Mindenki találkozott már olyan helyzettel, amikor jobb “a pillanat hevében” felkészülni, mint mindent az utolsó pillanatban csinálni. Minden reggel szembesülünk azzal a kihívással, hogy felkészüljünk a munkára, iskolára vagy egyetemre. Általában az előző nap gondolkodunk azon, hogy mit készítsünk el enni, mit vegyünk fel a következő napra az időjárás függvényében, és hogy véletlenül elakadunk-e a forgalomban, ha 10 perccel korábban indulunk, és sikerül elkerülnünk azt. Ezért olyan fontos, hogy előre felkészüljünk egy nem kívánt helyzetre, és ez nagymértékben vonatkozik a vállalatokra is, amelyeknek szintén fel kell készülniük bármilyen válsághelyzetre. Tehát mi is az a válsághelyzet, és hogyan lehet viszonylag védeni a hírnevünket?

PR válsághelyzetben – tartalomjegyzék:

  1. Mit tehet a PR válsághelyzetben?
  2. Hogyan készüljünk fel egy válsághelyzetre?
  3. Példa egy cég hírnevének megmentésére
  4. Összefoglalás
  5. Kulcskérdések

Mit tehet a PR válsághelyzetben?

Ahogy a neve is sugallja, ez a legnehezebb elem és a PR szakember készségeinek próbája, amellyel egy imázsválság esetén szembesülhet. Amikor egy cég vagy márka imázs “hibával” találkozik, ami például egy hibás termék, hibás kommunikáció vagy csalás esetén fordulhat elő, akkor egy sor előre elkészített intézkedés segíthet enyhíteni a helyzetet vagy akár megmenteni a márka jó hírnevét.

PR válsághelyzetben infografika

Hogyan készüljünk fel egy válsághelyzetre?

Néhány vas szabályt érdemes követni a relatív válság megelőzése érdekében.

  1. Elkerülhetjük a válságot?
  2. Ezt a kérdést minden vállalkozónak fel kell tennie, aki küzd a közelgő válsággal. Ezért érdemes nem azt kérdezni, hogy “meg fog érkezni a válság”, hanem felkészülni arra, hogyan kezeljük azt.

  3. Azonosítsuk a kommunikátorokat és tartsuk a üzenetet következetesnek
  4. Fontos, hogy kiválasszuk a megfelelő szóvivőt, aki közvetíti a cég által egy adott helyzetben közvetíteni kívánt üzenetet.

  5. Építsük fel a megfelelő csapatot
  6. Amikor a válság bekövetkezik, jó ötlet, ha van egyfajta stratégia, és a feladatokat a megfelelő alkalmazottakhoz rendeljük. Így, amikor elérkezik, azonnal reagálhatunk.

  7. Kövesd a médiát
  8. Fontos, hogy rendszerszerűen elemezzük az információáramlást. Fel kell készülnünk a váratlanra.

  9. Értesítési rendszer
  10. A rendszer elemzésekor jó ötlet, ha értesítéseket és figyelmeztetéseket állítunk be, amelyek tájékoztatnak arról, mire számíthatunk egy hirtelen érdeklődésnövekedés esetén.

  11. Készüljünk fel a legrosszabbra
  12. A legfontosabb kérdés a jó terv és a megelőzés. Amikor felkészültünk a legrosszabbra, nagymértékben elkerüljük a pánikot, és közvetlenül a cselekvésre lépünk.

Példa egy cég hírnevének megmentésére

Sok cég és gyártó szembesült válsággal. Néhányuknak sikerült túllépnie rajta, másoknak nem. A kaliforniai Theranos – amely egy orvosi piaci módosításra irányuló start-up – volt az, amelyik nem.

A márka egy olyan eszközt fejlesztett, amely legalább 200 tesztet végez el egy kis vérmintából. A vég kezdete akkor jött el, amikor megjelent az első cikk, amely megkérdőjelezte a feltételezett tesztek hitelességét és hatóságát, valamint a teszteredmények szabálytalanságait. A támadó kommunikáció és a feltételezett tényekre adott agresszív válaszok révén a márka nem tudta megvédeni magát a válságtól. A márka hatalmas csalásnak bizonyult, és a bukása mellett a megalapítója börtönbüntetésének kilátása is felmerült.

PR válsághelyzetben – Összefoglalás

Ezért, hogy elkerüljük a későbbi következményeket és a csődöt az iparágban, olyan fontos, hogy megfelelő kommunikációs tervet készítsünk, hogy viszonylag megelőzzük, és ami a legfontosabb, fel legyünk készülve egy esetleges válságkitörésre.

Olvasd el ezt is: A 2021-es legjobb PR kampányok!

Ha szeretnél kapcsolatban maradni, csatlakozz a Facebook közösségünkhöz!

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →

The most important questions

  1. Mi a PR egy válsághelyzetben?

    Széleskörű megelőző intézkedések és politikák, amelyekkel fel lehet készülni egy lehetséges válság kitörése előtt.

  2. Elkerülhetjük a képkválságot?

    A kérdés nem az, hogy elkerülhetjük-e, hanem amikor eljön – hogyan kellene foglalkoznunk vele.