Jó ideje már, hogy a Facebook algoritmus a heves vitákat kiváltó és értékes eszmecserét lehetővé tevő tartalmakat részesíti előnyben. Ezért a Facebook csoportok az egyik válasz arra a kérdésre, hogy: hogyan népszerűsítsünk egy startupot? A kiterjedt vitafórumokkal rendelkező bejegyzések kiemelkednek, és nem meglepő módon felkeltik a marketingesek figyelmét. Váratlan előny kapcsolódik az interperszonális kapcsolatokból származó valódi és pozitív érzésekhez a csoportokban, amelyek gyakran pozitív kapcsolatokhoz vezetnek a márkád iránt.
Ezt kétféleképpen kihasználhatod – saját Facebook csoport létrehozásával vagy mások csoportjaiban való részvétellel. Íme, hogyan.
Már említettük, hogy a közösségi média az egyik leghatékonyabb módja egy startup népszerűsítésének a sorozat előző bejegyzésében. Most csak egy csatornára, a Facebookra, és azon belül a csoportokra fogunk összpontosítani.
Hogyan népszerűsítsünk egy startupot? Hozd létre a saját Facebook csoportodat
Csoporttípusok
Mielőtt újabb kommunikációs csatornára lépnél, gondold át annak terjedelmét és azt, hogyan fog kiemelkedni a többi csatornád közül. Számos konvenciót alkalmazhatsz a csoportodban. Néhány ötlet:
- Ügyfélszolgálati központ – ha ezt potenciálnak látod, egy FB csoport a GYIK adatbázisoddá válhat. Bárki, aki segítséget keres, itt kaphat tőled vagy egy másik csoporttagtól.
- Eszköz a startup fejlesztésére és javítására – egy csoportban leírhatod az új funkciókat, meghívhatod a bétatesztekre, információt gyűjthetsz a hibákról és elmagyarázhatod az új funkciókat. Nincs is jobb, mint egy jól összegyűlt közönség, amely részt vesz a termék végső formájának kialakításában.
- Platform iparági témák megvitatására – az iparághoz való tartozás érzése, a kérdések feltevésének lehetősége és az informális beszélgetések a leggyakoribb okok, amiért az emberek csatlakoznak a Facebook csoportokhoz. Ezért ez a forma az egyik legnépszerűbb a Facebookon. Lehetővé teszi, hogy párbeszédet alakíts ki a közönségeddel, valamint formáld a kívánt imázsodat.
Ne felejtsd el üdvözölni
Ha minden rendben van, valódi nézők rendszeresen meg fognak jelenni a csoportodban. Győződj meg róla, hogy van üdvözlő bejegyzésed, amely bemutat téged és megismerteti a nézőt a csoport témájával. Használj bejegyzéseket az elvárások megismétlésére, a szabályok és előírások emlékeztetésére, és ismerd el az új felhasználókat az alapvető magatartási kódexsel. Ez megmutatja az elkötelezettségedet, és növeli a csoporttagok esélyeit, hogy a jövőben saját kezdeményezést mutassanak. Hasznos tipp: az üdvözlő bejegyzésedben jelöld meg az egyéneket az @névvel, hogy dedikált értesítést kapjanak.

Találd meg az arany középutat
Egy Facebook csoport a rajongóid helye. Ha a közönséged természeténél fogva aktív és elkötelezett, ne irányítsd túlzottan a viták irányát. Ha nem – vállald a jóságos vezető szerepét, aki támogatást nyújt, amikor szükséges, átadja a szükséges tudást, vagy inspiráló kérdést tesz fel.
Adj valami extrát
A rajongóid okkal vannak a csoportodban. Érdekelheti őket a terméked, az iparágad, vagy talán nem akarnak kimaradni az információs körből. Ha exkluzív tartalmat biztosítasz számukra, megsokszorozod ezeket az okokat. E-könyvek, networking események, meghívók rendezvényekre, ajándékok vagy kérdezz-felelek egy különleges vendéggel mind olyan előnyök, amelyek meggyőzik őket, hogy rendszeresen látogassák a csoportodat.
Ne felejtsd el népszerűsíteni a csoportot
A népszerűsítés segít elérni egy nagyobb számú érdeklődőt. Adj linkeket a csoporthoz különböző platformokon – talán meg tudsz győzni valakit az iparágban, hogy ossza meg a csoporttal kapcsolatos információkat? Ne felejtsd el összekapcsolni a csoportodat a weboldaladdal, és hívd meg a rajongóidat, hogy csatlakozzanak. Futass egy Facebook hirdetést, amely a csoportodat népszerűsíti, és hívd meg a levelezőlistádat.
Hogyan népszerűsítsünk egy startupot? Legyél aktív más Facebook csoportokban
Posztolj egyénként
Tudtad, hogy az emberek 16-szor nagyobb valószínűséggel olvasnak el egy másik személy által írt bejegyzést, mint egy márka által? Ezért jó, ha olyan csoportokat találsz, ahol privát módon hozzájárulsz. Fontos: ne felejtsd el feltüntetni a startuphoz fűződő kapcsolatodat a Facebook profilodon. Ezt sokféleképpen megteheted, például nyilvános idővonal-bejegyzésként, munkahelyi frissítésként vagy háttérképként. Megígérjük, hogy ha érdekes vitákban veszel részt, az emberek megnézik a profilodat, és így értesülnek a vállalkozásodról.
Tanulj meg olvasni a sorok között
Hogyan népszerűsítsünk egy startupot anélkül, hogy spammernek tűnnénk? Számos módja van annak, hogy tájékoztasd az embereket a startupodról anélkül, hogy reklámszöveget használnál. Például sokkal valószínűbb, hogy az emberek válaszolnak egy visszajelzést kérő kérdésre, mint egy értékesítési típusú bejegyzésre. A mellékhatás az lesz, hogy érdeklődnek a terméked iránt.Gazdagítsd mások vitáit
Ne korlátozd a tevékenységedet bejegyzések írására. Vegyél részt a csoport más tagjai által folytatott vitákban. Oszd meg tudásodat és tapasztalataidat – beszélj érdekes blogokról, eseményekről, könyvekről. Nemcsak észre fognak venni, hanem egy olyan szakértő imázsát is felépíted, amelyre mások emlékezni fognak a megfelelő időben. A vitákban való részvétel egyben érdekes, jövőorientált kapcsolatok építésének módja is – beleértve az üzleti kapcsolatokat is.
Hogyan népszerűsítsünk egy startupot – összefoglalás
A Facebook csoportok dinamikusak, és az, hogy ismered a szabályokat és a jó gyakorlatokat, nem elegendő. Használj próbálkozás és hiba módszert, hogy kiderítsd, mi működik. Légy kreatív és következetes, és idővel észre fogod venni, mi hozza a legjobb eredményeket.

Olvasd el ezt is: Hogyan népszerűsítsünk egy startupot? Ötleteink.
Akarsz kapcsolatban maradni a tartalmunkkal? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz
Laura Green
Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.