Ahogy az online értékesítés növekszik, úgy a verseny is. Egyre több cég választja, hogy online működtesse boltját. Hogyan vonzzuk be a vásárlókat? Hogyan tűnjünk ki a tömegből? Mi az online bolt marketingje? Ha ezek a kérdések mindennap a fejed felett lebegnek, olvasd el cikkünket, hogy megtudd a válaszokat és még többet.
Online bolt marketing – tartalomjegyzék:
Online bolt marketing stratégia
Fontos, hogy legyen marketing stratégiád az online boltod számára, de mi is pontosan egy ilyen stratégia? Ez egy gondosan kidolgozott terv, amely a hosszú távú célok meghatározására és a célok elérésének módjaira összpontosít. Először a marketing célokat kell belefoglalni, de emellett a múltbeli tevékenységek elemzését, a célközönség elemzését, a cég vízióját és küldetését, valamint a versenytársak elemzését is tartalmaznia kell.
Marketing csatornák egy online bolt számára
- SEO
- Kulcsszavak – Nyilvánvaló, hogy minden bolt tulajdonosának, aki azt szeretné, hogy boltja az első keresési eredmények között szerepeljen, alaposan elemeznie és ki kell választania a megfelelő kulcsszavakat.
- URL-ek – Az URL-eket megfelelően kell elrendezni a kulcsszavak és maguk szerint. A bolt struktúráját tehát logikusan kell elrendezni, és tartalmaznia kell a beírt kifejezéseket és azok szándékait. Minden URL-nek egyedi címmel, leírással és H1, H2 fejlécet kell tartalmaznia.
- Belső linkelés – A SEO másik eleme a belső linkelés. Ebben a tevékenységben az egyes szekciók linkelnek más szekciókra a boltban, pl. a főmenü linkel a kategóriákra.
- Microformátumok – SEO szempontból jó gyakorlat a microformátumok vagy strukturált adatok használata is. Az ilyen információk, amelyek a HTML kódban helyezkednek el, megmutatják a robotoknak, hogy egy adott elem mi. E-kereskedelmi szempontból felhasználhatók olyan elemek megjelenítésére, mint a termék ára, márkája, felhasználói értékelés stb.
- Oldalbetöltési sebesség – Ennek nagy hatása van a konverziókra, mivel a vásárlók inkább egy versenytárs oldalára mennek, mintsem várakozzanak. Az egyik elem, amely lelassíthatja az oldalbetöltési sebességet, a túl magas felbontású képek használata.
- Tartalommarketing
- fotók,
- videók,
- cikkek,
- e-könyvek,
- infografikák,
- útmutatók,
- webináriumok.
- Hirdetési kampányok
- közösségi média marketing
- Influencer marketing
- E-mail marketing
- Remarketing
A SEO nagyszerű lehetőségeket kínál az online bolt fejlesztésére. Lehetővé teszi, hogy közvetlen forgalmat szerezz a keresőmotorról, mert itt írják be a vásárlók azokat a kulcsszavakat, amelyek iránt érdeklődnek. Így elvárják, hogy a motor eljuttassa őket oda.
A SEO-t befolyásoló elemek:

A tartalommarketing a értékes tartalom létrehozása és közzététele. Célja a márka népszerűsítése és imázsának építése, valamint a felhasználói igények kielégítése. Ez a marketingforma nagyon jól működik a vásárlói elköteleződés és a hosszú távú kapcsolatok kiépítésében.
A tartalommarketing különböző elemekből áll. A legnépszerűbbek közé tartoznak:
A megfelelő forma kiválasztása a vállalkozás profilja és a célközönség szerint.
A legnépszerűbb keresőmotor szempontjából a Google. Ezért a Google-on történő hirdetésekbe való befektetés a helyes lépésnek tűnik. A szöveges hirdetés egy klasszikus és népszerű hirdetési forma a Google-on. Ez abban áll, hogy a legfontosabb kulcsszavakat választják ki, amelyeket a hirdetések előkészítéséhez használnak. Ez a megoldás jól működik az értékesítés korai szakaszaiban, amikor a felhasználók nem keresnek konkrét termékmodellt, hanem csak előzetes kutatást végeznek.
