A közösségi médiára való értékesítés az utóbbi időben népszerű jelenséggé vált. Az ilyen típusú portálok közül az egyik legnépszerűbb az Instagram. Miért érdemes ezt az értékesítési csatornát fontolóra venni? Hogyan lehet értékesíteni az Instagramon? Ha szeretnéd kipróbálni ezt a platformot az értékesítési tevékenységeid bővítésére, és szeretnéd tudni a szakma fortélyait, olvass tovább.

Értékesítés az Instagramon – tartalomjegyzék:

  1. Miért érdemes az Instagramon értékesíteni?
  2. Hogyan lehet boltot létrehozni az Instagramon?
  3. Termékcímkézés
  4. Milyen hirdetési lehetőségeket kínál az Instagram?
  5. Mit nem lehet értékesíteni az Instagramon?

Miért érdemes az Instagramon értékesíteni?

Jelenleg 1 milliárd havi aktív Instagram felhasználó van világszerte. Az elköteleződési arány 2,2% — a Facebook 0,22%-ához képest. A legaktívabb korcsoport 18-34 év között van. Nembeli megoszlás szerint a százalékok nagyjából egyenlően oszlanak meg — a felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi.

Hogyan lehet boltot létrehozni az Instagramon?

Az Instagramon működő bolt hasonló elven működik, mint a Facebookon található bolt. Az egész folyamat magában foglalja egy megfelelő fül létrehozását a vállalati profilhoz. Az ilyen profilra belépő felhasználók egy további “Bolt megtekintése” gombot látnak. Ez átirányítja őket a boltba, ahol megismerkedhetnek a választékkal. Amikor belépsz egy adott termékhez, láthatod a “Megtekintés a webhelyen” gombot, amely a termék adatlapjára visz az online boltban.

A bolt létrehozása az Instagramon ingyenes. Azonban ahhoz, hogy ezt megtehesd, a következő feltételeknek meg kell felelned:

  • Az Instagram fióknak elérhető piactéren kell lennie,
  • A vállalatnak alkalmas termékkel kell rendelkeznie,
  • A vállalkozásnak meg kell felelnie a Kereskedői Megállapodásnak és a Kereskedelmi Alkalmazhatósági Követelményeknek,
  • A vállalkozásnak weboldal domainnel kell rendelkeznie – a weboldalt értékesítésre fogják használni,
  • Az Instagram alkalmazás frissítve van,
  • A vállalati profilnak vállalati fiók státusszal kell rendelkeznie,
  • A vállalatnak Facebook oldala van, amelyet összekapcsol a fiókjával az Instagramon,
  • A vállalkozás fiókja az Instagramon összekapcsolva van egy termékkatalógussal, amely elérhető a Facebook Katalóguskezelőjében vagy egy partner e-kereskedelmi platformon, mint például a Shopify,
  • A fiók ellenőrizve van — ez néhány napot igénybe vehet,
  • Egy ellenőrzött fiók lehetővé teszi a Vásárlás” funkció engedélyezését.

Termékcímkézés

Termékeket címkézhetsz a bejegyzéseidben és az InstaStories-ban. Ha rákattintanak egy ilyen címkére, az ügyfeleid közvetlenül a bolt termékfülére jutnak.

Ahhoz, hogy címkézz egy terméket egy bejegyzésben, a következőket kell tenned:

  • tölts fel egy fényképet
  • publikálás előtt válaszd az “Kép hozzáadása” lehetőséget,
  • adj hozzá egy leírást,
  • válaszd a “Termék címkézése” lehetőséget,
  • érintsd meg a fényképet,
  • keress egy terméket,
  • válaszd ki a kívánt terméket,
  • nyomj a “Kész” gombra,
  • nyomj a “Következő” gombra,
  • kattints a “Megosztás” gombra.
selling on instagram

Ha szeretnél vásárlási matricát hozzáadni, válassz egy képet, de publikálás előtt:

  • érintsd meg a matrica ikont, amely a jobb felső sarokban látható,
  • válaszd ki a termék matricáját a tálcáról,
  • válaszd ki a kiemelendő terméket a katalógusból,
  • helyezd el a termék matricáját arra a helyre, ahol meg fog jelenni a bejegyzésben,
  • a termék matricájának színét a matrica megérintésével megváltoztathatod,
  • oszd meg a bejegyzést.

Milyen hirdetési lehetőségeket kínál az Instagram?

Az Instagram — mint a Facebook hirdetési ökoszisztémájának teljes értékű része — ugyanazokat a fejlett hirdetési eszközöket használja. Ez azt jelenti, hogy a kampányokat a Facebook Hirdetéskezelőn keresztül lehet beállítani, megjeleníteni és nyomon követni (tehát az Instagramon való hirdetéshez Facebook oldalra van szükséged).

Amúgy minden hasonló: csak állítsd be a hirdetési célt, a közönséget és a hirdetési formát a Hirdetéskezelőben, állíts be egy költségkeretet, és határozd meg a megjelenítési időt. Amikor a hirdetésed jóváhagyásra kerül, készen áll a sugárzásra, a rendszer automatikus értesítést küld.

Az Instagram számos hirdetési lehetőséget kínál:

  • Hirdetések a Történetekben
  • Hirdetések fényképek formájában
  • Videóhirdetések
  • Körhirdetések
  • Hirdetések gyűjtemények formájában
  • Hirdetések az “Felfedezés” szekcióban
  • Hirdetések az IGTV-n
  • Termékhirdetések az Instagramon
  • Minden hirdetéstípus különböző üzleti célokat szolgál, és különböző cselekvésre ösztönző (CTA) lehetőségekkel rendelkezik.

Mit nem lehet értékesíteni az Instagramon?

A tiltot anyagok listája megegyezik a Facebookéval. Egyebek mellett nem lehet értékesíteni: állatokat, alkoholt, fegyvereket, orvosi termékeket stb. A teljes lista elérhető ezen a linken.

Nézd meg, hogyan lehet értékesíteni a Facebookon és hogyan lehet értékesíteni a Pinteresten.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

The most important questions

  1. Miért érdemes Instagramon árulni?

    Az Instagramnak 1 milliárd havi aktív felhasználója van, és 2,2%-os magas elköteleződési arányt mutat, ami tökéletes platformot biztosít a marketingtevékenységek bővítéséhez.

  2. Hogyan tudok termékeket megjelölni az Instagramon?

    A termékek megjelölhetők a bejegyzésekben és az Instastory-ban.