használj közösségi könyvjelző lapokat. Azok a weboldalak és oldalak, amelyek tartalmazzák a megadott könyvjelzőket, lehetővé teszik a gyors átirányítást és a weboldaladhoz való hozzáférést. Bármelyik személy megoszthatja a linket a tartalmadhoz a legnépszerűbb közösségi hálózati oldalakon. A lapok online elérhetők, és csupán internetkapcsolatra van szükség ahhoz, hogy a tartalmad elérhető legyen.
Forgalom a weboldaladon számokban
A forgalom növelése az első célja egy értékesítő weboldal létrehozásának. Ne felejtsd el a sales erőfeszítéseid minőségét. A tartalmad teljesítményének mérésére használd az elköteleződési arányt.
A közösségi médiában az elköteleződési arányt a következő képlet szerint számítják:
ER = a hozzászólások és lájkok száma / követők száma x 100
Míg az általános képlet a következő:

Szerencsére, nem kell egyedül kiszámítanod a weboldalad elköteleződési arányát. Az új Google Analytics meg tudja mutatni az értéket. A közösségi médiában olyan programok állnak rendelkezésre, mint a Sociablade, Phlanx vagy Hyperauditor, amelyek segítenek kiszámítani az elköteleződési arány értékét. Mi a legjobb elköteleződési arány érték? Nehéz biztosan megmondani. Az Instagram esetében a 6%-nál magasabb arányt nagyszerű ER-nek tekintik, míg a 3% és 6% közötti érték átlagosnak számít. Van összefüggés a követők száma és az elköteleződési arány között – minél kevesebb követő, annál magasabb az elköteleződési arány – a kis, jól integrált csoportok magasabb elköteleződési arányokat generálnak.
Gondolj a látogatások minőségére
A látogatások minősége fontos, mivel nem minden látogatás egyforma. Sok internet felhasználó csak meglátogatja a weboldaladat, de nem tesz semmilyen lépést. Jobb olyan ügyfeleket szerezni, akik valóban érdeklődnek az ajánlatod iránt. Hogyan biztosíthatod, hogy a weboldaladon a forgalom jó minőségű legyen? Vannak módszerek, amelyeket érdemes megismerned.
- Készíts jó minőségű tartalmat. Gondolj az ügyfeleid igényeire. Válaszolj meg minden kérdést, amelyet a weboldaladon tesznek fel.
- Legyél aktív a közösségi média oldalakon. Promotálj az ajánlatoddal olyan helyeken, ahol az ügyfeleid kereshetnek ilyen típusú terméket. Ne vásárolj olyan fiókot, amely tele van linkekkel és lájkokkal – ez nem jó megoldás, és általában nem éri meg a pénzt.
- Helyezz el linkeket a weboldaladra – ne felejtsd el, hogy ne legyél tolakodó, próbálj meg kommentelni az Instagramon, ahol a BIO-ban van egy átirányítási lehetőség.
- Mutass valós véleményeket. Néhány internet felhasználó szeret döntéseit más ügyfelek által hagyott véleményekre alapozni. Nehezebb döntést hozni egy olyan termékről, amelyet nem lehet megérinteni és látni, a vélemény lehet a legfontosabb tényező, amely befolyásolja a vásárlási döntést.
- Győződj meg róla, hogy a hírleveled népszerű az ügyfelek körében. Gondolj a tartalom fejlesztésére, hogy elégedett tartsd az ügyfeleidet.
- Frissítsd a weboldalad tartalmát. Nem engedheted meg, hogy bármilyen régi, elavult tartalom maradjon a weboldaladon. Tartsd a tartalmadat aktuálisnak, a felhasználók megbízható információforrásokat keresnek.
- Ne felejtsd el az SEO technikákat. Győződj meg róla, hogy a weboldalad látható a böngészőkben. Ellenőrizd, hogyan javíthatod az SEO stratégiáidat a blogod és az e-kereskedelem számára.
Tedd nagyszerűvé az első benyomást
Ne felejtsd el a mondást, hogy az első benyomás az utolsó benyomás, és tedd nagyszerűvé az elejétől fogva. Nem fogsz ígéretes eredményeket elérni, ha technikai problémák vannak a weboldaladdal.
Legyél tudatában az alábbi problémáknak:
- A weboldalad túl lassan töltődik be. Azok a weboldalak, amelyek 5 másodperc alatt betöltődnek, 70%-kal több eladást érnek el, mint azok, amelyeknek 19 másodpercre van szükségük a betöltéshez.
- A weboldalad zavaros és ijesztő
- A weboldalad bonyolult és nem intuitív
- A kapcsolati adataid rejtve vannak – nincs információ a vállalkozásodról – ez biztosan nem inspirál bizalmat
- Nincs mobil verziója a weboldaladnak
- A weboldal nem vonzó vizuálisan (képek és grafikák hiánya)
Összegzés
Ahhoz, hogy professzionális tartalom szerkesztővé válj, gondoskodnod kell a weboldal technikai szempontjairól. Legyél tudatában a forgalomnak, és használd a statisztikákat és a dedikált szoftvereket. Ne bízz a megérzéseidben – ez nem biztos, hogy elegendő. Gondoskodj a weboldalad forgalmáról, és győződj meg róla, hogy az oldalad felkelti sok internet felhasználó figyelmét. Használj ki minden elérhető eszközt, és hozz létre egy sikeres projektet.
Olvasd el cikkünket a Weboldal forgalom és webes konverziós arány – 2 jó ok, hogy mérd őket
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.