A digitális csatornán történő értékesítést tervező vállalkozók választhatnak olyan SaaS platformok közül, mint a Shopify vagy a BigCommerce, de ekkor nem rendelkeznek teljes kontrollal sem a bolt megjelenése, sem a működése felett. Azok megkönnyebbülésére, akik nem kedvelik az ilyen korlátozásokat, itt van a WooCommerce. Ez az open-source bővítmény lehetővé teszi, hogy egy teljesen működő online bolt kerüljön integrálásra a meglévő WordPress weboldalába mindössze néhány pillanat alatt. Ráadásul ingyenes.

Woocommerce és WordPress – tartalomjegyzék:

  1. Woocommerce + WordPress
  2. Mi az a WordPress?
  3. WordPress alapú weboldalak példái
  4. Mi az a WooCommerce?
  5. Miért válasszuk a WooCommerce-t?
  6. Hogyan konfiguráljuk a Woo-t és a WP-t?

Woocommerce + WordPress

A WooCommerce, az Automattic által kifejlesztett e-kereskedelmi bővítmény, amely a WordPress mögött álló cég, javította a fizetési funkcióját egy natív megoldással, amelyet WooCommerce Payments-nek hívnak. Korábban a WooCommerce felhasználók integrálhatták boltjukat olyan fizetési átjárókkal, mint a Stripe, Amazon Pay, Square vagy PayPal. Azonban a natív fizetések hozzáadása még könnyebbé teszi az e-bolt tulajdonosok számára az e-kereskedelembe való belépést.

Jelenleg az új funkció az Egyesült Államokban elérhető a vásárlók számára, de a széleskörű hozzáférés csak idő kérdése, mivel a WooCommerce terjedése az utóbbi időben az új koronavírus-járvány miatt az egekbe szökött. A TechCrunch jelentése szerint az aktív WooCommerce weboldalak száma mindössze két hónap alatt 34%-kal nőtt, és a vásárlók száma 70%-kal emelkedett.

Mi az a WordPress?

De mielőtt a WooCommerce-ről beszélnénk, fókuszáljunk az idősebb testvérére. Mi az a WordPress és miért szükséges bolt létrehozásához a WooCommerce használata?

A WordPress.org egy ingyenes és nyílt forráskódú CMS tartalomkezelő rendszer, amelyet blogok készítésére terveztek.

Ma azonban a globális weboldalak több mint 35%-ának alapját képezi a W3Techs szerint. Hogyan sikerült ilyen hatalmas piaci részesedést szereznie? A WordPress sikerét elsősorban széleskörűségének köszönheti. Bárhol telepíthető, a kis személyes blogoktól kezdve a nagy márkák weboldalaiig.

Ez azért van, mert a WordPress fő előnyei az átfogó sablonrendszer és a rendelkezésre álló bővítmények változatos architektúrája. A sablonok lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy előre meghatározott struktúrákon dolgozzanak, míg a bővítmények lehetővé teszik a gazdagítást és a személyre szabást, egyedi funkciókat biztosítva.

WordPress alapú weboldalak példái:

  • TechCrunch
  • Sony Music
  • BBC America
  • MTV News
  • The New York Times
Az internetfelhasználók a WordPress alapú platformokon havonta körülbelül 70 millió új bejegyzést és 77 millió új hozzászólást hoznak létre.

(forrás: Digital.com)

A WordPress fejlesztői feltételezték, hogy szoftverüknek minimális erőfeszítést kell igényelnie a felhasználóktól, intuitívnak és könnyen használhatónak kell lennie. A programozóknak a tipikus funkciók konfigurálása helyett a szoftver fejlesztésére és gazdagítására kellett összpontosítaniuk.

A WordPress architektúrája elsősorban server-side PHP és MySQL, egy relációs adatbázis-kezelő rendszer. Egyéb technológiák közé tartozik az Apache, Nginx és Varnish caching.

Az úttörő lépés a WordPress számára három évvel ezelőtt a Gutenberg nevű szerkesztő bevezetése volt. A úgynevezett blokkoknak köszönhetően a kezdő felhasználók nagyon kevés technikai tudással tudnak multimédiás tartalmat beilleszteni a weboldalaikra, stílusozva és gazdagítva azt, hogy vonzó legyen a néző számára.

Mi az a WooCommerce?

A WooCommerce, a WordPress készítőitől származó másik termék, szinte a sikerre volt ítélve. És nem is csalódott a benne elhelyezett reményekben. Jelenleg az összes e-kereskedelmi weboldal 28%-a használja. Mi az a WooCommerce, hogyan működik és mit kínál?

