A COVID-19 váratlanul jelent meg, és néhány hónap alatt olyan módon változtatta meg a valóságunkat, ami teljesen hihetetlennek tűnt. Az emberek továbbra is azon tűnődnek, hogy van-e esély visszatérni a régi valósághoz, de ma már világos, hogy ez lehet, hogy nem fog működni, és alkalmazkodnunk kell az új körülményekhez.
Tehát hogyan gondoskodj az organikus forgalomról, hogy semlegesítsd a koronavírus hatását az üzletedre?
Hogyan gondoskodj az organikus forgalomról – tartalomjegyzék:
- A COVID-19 hatása az e-kereskedelemre
- Minden weboldalnak legyen egy oldala a COVID-19-ről
- Új és feltörekvő témák keresése a tartalomkészítéshez
- Ellenőrizd, mi konvertál
A COVID-19 hatása az e-kereskedelemre
Először is, újra kell gondolni azt a hitet, hogy az e-kereskedelem golyóálló. Igen, azok a szektorok, amelyek eddig nem voltak a digitális kereskedelem élvonalában, mint például az élelmiszer, gyógyszertárak és patikák, erős növekedést mutattak az értékesítésben ezen a csatornán, de a többiek – különösen a divat és luxusmárkák – nem.
Általánosságban az e-kereskedelmi piacot is erősen érinti a válság. Az utóbbi években a divatmárkák voltak a legdigitalizáltabbak, amit a német Zalando gyors karrierje is jól bizonyít. A fogyasztóbarát ingyenes szállítási politika és a megrendelt áruk visszaküldésére vonatkozó meghosszabbított idő révén bizalmat nyertünk ebben a ruhavásárlási formában, de… a körülmények megváltoztak. Persze, nem mindenki veszítette el az állását, de a többség elvesztette a kedvét ahhoz, hogy pénzt költsön nem létfontosságú dolgokra. És ahogyan továbbra is szükségünk van élelmiszerre és gyógyszerekre, amelyeket mostanában leginkább online vásárolunk, egyszerűen abbahagytuk az új ruhák, ékszerek vagy cipők vásárlását.
Ez azt jelenti, hogy az e-kereskedelembe nem érdemes befektetni? Egyáltalán nem! Az, hogy egy válság sem tart örökké, természetesen közhely, de fel kell ismernünk, hogy minden válság – kisebb vagy nagyobb mértékben – hatással van a társadalom viselkedésének megváltozására. És használj ezt a javadra, mivel a most elért ügyfelek hosszabb ideig veled maradhatnak.
SEO, amely nagyrészt értékes tartalom biztosításán alapul, ideális eszköz erre a célra. Az általunk a felhasználóknak nyújtott tartalomnak valós előnyöket és hasznos információkat kell nyújtania. És te vagy az, aki a legjobban ismeri az ügyfeleidet és az igényeiket. Ez viszont azt jelenti, hogy sok mindent megtehetsz egyedül, külső szakértők segítsége nélkül, akiken valószínűleg most nem akarsz forrást költeni.
Tudnod kell azonban, hogy a felhasználók otthoni viselkedése eltér attól, amit korábban megfigyelhettél, és ez a változás folytatódni fog. A pillanatnyi szükséglet által kevésbé vezérelve, a felhasználók sokkal aprólékosabbak a kereséseikben. Valószínűbb, hogy hosszú farok, vagy kibővített kulcsszavakat használnak, és – általában – több időt töltenek online kutatással. Itt rejlik a lehetőséged.
Minden weboldalnak legyen egy oldala a COVID-19-ről
Inkább koncentrálj arra, amit a céged csinál, és ha lehetséges, mutasd meg, hogy te valaki, aki törődik. Sok cég részt vett a pandémia enyhítésére irányuló erőfeszítésekben, és nem kell nagyvállalatnak lenned ahhoz, hogy kövesd a példájukat. Gondolkodj el azon, mit tehetsz, és egyszerűen tedd meg. A pénzügyeid nem kell, hogy akadályt jelentsenek, ha például tudás vagy egyszerűen az időd hozzáférését kínálod.
