Nem könnyű a cégeknek és a startupoknak, hogy jól csinálják, amikor a termékötleteik prototípusait készítik. Sok időt töltenek a tökéletes dizájn létrehozásával, ami megnehezíti a korai vásárlói visszajelzések megszerzését a termékötletükről.

Magas és alacsony hűségű prototípusok – tartalomjegyzék:

A tökéletes ötlet és makett mindig segít a bemutatók vagy szerződések során. Azonban kihívást jelenthet felmérni, hogy a végső verzió hogyan fog kinézni és működni. Nem számít, mennyi kutatást és tervezést végez, egyszerűen nem tudja megjósolni az összes technikai aspektust. Olyan tényezők, mint a hardver, szoftver, gyártás, szállítás és még sok más végtelen akadályokat jelenthet a funkcionális prototípus valakinek a kezébe juttatásában.

Startup vezetőként egyszerűsítenie kell a folyamatot, és lenyűgöznie az első vásárlókat vagy befektetőket. Így jobb lehet, ha néhány gyors, alacsony hűségű prototípust készít, mielőtt továbblépne a magas hűségű prototípusokra.

Melyiket érdemes használni, és miért? Nézzük meg mindegyik prototípus stílust és a különbségeket, amelyeket hozhatnak a folyamatába.

Mi az a Magas Hűségű Prototípus?

A magas hűségű prototípus egy olyan modell, amely kinézetében, érzetében és működésében nagyon hasonlít a végső termékre.

Gyakran tartalmaz minden olyan termékjellemzőt, amelyet gyártani fognak, hogy teszteljék, mielőtt bármilyen fizikai gyártás megkezdődne. Ez segíthet csökkenteni a termékfejlesztési időt, mivel legalább részben szoftver segítségével hozható létre.

A magas hűségű prototípusokat jellemzően a projekt tervezési fázisában készítik, és lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy interakcióba lépjenek az objektummal, ahogyan azt a vásárlás után tennék. Ezeknek reprodukálniuk kell a végső termék összes jellemzőjét, beleértve a gombfunkciókat, fénykijelzőket, animációkat és még sok mást.

Magas hűségű prototípus készítésekor ne feledje, hogy bár fő célja a használhatóság tesztelése (másodlagos funkciója lehet a gyártási költségek csökkentése), mégis elég valósághűnek kell lennie a tesztelők vagy bírák szeme előtt. Csak azért, mert nem fizikai anyagokból készült, nem jelenti azt, hogy csúnya modell lehet!

magas hűségű prototípus

Mi az a Alacsony Hűségű Prototípus?

Az alacsony hűségű prototípus nem fizikai anyagokból készült, amelyeket meg lehet érinteni.

Ennek ellenére nem feltétlenül fognak úgy kinézni, mint a valódi termék, vagy nem fognak hasonló funkciókat ellátni, mint a végső termék. A fő cél egy alacsony hűségű prototípus esetében az, hogy tesztelje a használhatóságát a felhasználókkal. Ezeket a modelleket úgy tervezték, hogy a felhasználók hasonló módon lépjenek interakcióba velük, mint ahogyan egy magas hűségű prototípussal tennék a tesztelés során.

Alacsony hűségű prototípusokat jellemzően papírból, hablapból, kartonból és más könnyen beszerezhető anyagokból készítenek, amelyek nem kerülnek túl sok pénzbe. Ezek úgy fognak kinézni, mint egy korai vázlat arról, hogy a végső termék hogyan fog kinézni, és nem adnak a tesztelőknek teljes képet a valódi verzióról.

alacsony hűségű prototípus

Melyik prototípust érdemes használni?

Amikor arról van szó, hogy melyik típusú prototípust kell készíteni a tervezési folyamat során, az a szükségleteitől függ. A projekt megkezdése előtt és a legjobban működő prototípus kiválasztása előtt gondoljon át néhány kérdést:

“Mi a költségvetésem?”

A legtöbb alacsony hűségű prototípus sokkal olcsóbban elkészíthető, mint a magas hűségűek, mert nem igényelnek annyi részletet vagy munkát.

A magas hűségű prototípusok előállítása drágább, de általában valósághűbb eredményeket adnak, amelyek elkészítése kevesebb időt vesz igénybe, mint az alacsony hűségűeké, így ha a tervezése nem halad jól, akkor egy használata felgyorsíthatja a folyamatot.

“Mennyi részletre van szükségem a prototípusomon?”

Az alacsony hűségű prototípusok nem igényelnek annyi részletes munkát, mert arra szolgálnak, hogy ötletet adjanak a végső termékéről. Azonban a magas hűségűek általában valósághűbb kinézetű eredményeket adnak.

Ha szüksége van valamire, ami jól néz ki és valósághűen érezhető a fogyasztó kezében, akkor valószínűleg a magas hűségű prototípus a legjobb választás az Ön számára.

“Mikor fogom használni a prototípust?”

Azt is el kell döntenie, mikor tervezi, hogy a prototípust a fogyasztók használják, mert a döntése változhat attól függően, hogy mikor fogják használni.

Az alacsony hűségű prototípusok jók arra, hogy ötleteket adjanak arról, mi igényel javítást a tervezésben, vagy mely jellemzők nem működnek jól a termék más részeivel. Ezek alkalmasak arra is, hogy ötleteket teszteljenek a fogyasztók előtt, ha még nem biztos abban, hogyan reagálnának valamire.

A magas hűségű prototípusok jók a fogyasztókkal való tesztelésre, amikor készen áll arra, hogy a termék kiskereskedelmi verzióját teszteljék előttük. Valósághű eredményeket adnak, és segíthetnek gyorsan megérteni, hol lehet a tervezésben hiba, így ezeket csak ezekben az időszakokban szabad használni.

Tervezzen előre, és használja mindkét prototípust a startup sikeréért

Mindkét típusú prototípusnak megvan a maga haszna, de a kombinálásuk a legjobb módja a siker elérésének.

Ha Ön egy startup alapítója, a két prototípus értékének ismerete segít Önnek tervezni és létrehozni egy terméket, amely elviszi Önt oda, ahová szüksége van.

Ha valami újat dolgozik, akkor kezdjen egy alacsony hűségű prototípussal, hogy megkapja a nagy képet arról, hogy a terve hogyan fog kinézni. Ezután kövesse egy magas hűségű prototípussal, hogy kijavítsa a hibákat, mielőtt a kiskereskedelmi verzióval foglalkozna.

Nem számít, milyen típusú prototípust használ, soha ne töltsön sok időt és erőforrást olyan dolog elkészítésére, ami nem szolgálja jól. Ne feledje: használja a prototípusait, hogy segítsenek Önnek – ahelyett, hogy időt veszítene azzal, hogy magát fekteti a prototípusokba!

És ha készen áll a terméke piacra dobására, nézze meg, hol tudja eladni a termékeit.

Csatlakozzon a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradhasson!

Klaudia Kowalczyk

Egy grafikai és UX tervező, aki a tervezésbe átülteti azt, ami szavakkal nem kifejezhető. Számára minden használt szín, vonal vagy betűtípus jelentéssel bír. Szenvedélyes a grafikai és webtervezés iránt.

View all posts →