A WooCommerce egy bővítmény, egy kis kód, amely – ha hozzáadják egy WordPress alapú weboldal kódjaihoz – minden szükséges funkciót biztosít az értékesítéshez.

A WooCommerce mögötti ötlet hasonló volt ahhoz, amely a WordPress-t életre hívta. A bővítménynek könnyen használhatónak, konfigurálhatónak kellett lennie, de emellett teljes kontrollt kellett adnia az e-kereskedelem tulajdonosainak a weboldaluk minden aspektusa felett, a felhasználói felülettől kezdve az olyan egyedi funkciókig, mint a szállítási költségek specifikus országokhoz való kiszámítása. Testreszabási lehetőségeivel a WooCommerce a vállalkozás növekedésével együtt bővíthető.

Miért válasszuk a WooCommerce-t?

Itt vannak a WooCommerce kulcsfontosságú előnyei:

  • Nyílt forráskód
  • A WooCommerce egy nyílt forráskódú bővítmény, amely lehetővé teszi az e-bolt tulajdonosok számára, hogy teljes kontrollt gyakoroljanak weboldalaik fejlesztése felett.

  • Rugalmasság
  • Óriási kiterjedésű bővítményválaszték szinte teljes lefedettséget biztosít a legnem szabványosabb igényekhez is. Ráadásul, ha egy megoldás nem elérhető a piacon, könnyen találhatunk programozót, aki létrehozza azt.

  • Könnyen konfigurálható
  • A bővítmény beállítása nem kell, hogy nehéz legyen még a nem technikai beállítottságú emberek számára sem, és – lásd a fenti pontot – ha nehézségek merülnek fel, könnyen találhatunk egy szakembert, aki segít áthidalni azokat.

  • UX
  • A WooCommerce felülete, akárcsak a WordPress, a laikusok számára készült, ami azt jelenti, hogy nem szükséges technológiai tudás ahhoz, hogy hatékonyan kezeljük a weboldalunkat.

  • SEO barát
  • A SEO optimalizálás természetesen nem korlátozódik a megfelelő motor kiválasztására, de a WordPress + WooCommerce párosítása sokkal könnyebbé teszi a SEO erőfeszítések támogatására szolgáló bővítmények biztosításával.

  • Közösség
  • A WordPress körül hatalmas fejlesztői közösség gyűlt össze, amelyből a WooCommerce most profitál. A közösség segítségével sokkal könnyebb megoldani a felmerülő problémákat.

    Hogyan konfiguráljuk a WooCommerce-t és a WP-t?

    wocommerce and wordpress infographic

    Ahhoz, hogy e-kereskedelmi weboldalt hozzunk létre a WooCommerce segítségével, először meg kell teremtenünk az alapot, amely egy WordPress tartalomkezelő rendszerre épülő weboldal. Ehhez egyszerűen töltse le az telepítési csomagot a WordPress.org weboldalról, és telepítse a szerverére az utasítások követésével.

    Miután létrehozta a weboldalát, be kell jelentkeznie az admin paneljébe, és a “Bővítmények” alatt keresse meg a WooCommerce-t, telepítse, majd kattintson az “Aktiválásra”. A WooCommerce tartalmaz egy beállító varázslót, amely lehetővé teszi, hogy gyorsan és egyszerűen konfigurálja boltja kulcsfontosságú aspektusait, még akkor is, ha teljesen ismeretlen a kódolás terén. Azonban kézi konfigurálási lehetőség is elérhető. A konfigurálás első lépésében ki kell választania az értékesítési országot, a valutát és az eladni kívánt termékek típusát.

    Ez azért van, mert a WooCommerce-szel eladhat virtuális termékeket (mint például videók vagy zenei fájlok hozzáférése) és fizikai termékeket. A termékek hozzáadásához kattintson az “Új termék hozzáadása”, adja hozzá a termék képeit, leírásait és árait. A WooCommerce lehetővé teszi, hogy a termékeket különböző paraméterekkel, például mennyiséggel, színnel és stílussal írja le. Ha azonban ez nem elegendő, tovább testreszabhatja boltját harmadik féltől származó bővítmények és további bővítmények segítségével.

    És ha azon tűnődik, hogyan növelheti az e-kereskedelem konverziós arányát, van válaszunk erre!

    Tetszik a tartalmunk? Ne felejtsen el csatlakozni a Firmbee Facebook közösségéhez!

    Martin Sparks

    Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

    View all posts →