Egy vagy két fénykép fehér háttérrel, egy táblázat a specifikációkkal, gyakran a gyártótól másolt, ár és szállítási feltételek… Elméletben egy termékoldal elkészítése egy e-boltban nem jelentene kihívást, de a gyakorlatban – a fenti recept szinte 100%-os garanciát ad a kudarcra. Az egyre versenyképesebb e-kereskedelmi világban sokkal, sokkal többre van szükség ahhoz, hogy meggyőzzük az ügyfelet a vásárlásról. Tehát hogyan lehet olyan termékoldalt létrehozni, ahol egy elem sem marad ki?

Termékoldal – tartalomjegyzék:

  1. A termékoldal célja
  2. Informálni, de meggyőző módon
  3. Termékleírás
  4. CTA és UX

A termékoldal elsődleges célja

A termékoldalak elsődleges célja az kell, hogy legyen, hogy minden szükséges információt megadjanak a felhasználóknak a vásárlási döntés meghozatalához, és hogy a lehető legzökkenőmentesebben vezessék őket a vásárlási folyamaton. Hogyan lehet ezt megtenni?

Informálni, de meggyőző módon

A termék nyilvánvalóan a középpontban kell, hogy álljon, de bizonyos módon kell bemutatni. Az oldalnak tartalmaznia kell a felhasználók által feltehető összes kérdésre adott válaszokat, még akkor is, ha nem teszik fel őket közvetlenül.

És mivel egy kép többet mond ezer szónál, nem lehet hiány fényképekből. A terméknek a lehető legpontosabban kell bemutatnia, minden oldalról, és a legszebb formájában használat közben, azaz ruhák egy modellen és egy bútor egy adott elrendezésben. Az e-kereskedelem óriásai egyre gyakrabban nyúlnak videókhoz, ami szintén érdemes megfontolni, ha van ilyen költségvetési lehetőségünk.

Termékleírás

A termékleírásnak is olyan eredetinek kell lennie, amennyire csak lehetséges. Ha teljesen átmásoljuk a gyártó weboldaláról vagy a versenytárs weboldaláról, az drasztikusan csökkenti a magas keresőmotoros helyezés elérésének esélyeit. A Google értékeli az eredeti tartalmat, de ez nem az egyetlen ok, amiért a száraz, gyártói specifikációk másolása nem jó ötlet. A felhasználók túlnyomó többsége elvárja, hogy egy történet meggyőzze őket a vásárlásról a termék jellemzőiről és előnyeiről, nem csupán nyers adatokkal és paraméterekkel.

Emellett tartalmazza a különböző termékváltozatokat, amelyeket kínál, és tájékoztassa az ügyfeleket arról, hogy melyek elérhetők, hogy ne pazarolják az idejüket. Ha fekete sportcipőt keresnek 40-es méretben, nem fognak fehér sportcipőt választani 36-os méretben, de hagyhatnak egy e-mail címet – ha hajlandók várni, amíg elérhetővé válik az álomtermékük.

CTA és UX

A termékoldalnak egy célja van: rávenni az ügyfelet, hogy rákattintson a “Vásárlás” gombra. Azonban, ha a felhasználónak nehézségei vannak a megfelelő CTA (cselekvésre ösztönzés) megtalálásával, akkor semmi sem fog megvalósulni, mert ő nem fog sokáig keresgélni.

Az UX kulcsfontosságú ebben az esetben. A felhasználónak mindig tudnia kell, hol van, és mit kell tennie ahhoz, hogy elérje, ahová szeretne jutni. A CTA gomb körüli területnek rendezettnek és azonnal láthatónak kell lennie. Ha a böngésző alján van, az hiba, ami sokba kerülhet.

Ez azonban néhány problémát generál. Mivel minden információnak világosan meg kell jelennie és láthatónak kell lennie a böngésző tetején, és a dizájnnak – a legújabb trendek szerint – tisztának és minimalista stílusúnak kell lennie, nehéz lehet mindent elhelyezni, ami a lapon kell, hogy legyen. Akkor azonban jó, ha olyan funkciókat használunk, mint a legördülő fülek, külön könyvjelzők és olyan tartalom, amely megjelenik, amikor az egérmutató fölé kerül. Így a részletek iránt érdeklődő felhasználók könnyen megtalálják azokat, a többiek pedig nem érzik magukat túlterheltnek.

Ugyanezen okból a webhely általános struktúrája és az alkalmazott információs architektúra rendkívül fontos. Az UX szempontjából nem tanácsos innovatívnak lenni, sokkal jobb a “ismert és kedvelt” megoldásokra támaszkodni, hogy a felhasználók “otthon” érezzék magukat.

termékoldal infografika

Hozzá szeretne jutni több hasznos tipphez az üzletvezetésről? Csatlakozzon a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradhasson!

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →