A legtöbb új vállalkozás hagyományos finanszírozási módszerek mellett dönt, amelyek gyakran kedvezőtlennek bizonyulnak. Egy banki kölcsön és a saját megtakarításaid nem biztos, hogy elegendőek egy vállalkozás elindításához. A crowdfunding, amely az utóbbi időben rendkívül népszerűvé vált, lehet a legbiztonságosabb megoldás, különösen a startup tulajdonosok számára. Számos crowdfunding típus közül választhatsz a céged igényei szerint. Hogyan használhatod a crowdfundingot egy vállalkozás elindításához? Olvasd el cikkünket, és kövesd a 3 egyszerű és könnyű lépést.

Hogyan használhatod a crowdfundingot egy vállalkozás elindításához? – tartalomjegyzék:

  1. Tanulmányozd a crowdfunding típusait
  2. Válaszd ki a közönségedet
  3. Készülj fel minden forgatókönyvre
  4. Összefoglalás

Tanulmányozd a crowdfunding típusait

Hogyan használhatod a crowdfundingot egy vállalkozás elindításához? Ha így tervezed finanszírozni a vállalkozásodat, tudnod kell, hogy több lehetőség közül választhatsz. Néhány közülük vonzóbb lehet számodra, mint mások. Rajtad múlik, hogy melyik lesz a tökéletes a vállalkozásod számára:

Adósság alapú crowdfunding – Ebben az esetben vissza kell fizetned a szponzoroktól összegyűjtött pénzt a megállapodásban meghatározott időpontban. Az ezt a crowdfunding modellt támogató platform a Kiva. A hagyományos banki ügyfél-azonosítással ellentétben a weboldal sokkal kevesebb tényezőt vesz figyelembe. Az alábbi elv szerint működik: minél nagyobb kölcsönt szeretnél felvenni, annál több követelménynek kell megfelelned. Ez nemcsak a fejlődő országok vállalkozói számára elérhető, hanem az Egyesült Államokban működő vállalkozások számára is.

Jutalom alapú crowdfunding – Főként arról van szó, hogy ösztönözd a potenciális befektetőket, hogy támogassák a projektedet jutalmak formájában. Nem adsz el részvényeket, és nem kell visszafizetned a begyűjtött alapokat. Köszönetképpen ajándékot küldesz a hozzájárulásukért, ami lehet: egy termék, szolgáltatás vagy olyan tárgy, amely tükrözi a céged tevékenységét. A legismertebb oldal, amely ezt a modellt használja, a Kickstarter, ahol már 10 millió ember gyűjtötte össze a szükséges forrást saját vállalkozásának elindításához. Nem számít, hogy új ruházati márkát, technológiai startupot indítasz, vagy saját albumot adsz ki. Azok az emberek, akik vonzónak találják az ötletedet, lelkesen támogatják azt anyagilag.

Részvény alapú crowdfunding – Ez megköveteli, hogy egy bizonyos részvénykört biztosíts a befektetőknek, akik úgy döntöttek, hogy hozzájárulnak egy adott projekthez. Ez a crowdfunding típus a leggyakrabban használt a startupok körében világszerte. A Wefunder lehetővé teszi, hogy szinte bármilyen vállalkozás számára gyűjts pénzt, egy étteremtől kezdve egy mérnöki cégig. A legfontosabb, hogy te döntöd el, mennyi tőkét szeretnél megtartani anélkül, hogy bármilyen kölcsönt vissza kellene fizetned.

Adomány alapú crowdfunding – Ebben az esetben nem vagy köteles jutalmakat biztosítani az adományozóknak, vagy visszafizetni a begyűjtött alapokat. Ennek a típusnak a legnépszerűbb oldala a GoFundMe. Itt a gyűjtések személyes okokból szerveződnek, pl. nehéz családi helyzet vagy nem megfelelő körülmények az állatmenhelyeken. Ezért nem preferált formája az üzleti támogatásnak.

hogyan használhatod a crowdfundingot egy vállalkozás elindításához

Válaszd ki a közönségedet

Nyilvánvaló, hogy amikor gyerekeknek kínálsz termékeket, a célközönséged nők lesznek gyerekekkel, nem pedig technológiai kütyük szponzorai. E logika alapján piackutatást kell végezned és megismerned a szükségleteit, mielőtt elindítod a projektedet.

Azt is figyelembe kell venned, hogy az összeg, amelyet fel szeretnél gyűjteni, elérhető legyen számodra. Ha nem választasz bölcsen, nemcsak kudarcot vallasz, hanem el is kedvetlenedsz a további próbálkozásoktól. Pénzt gyűjteni crowdfunding segítségével nem olyan egyszerű, de a jól végzett munka hatása meghaladhatja a várakozásaidat. Nézd meg, hogyan közelítik meg más felhasználók a hasonló kampányokat, mely jutalmak vonzzák a támogatókat a legjobban, és melyek nem. Ez segít meghatározni, mit érdemes elkerülni a saját kampányod során, és mit tehetsz a siker érdekében.

Készülj fel minden forgatókönyvre

Amikor új vállalkozást indítasz, a tervezett költségeken kívül bármikor felmerülhetnek váratlan kiadások. Annak érdekében, hogy megbirkózz ezzel a helyzettel, győződj meg róla, hogy a költségvetésed jól átgondolt és rugalmas, így ezek a váratlan költségek nem törik meg. Ezenkívül a crowdfunding használata a vállalkozásod finanszírozásához nem jelenti azt, hogy ne folyamodhatnál más adománygyűjtési módszerekhez.

Hogyan használhatod a crowdfundingot egy vállalkozás elindításához – összefoglalás

A crowdfunding veszélyes versenytárssá vált a hagyományos adománygyűjtési formák számára. Kétségtelenül egy erőteljes eszköz, amely, ha helyesen használják, sikert hozhat az újonnan alapított vállalkozások számára. Megnyitja az utat a finanszírozás megszerzéséhez, de nyilvánosságot is ad bármely cégnek, amely megfelelően elkészítette az üzleti tervét. Az internet erejét kihasználva a crowdfunding által finanszírozott vállalatok fokozatosan fejlődnek világszerte.

Most már megtanultad, hogyan használhatod a crowdfundingot egy vállalkozás elindításához. Olvasd el más cikkeinket a crowdfundingról: Crowdfunding típusok.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →