A vásárlási élmény jelenleg az egyik legfontosabb tényező, amely meghatározza az e-kereskedelem értékesítési hatékonyságát. A megelégedett vásárlók örömmel választanak újra egy adott kiskereskedőt. Hogyan lehet személyre szabott vásárlási élményeket létrehozni? Olvassa el cikkünket, és tudja meg.

Személyre szabott vásárlási élmények – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a vásárlási út?
  2. Személyre szabott vásárlási élmények
  3. Miért fontosak a személyre szabott vásárlási élmények?

Mi az a vásárlási út?

A vásárlási út magában foglalja az összes lépést, amelyet a vásárlónak meg kell tennie ahhoz, hogy megvásároljon egy adott terméket vagy szolgáltatást – attól a pillanattól kezdve, hogy értesül róla, egészen addig, amíg véglegesíti a tranzakciót. Az elemei a vásárolt termék típusától függően változnak. Minden ágazatnak megvannak a saját tényezői, például az ár, a vásárlói profil és a szükség sürgőssége.

Fontos, hogy a vásárló a lehető leggyorsabban és legkényelmesebben tudja végigjárni a vásárlási utat. Valójában a vásárlási út befolyásolja a tényleges eladást. Ne feledje, hogy el kell oszlatnia a vásárlói kétségeket, és meg kell könnyítenie a végső döntés meghozatalát.

Az első lépés mindig a potenciális vásárló elérése és a márka ismertségének növelése. Ezt megteheti Google Ads, SEO, blog vagy közösségi média segítségével. Ilyen gyakorlatok révén a vásárló tudomást szerez a problémáról, és lehetőségeket lát. Fel kell keltenie az érdeklődésüket és figyelmüket, és gyakrabban kell látogatniuk a weboldalát.

A vásárlási út következő szakasza a választás. Ebben a pillanatban a vásárló különböző lehetőségeket mérlegel, összehasonlít és a megfelelő megoldást keresi. Ahhoz, hogy meggyőzze potenciális vásárlóját a vásárlásról, hozzon létre egy blogot a weboldalán, ahol érdekes esettanulmányokat és jelentéseket oszthat meg.

Az utolsó lépés egy űrlap kitöltése és a rendelés leadása. Az emberek utálják a hosszú, unalmas és nem professzionális megjelenésű űrlapok kitöltését. Tervezze meg az űrlapját úgy, hogy az közvetlen, tömör és kellemes legyen kitölteni. Ha minden zökkenőmentesen megy, a vásárló meg fogja vásárolni a termékét.

személyre szabott vásárlási élmények

Személyre szabott vásárlási élmények

Manapság a vásárlási élmény óriási jelentőséggel bír minden kiskereskedő számára. Az online boltokat üzemeltető cégek elemzik a vásárlók igényeit, mivel meg akarják érteni vásárlási szokásaikat a vásárlási út minden szakaszában. Céljuk, hogy a termékeket vagy szolgáltatásokat olyan módon szállítsák, hogy a vásárló teljesen elégedettnek érezze magát.

A vásárlók számára a következő tényezők kritikusak:

  • sebesség
  • kényelem
  • segítőkész és barátságos szolgáltatás

A vásárlási út minden szakaszában egy rossz vásárlási élmény megakadályozhatja a vásárlót a tranzakció véglegesítésében, vagy akár teljesen el is tántoríthatja egy adott márkától. Ezért olyan fontos, hogy minden szakaszban pozitív legyen.

Figyelnie kell a weboldal navigációjára, az e-bolt megjelenésére mobil eszközökön, a vásárlási folyamat alatti és utáni ügyfélszolgálatra, valamint a szállításra. Ezek azok az elemek, amelyek a legnagyobb problémákat okozhatják a vásárlói élmény szempontjából.

személyre szabott vásárlási élmények

Miért fontosak a személyre szabott vásárlási élmények?

A vásárlási élmények személyre szabása nagyon fontos mind a B2B, mind a B2C értékesítésben, de üzleti partnerek esetében sokkal magasabb szinten is megvalósulhat. Mindez azért van, mert gyakran közvetlenül szeretnénk kapcsolatba lépni olyan cégekkel, amelyek nevét ismerjük, vagy egy szűk csoport üzlettel, amelynek szüksége van egy adott termékre vagy szolgáltatásra.

A vásárló megismerése a siker nagy része. Ha megtudja, mik az igényeik és elvárásaik, az ajánlatát kifejezetten nekik tudja szabni. Érdemes különleges promóciókat vagy kedvezményeket is bevezetni. Az üzleti partner akkor fontosnak és gondoskodónak fogja érezni magát, ami csak erősíti a kapcsolatot.

A jó kapcsolatok kiépítésében a márkakonzisztencia a marketingben szintén fontos. Ez hitelesnek fog tűnni, és a vásárlók bízhatnak benne és azonosulhatnak vele. Ezen a szinten nemcsak a jó termékek hatékony szállításáról van szó, hanem egy adott vállalkozás munkafilosófiájáról is, például sokan értékelni fogják azokat a cégeket, amelyek törődnek a környezettel vagy támogatják a tisztességes kereskedelem elveit.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →