Saját vállalkozás indítása nem könnyű feladat. A szabadúszóknak tökéletes időgazdálkodásra és megfelelő projektmenedzsment módszerekre van szükségük. Milyen módszereket érdemes használni a kézzelfogható eredmények eléréséhez? Szüksége van több tippre a szabadúszók számára? Van olyan eszköz, amely összegyűjti az összes elérhető módszert, hogy megkönnyítse a tevékenységeket független vagy távoli munka során?
Tippek a szabadúszóknak – tartalomjegyzék:
- Időnapló vezetése
- Jegyzetelés
- Együttműködők listái
- Fizetési emlékeztetők
- Projektlista
- Minden eszköz a szabadúszók számára egy helyen
Időnapló vezetése
A haladásunk feletti ellenőrzés egyik legjobb módszere a pontos időnapló vezetése.
A munkanap képe módszerhez hasonlóan a pontos időnaplózás segít nyomon követni, mennyi időt töltöttünk a feladattal. Ez a módszer lehetővé teszi a minden feladathoz szükséges idő kiszámítását és az időráfordítás optimalizálását.
Az időnaplózás lehetővé teszi a tevékenységek felosztását és azok alapvető, ismétlődő elemeinek elkülönítését, amelyeket minden egyes nap el kell végeznünk. Ezeket gyorsabban és hatékonyabban pipálhatjuk ki.
Jegyzetelés
Senki sem szeretné, ha a nagyszerű ötletei észrevétlenül maradnának, vagy ami még rosszabb, örökre eltűnnének. Készítsen jegyzeteket, hogy minden kreatív koncepciója kéznél legyen. A jegyzeteit már nem kell kézzel írni. A post-it cetlikről is elfelejthet.
Jelenleg minden jegyzetét létrehozhatja és tárolhatja a saját számítógépén.
Az ilyen virtuális post-it cetliket bármikor böngészheti, szerkesztheti és törölheti. Nincs esély arra, hogy a jegyzetek eltűnjenek, ahogyan ez néha a hagyományos papíralapú jegyzetekkel történt.
Együttműködők listái
Ha rendszeresen együttműködik ugyanazokkal az egyénekkel, érdemes lenne minden kapcsolódó információt elérhető közelségben tartani.
Ne hagyjon figyelmen kívül egyetlen részletet sem – tartsa meg a teljes információt az együttműködőiről. Gyorsan hozzáférhet a pontos listájához és az összes megosztott fájlhoz, dokumentumhoz és megállapodáshoz.

Fizetési emlékeztetők
Sokszor a munka közepette elfelejtjük a fontos határidőket. Az emlékezés érdekében a kifizetésekről és a határidőkről érdemes kényelmes és automatikus emlékeztetőket beállítani.
Fontos, hogy rendszeresen figyelemmel kísérjük a kiadásokat, valamint szoros figyelemmel kísérjük a számlákat és egyéb kifizetéseket. A legjobb módja a kiadások ellenőrzésének a pontos nyilvántartásuk.
Projektlista
Amikor nagy csapatban dolgozik, vagy több kereskedelmi partner számára lát el feladatokat, szükségessé válhat, hogy saját projektjeit rendezettebben szervezze meg. Minden kulcsfontosságú projekt egy helyen jó opciónak tűnik – pipálhatja a befejezett projekteket, valamint megjelölheti a folyamatban lévő és törölt projekteket.
A projektlistával nem fog zavarba jönni a jelenlegi feladataiban, és emlékezni fog minden olyan feladatra, amelyet már elvégzett.
Minden eszköz a szabadúszók számára egy helyen
Ezek mind a szabadúszók számára készült tippek, amelyeket összeállítottunk. Az itt felsorolt jó szervezéshez szükséges eszközök mind megtalálhatók egy alkalmazásban. A Firmbee.com-mal már nem kell különböző programokat használnia minden funkcióhoz. Egy CRM rendszer számos lehetőséget kínál. Most a saját vállalkozás, a távoli munka és a szabadúszó munka könnyebb lehet, mint valaha.
Olvassa el ezt is: Hogyan valósítsuk meg a szabadúszó menedzsment rendszert
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon és a Twitteren.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.