Másodszor, a cselekedeteidnek bizalmat kell inspirálniuk az ügyfeleidben, mert onnan már csak egy lépés az ő hűségük megszerzése. Ha éttermet üzemeltetsz, mondd el, milyen óvintézkedéseket teszel az ügyfelek és a csapatod biztonsága érdekében. Ha termékeket árulsz, tudasd velük, hogyan változott meg a gyártósor a munkatársak közötti érintkezés minimalizálása érdekében; és ha papírboltod van, mondd el nekik, mikor zárva van, és ha lehetséges, szervezz alternatív módokat a termékek értékesítésére vagy szállítására.

Új és feltörekvő témák keresése a tartalomkészítéshez
A megfelelő időben és kívánatos témák megtalálása kulcsfontosságú lesz a forgalom megszerzésében. De hogyan állj neki, amikor a helyzet példa nélküli?
A tartalomkészítés terén a Google Trends legyen az első hely, ahová útmutatásért fordulsz. Tekintettel arra, hogy az utóbbi időben valóban földindulásszerű változások történtek, más kulcsszó-kutató eszközök, mint például a Google Keyword Planner, lehet, hogy nem rendelkeznek a legfrissebb adatokkal. A Google Trends, amely valós idejű adatokat gyűjt, segít abban, hogy több lépéssel előrébb gondolkodj.
De ahhoz, hogy forgalmat vonzz a webhelyedre üzleti potenciállal, azonosítanod kell azokat a trendeket, amelyek értéket képviselnek a vállalkozásod számára. Gondolkodj el azon is, hogy módosítsd a kulcsszavaidat, hogy tükrözzék az ügyfeleid helyzetét, például a “otthon” elemet hozzáadva néhány kifejezéshez.
Érdemes megnézni a Exploding Topics webhelyet is. Ez a platform aggregálja az adatokat a keresőmotorokból és a beszélgetésekből, hogy kiemelje a ígéretes témákat. Ezután létrehoz egy listát, amelyet személyre szabhat és elmélyíthet, hozzáadva információkat csak egy kiválasztott időszakra vagy egy iparágra vonatkozóan.
Ellenőrizd, mi konvertál
A tesztelés az online műveleteidben kulcsfontosságú a legjobban működő dolgok azonosításához, de – normális körülmények között – gyakran nincs elég idő arra, hogy megfelelően beleássuk magunkat. Most, a generált forgalommal, proaktívan dolgozhatsz azon, hogy a webhelyed hatékonyabb legyen a forgalom vásárlókká alakításában.
Először is, határozd meg, milyen kulcsszavakat írnak be a felhasználók, hogy megtalálják a webhelyedet, és hogy milyen webhelyekre irányítod ezt a forgalmat. Nézd át a Google Analytics és a Google Search Console adatait, hogy meghatározd, mely oldalak tapasztalták a legnagyobb csökkenéseket és melyeknek a legmagasabb a visszautasítási aránya. Ezeken az oldalakon az üzenetek megfelelnek a felhasználói elvárásoknak? Ha nem, lehet, hogy frissítened kell a tartalmadat, és optimalizálnod kell pontosabb kulcsszavakkal.
Például, ha foglalkoztál a hőtérkép konfigurációkkal (pl. HotJara), most is itt az ideje, hogy kihasználj ott elérhető adatokat, és – talán – javítsd a webhelyed információs architektúráját.
Másodszor, azonosítsd az összes elemet, amely akadályozza a konverziót, és dolgozz a javításukon. Például, teszteld a rendelési űrlap kitöltéséhez szükséges mezők számát, és távolítsd el azokat, amelyek nem szükségesek. Emellett győződj meg arról, hogy a felhasználók számára megfelelő választási lehetőségeket kínálsz a fizetési módokból, és – általában – dolgozz a felhasználói élmény javításán.
És végül: siess, a világ megváltozott. Olyan tartalom létrehozása, amely a most keresett trendeken alapul, segít enyhíteni az új helyzet potenciálisan negatív hatásait az organikus forgalmadra. Ehhez megfelelően elemezni kell, így itt olvashatod, hogyan teheted ezt a Google Analytics segítségével.
Ha érdekelnek az üzleti témák, de nem csak azok, csatlakozz a Facebook közösségünkhöz!
Kamil Jasiński
Egy SEO szakértő, aki szerelmes a szavakba. Folyamatosan meglepi másokat azzal, hogyan lehet őket saját előnyére használni. Ébreszd fel éjjel a közepén, és elkezd veled beszélgetni a legújabb SEO pozicionálási ötletéről.