DSA kampányok, azaz dinamikus keresési hirdetések, szintén érdekes kiegészítést jelentenek. Ez a megoldás nem igényli a konkrét kulcsszavak megadását. Amikor egy felhasználó beír egy adott kulcsszót a keresőmotorba, a Google automatikusan megjeleníti a megfelelő aloldalt a weboldalon, és generálja a hirdetési tartalmat. Ez egy ideális megoldás, különösen a fejlett boltok számára, amelyek nehezen hirdetnek minden kulcsszóval.
A termékhirdetések a felhasználónak termékfotók karusszel formájában jelennek meg, a leírásaikkal, áraikkal és közvetlen linkjeikkel a termék kártyákhoz. A bolt tulajdonosának nincs közvetlen befolyása arra, hogy mely kulcsszó kifejezésekre jelenik meg a termék.
A közösségi média marketing minden olyan tevékenység, amely a közösségi média segítségével a weboldal forgalmának generálására irányul. Az ilyen platformokon történő marketing lehetővé teszi, hogy építsd a márkád imázsát és kommunikálj a vásárlóiddal.
A közösségi médiában fizetett hirdetési kampányok is találhatók. Azok, akik hirdetéseket szeretnének létrehozni a Facebookon, Instagramon vagy Messengeren, használhatják az Ads Manager eszközt. Ez lehetővé teszi a kampányok közös létrehozását, kezelését és nyomon követését.
Az influencerek olyan online alkotók, akik aktívak a közösségi médiában. Egy márka kihasználhatja egy ilyen személy népszerűségét, hogy elérje a konkrét közönséget. Ily módon a közösség kötődése és bizalma az influencerhez növekszik.
Az influencerekkel való együttműködés az ő ajánlásukra és más marketing tevékenységekre összpontosít, amelyek egy adott kiválasztott termékre összpontosítanak. Az ilyen hirdetések az alkotó által készített anyagban szerepelnek, például egy különleges posztban az Instagramon vagy egy videóban a YouTube-on. Ily módon a márka és termékei a közönség elé kerülnek.
Az influencer marketing hatékony hirdetési forma, mert a felhasználók bíznak az alkotóban. Barátként tekintenek rá, akinek a ajánlása miatt valószínűbb, hogy megvásárolják a terméket. Az internetezők szívesen használják azt, amit már egy másik személy tesztelt.

Az e-mail marketing a közvetlen marketing egy formája, amelynek célja lehet az értékesítés, a bolt választékának népszerűsítése, a márka tudatosságának és imázsának építése, vagy a vásárlókkal való kapcsolatok fenntartása. A Knista1 statisztikái szerint 4,03 milliárd ember már használja az e-mailt világszerte 2021-ben.
A levelezési marketing hatékonyságát alátámasztja az az adat, amely szerint az átlagos megnyitási arány 18%, míg az átlagos átkattintási arány 2,6%. Az iparág típusától függően ezek az arányok változnak.
A remarketing egy módja annak, hogy egy cég újra elérje azt a vásárlót, aki már interakcióba lépett a weboldalukkal egyszer. Az ilyen hirdetések a felhasználónak más weboldalak használata közben jelennek meg.
A remarketing kihasználásához a cégnek megfelelő szkriptet kell használnia a weboldalán, amelyet “Cookies” néven ismernek. Ezenkívül minden aloldalnak meg kell lennie a saját kódjával. Az ilyen szkriptek lehetővé teszik az adatok gyűjtését a felhasználó tevékenységéről: milyen oldalakat nézett meg a felhasználó a weboldalon, milyen választásokat tett, mennyi ideig tartott. Az ilyen információk elemzése lehetővé teszi, hogy később pontosan a klienshez igazítsák a hirdetést.
A költségvetés
Nehezen lehet egyértelmű választ adni arra, hogy mekkora költségvetést kell költeni egy online bolt marketing tevékenységeire. Ez többek között a cég iparágától és a versenytől függ. A marketing kalandodat úgy kezdheted, hogy csak néhány csatornát választasz, amelyek száma fokozatosan növekszik a megfelelő költségvetés mellett.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
The most important questions
-
Mi a marketingstratégia egy online bolt számára?
Ez egy hosszú távú, pontos tervrajz, amely meghatározza a cég céljait és az azok elérésének módját.
-
Mik az online marketing csatornái?
A fő csatornák közé tartozik a SEO, a tartalommarketing, a hirdetési kampányok, a közösségi média marketing, a befolyásoló marketing, az email marketing és a remarketing.
-
Milyen költségvetést készítsünk?
A végső marketingköltségvetés a csatornák számától, a cég által működtetett iparágtól és a versenytől függ.