A B2B szektor vezető közösségi hálózataként a LinkedIn nagyszerű marketingcsatorna lehet a márkád építésére. Mégis, csak a platform által biztosított statisztikák megfelelő és alapos elemzése teheti ezt lehetővé. Lehetetlen vonzó tartalmat létrehozni anélkül, hogy pontosan tudnánk, mi rezonál a célközönséged azon szegmenseivel, amelyek iránt érdeklődsz. Szerencsére a LinkedIn számos olyan metrikát biztosít, amelyeket felhasználhatunk.
LinkedIn analitika – tartalomjegyzék:
Célok
De mielőtt a szerszámokhoz érkeznénk, szükséges meghatározni a célokat, amelyeket el szeretnénk érni:
- A publikált tartalom hatékonyságának értékelésére érdemes elemezni a közönség elköteleződését. Ily módon ki tudod emelni azokat a cikkeket, amelyek a kívánt reakciókat váltják ki, mint például a kattintások, megosztások, lájkok és kommentek.
- A felhasználók elvárásainak megelőzésére szintén használhatsz adatokat a trendek meghatározására. Így meg tudod állapítani, mikor váltanak ki a különböző típusú bejegyzések a legnagyobb elköteleződést, és a publikálási ütemtervedet a közönséged időbeosztásához igazíthatod.
- A platform marketing erőfeszítéseid testreszabására a kulcsfontosságú döntéshozók számára érdemes részletes demográfiai adatokat gyűjteni róluk. Miért érdemes ezt tenni? Ha globális marketinges vagy, például láthatod, hogy a követőid melyik régióból származnak, és olyan tartalmat tudsz biztosítani, amely személyre szabott a legígéretesebb piacok számára, hogy olyan dolgokról beszélj, amelyek őket érdeklik. Ha a terméked kis- és középvállalkozásoknak szól, használhatsz egy úgynevezett méret szűrőt, hogy meghatározd, elérted-e ezt a konkrét közönséget. Röviden, az, hogy megértsd, kik a követőid, segít olyan tartalmat biztosítani, amely kapcsolódik hozzájuk.
- Azt is érdemes értékelni, hogy a tevékenységeid elég gyorsan haladnak-e, ezért érdemes összehasonlítani a növekedésedet hasonló márkákéval, és tanulni a legjobbaktól.
Azonban a legfontosabb dolog, hogy tudatában legyél a tetteid céljának. Azok az emberek, akik figyelik a márkádat, mindig nagyobb valószínűséggel válnak végül vásárlókká, mint azok, akik egyáltalán nem tudnak a létezésedről. Ezért a közösség fejlesztésének célja a leadek generálása, ami következésképpen értékesítésekhez vezet.
Hogyan olvasd a LinkedIn által biztosított alapadatokat?
A LinkedIn analitika irányítópultod eléréséhez menj a céged oldalának tetején található eszköztárhoz, ahol három fül látható:
Cégoldal
A cégoldal – akárcsak a Facebookon – a tevékenységed fő területe, ahol a cégről szóló alapinformációk, mint például a profilkép és a banner (háttérkép), a vállalkozás leírása és az összes bejegyzés található.
A cég weboldala egy belső irányítópultot biztosít, ahol az alábbi adatok találhatók:
- Felhasználói számok (azaz olyan emberek, akik nem a lap megfigyelői, de mégis meglátogatták azt);
- Megtekintési számok (megmutatja, hány ember látta a LinkedIn frissítéseidet);
- Követői számok (azaz azoknak az embereknek a száma, akik a “rajongóid”).
Ez az információ, bár megmutatja, mi történt egy korábbi helyszínen, nem alapja a trendeknek, mert túl rövid időszakból aggregálja az adatokat. A mélyebb elemzéshez kattints az Analitika menüre.
Tevékenység
A “tevékenység” fül alatt információkat találsz az alábbiakról:
- Lájkok
- Megosztások
- Komentek
- Említések (azok a helyek, ahol a márkaneved megjelenik online beszélgetésekben)
A felhasználói aktivitás információi több kvalitatív adatot adnak a LinkedIn-en végzett tevékenységeidről. Megtudhatod, mit gondolnak a felhasználók a tartalmadról, és ha aggregálod és elemzed az adatokat hosszabb időszakon keresztül, mit várnak el.
Analitika
Ez a fő platform, amely lehetővé teszi a statisztikák nyomon követését. Háromféle adatot aggregál:
- Felhasználók vagy adatok azokról az emberekről, akik meglátogatják az oldaladat,
- Frissítések vagy elköteleződési metrikák a LinkedIn-en publikált tartalomra;
- Követők, amelyek numerikus és demográfiai információkat tartalmaznak azokról az emberekről, akik feliratkoznak az oldaladra.
Öt különböző demográfiai kategóriában mutatják be őket:
- Helyszín
- Pozíció
- Senioritás
- Ágazat
- Cég mérete
A demográfiai adatok ismerete rendkívül fontos a LinkedIn-en végzett marketing során, mivel lehetővé teszi, hogy formáld a stratégiádat, hogy hatékonyabban elérd a megfelelő embereket. Ne feledd, hogy csak a személyre szabott tartalomnak van esélye elkötelezni a közönségedet.
Mire figyelj?
Itt nehéz másként válaszolni, mint a gyűlölt “attól függ”, de sajnos – tényleg a céljaidtól függ. Ha egy eseményt tervezel egy adott helyszínen, érdemes ellenőrizni a látogatóid és feliratkozóid oldalait, hogy lássad, van-e elegendő érdeklődés abban a városban. Ha szakértői márkát szeretnél építeni, és minél több felhasználót szeretnél vonzani a tartalmadhoz, összpontosíts a tartalmad minőségére, és nézd meg az adatokat a közönség elköteleződése szempontjából, hogy lásd, melyek a legnépszerűbbek, és elemezd a demográfiát.
A LinkedIn, akárcsak bármely közösségi média platform, szeretné minél tovább “otthon” tartani a felhasználókat, ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a felhasználókat külső weboldalakra irányítsd. Ha azonban úgy döntünk, hogy ezt megteszünk, emlékeznünk kell arra, hogy a redirekciót egy kóddal kell megjelölni, amely lehetővé teszi az analitikai rendszerek számára, hogy pontosan hozzárendeljék a forrást a forgalomhoz. A legegyszerűbb módja ennek az, ha UTM-et használunk, azaz “ráakasztunk” néhány paramétert a LinkedIn-ről származó linkre, amely tájékoztat arról, honnan érkezett a felhasználó.
Tudj meg többet a LinkedIn üzleti marketing célú használatáról.
Ha hasznosnak találod ezt a cikket, csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy naprakész maradj az új tartalmakkal!
Laura Green
Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.