Tudtad, hogy egy hatékony csapat hatalmas értéket képviselhet a cég számára, még a munkaidőn kívül is? Változtasd az alkalmazottadat a márkád igazi nagykövetévé. Ismerd meg, mik azok a márkaképviselők, és hogyan hozhatod létre őket. Olvass tovább.
Márkaképviselő – tartalomjegyzék:
- Mik azok a márkaképviselők?
- Márkaképviselői stratégia – megéri?
- Hogyan lehet márkaképviselőket létrehozni?
- Összegzés
Mik azok a márkaképviselők?
A márkaképviselők fő jellemzője a munkáltató iránti elkötelezettségük és hűségük. Lelkesedéssel beszélnek a munkájukról és a konkrét munka előnyeiről. Sokan számára a közösségi média kulcsszerepet játszik a márkaismertség népszerűsítésében és fenntartásában.
Az ideális márkaképviselő tulajdonságai:
- energia és elkötelezettség a munkához,
- kommunikatív képesség,
- szenvedély és lelkesedés,
- tudás és széleskörű kompetenciák,
- pozitív imázs.
Márkaképviselői stratégia – megéri?
Persze, hogy megéri. Ezt a begyűjtött adatok is megerősítik. A márka hitelessége nemcsak a vásárlók, hanem a munkakeresők számára is fontos. A TalentNow tájékoztatása szerint a potenciális jelentkezők fele nem kezd el együttműködni olyan céggel, amelynek rossz a hírneve. A 2017-es CareerArc Munkaadó Márkázási Tanulmány figyelmeztet, hogy a fogyasztók 64%-a leállt egy adott márka termékeinek és szolgáltatásainak használatával, mivel az a saját alkalmazottaival való bánásmód miatt történt. Az üzleti kapcsolatok integritásának megőrzése erős versenyelőny.

Itt vannak a márkaképviselők létrehozásának további előnyei:
- a márka hitelességének növelése és a márkára való bizalom kiépítése,
- kommunikatív képesség,
- az alkalmazottak elkötelezettségének javítása,
- gazdag tehetségbázis létrehozása és a jövőbeli toborzási folyamatok optimalizálása,
- megfelelő tehetségek párosítása a megfelelő szerepekkel.
Hogyan lehet márkaképviselőket létrehozni?
1. Bátorítsd
Bátorítsd az alkalmazottaidat, hogy osszák meg munkatapasztalataikat a közösségi médiában. A bátorító szavak nem elegendőek. Egy modern cégnek garantálnia kell a megfelelő feltételeket ahhoz, hogy nagykövet lehessen, különben az eredmény éppen ellenkező lesz. Szervezz alkalmazotti eseményeket, tréningeket és workshopokat, hogy lehetőséget adj nekik, hogy a saját nézőpontjukból posztoljanak a cégedről.
2. Képezd
Biztosíts képzést és útmutatást az alkalmazottaidnak, hogy kényelmesebben érezzék magukat a cégedről való nyílt beszéd során a közösségi médiában. Ez a kérdés különösen fontos a bemutatott jelentés kontextusában. A válaszadók 76%-a jelzi, hogy az átlagos közösségi média felhasználók által közzétett posztok hitelesebbek, mint a márkás tartalom. A rendszeres és érdekes üzenetek erős alapot jelentenek minden nagykövet számára. Az alkalmazottak szívesen osztanak meg újdonságokat, amelyek hangsúlyozzák a cég professzionalizmusát, mivel ők is részei ennek.
3. Támogasd
Az egyik módja annak, hogy segítsd az alkalmazottaidat, akik a közösségi médiában posztolnak, hogy magas színvonalú tartalmat biztosítasz, amit megoszthatnak. Egy másik lehetőség, hogy engedd őket posztolni a cég blogján. Ez a megoldás minden fél számára előnyös. A munkáltató egy eszközt kap az ügyfelekkel és potenciális jelöltekkel való kommunikációhoz, míg a szerző növeli a személyes márkáját.
4. Jutalmazd
A boldog márkaképviselők hatékonyabbak, ezért fontos, hogy motiváltak maradjanak. Ez a különleges funkció megtiszteltetés kell, hogy legyen, nem pedig ok az extra feladatok elvégzésére és áldozatra. A jutalom bármi lehet, pl. céges kütyük, csapatépítő események, bónuszok és egyéb juttatások. A szóbeli dicséret egy másik formája a jutalomnak, amely hangsúlyozza a nagykövet felelősségteljes szerepét.
Összegzés
Az alkalmazott átformálása márkaképviselővé időt és segítséget igényel, különösen a HR osztály részéről. A Harvard Business Review szerint a rossz cég hírnév 10%-kal növeli a toborzási költségeket. A hiteles márkaképviselők hatalmas megtakarítást generálhatnak a céged számára, és nagyszerű befektetést jelenthetnek a jövőben.
Tetszik a tartalmunk? Tartsd a kapcsolatot, csatlakozz a Facebook és Twitter közösségünkhöz.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.