Az érzékeny e-kereskedelmi weboldal minden olyan cég számára elengedhetetlen, amely vonzani szeretné a vásárlókat. Jelenleg a fiatalabb ügyfelek többsége mobil technológiákat használ a kommunikációra, szórakozásra és vásárlásra, ezért az online bolt mobil verziója szükséges a jó értékesítési eredményekhez. Olvassa el a cikket, hogy többet megtudjon az érzékeny e-kereskedelmi weboldalakról.

Érzékeny e-kereskedelmi weboldal – tartalomjegyzék:

  1. Érzékeny e-kereskedelmi weboldal
  2. Mobil első trend
  3. A mobil első szabály
  4. Mobil első szabály és SEO
  5. Mi az a mobil rés?
  6. Mobil forgalom és monetizáció
  7. Összefoglalás

Érzékeny e-kereskedelmi weboldal

A statisztikák világos képet mutatnak. A mobil internetforgalom és a mobil eszközökön eltöltött idő sokkal magasabb, mint a desktop számítógépeknél mért paraméterek. A konverziós arányok a statikus eszközökön a legmagasabbak. A mobil forgalom és a statikus eszközök közötti konverzió kapcsolata összetett, de a szakértők biztosak abban, hogy a mobil hozzáférés a kínálathoz egyre növekvő hatással van az értékesítésre.

Jelenleg több mint 2,5 milliárd mobil okoseszköz található a világban, és mindegyikük havonta 17 exabájt adatot tölt le. Az internet mobilabb, mint valaha, és az adatok nem hagynak kétséget e felől. A mobil csatorna terjedését az ügyfelek vásárlási szokásainak változásai határozzák meg.

Az Insider Intelligence szerint az e-kereskedelem becsült értéke elérheti a 620,97 milliárd dollárt, amely magában foglalja az e-kereskedelem 42,9%-ra becsült bevételeit. Bár ezek a számok nehezen figyelmen kívül hagyhatók, egyes cégek nem követik a trendet, és vonakodva haladnak a mobil kereskedelem felé, nem minden cég rendelkezik mobil verzióval az online boltjaikból.

Mobil első trend

Eric Schmidt, aki egykor a Google vezérigazgatója volt, 2010-ben kijelentette, hogy a tervezőknek tiszteletben kell tartaniuk a mobil első elvet, ami azt jelenti, hogy a weboldalaikat mobil eszközök figyelembevételével kell tervezniük, majd később kell azokat a statikus számítógépekhez igazítaniuk.

Ez azt jelenti, hogy a webtervezőknek figyelmet kell fordítaniuk a felhasználó teljes élményére, aki mobil eszközöket használ, ahelyett, hogy csak a képernyőméretek megváltoztatására összpontosítanának. Sok cég az ellenkező irányba halad, a Responsive Web Design (RWD) szellemében cselekszik, és arra kényszeríti a statikus weboldalát, hogy a CSS címkék segítségével alkalmazkodjon a kisebb képernyőkhöz.

Ez a megközelítés elégtelennek tűnik. A nagyobb képernyőméret jobb képességet jelent a tartalom megjelenítésére, amely nem egyenlően látható a kisebb, mobil eszközökön.

A weboldal tervezők, akik desktop számítógépekhez készítik projektjeiket, több lehetőséggel rendelkeznek, a felület más, a képek nagyon magas felbontásúak lehetnek, míg a navigáció az egérmutatót használja. Az ilyen funkciók nem állnak rendelkezésre mobil eszközökön, sok átviteli memóriát használnak, és kényelmetlenek a felhasználók számára.

A tervezők, akik projektjeik készítésekor figyelembe veszik az internet sávszélességét és a képernyők méretét, arra törekednek, hogy vonzó és teljes funkcionalitású weboldalakat hozzanak létre, amelyek sokféle platformon elérhetők. Ez rengeteg pénzt és időt takarít meg.

érzékeny e-kereskedelmi weboldal

A mobil első szabály

A mobil első szabály a felhasználók szokásai és elvárásai, valamint az objektív tényezők, mint a költséghatékonyság és az időfogyasztás által diktált természetes választás kell, hogy legyen. Ez nem minden, mert az utóbbi időben ez a megközelítés nemcsak ajánlott, hanem szinte kötelező a Google által.

A óriás nem ignorálhatja a forgalom felét, amelyet a mobil felhasználók generálnak, hogy megtartsa a felhasználókat. Bár a böngészőpiacon nincs komoly verseny, az Amazon sikeresen átvette a vásárlási szándékok nagy részét, ami azt jelenti, hogy a Google kockázatot láthat, és nem kívánja ezt a piaci részesedést harc nélkül átadni.

Mobil első szabály és SEO

2015-ben a Google már bejelentette az algoritmusfrissítések tervét, amely jutalmazza azokat a keresési eredményeket, amelyek barátságosan jelennek meg mobilok számára. A frissítést a SEO közösség Mobilgeddon néven emlegette, és nagy port kavart az iparban, de a változás valódi hatása kisebb volt, mint várták.

A mobil első index volt a Google következő lépése. Az óriás bejelentette, hogy a mobil tartalmat fogják használni az összes weboldal indexelésére és a rangsorolásra. Ahogy látjuk, a jövő mobil. Azokban az országokban, ahol a hagyományos IT infrastruktúra nem fejlődött ki, a mobil átviteli dominálja a piacot az e-kereskedelem és a mobil bolt verziók formájában.

érzékeny e-kereskedelmi weboldal

Mi az a mobil rés?

A úgynevezett mobil rés álmatlan éjszakákat okoz az e-bolt tulajdonosainak. Mit jelent ez pontosan? Azok a cégek, akiknek nincsenek mobil verzióik az üzleteikből, sok lehetőséget elveszítenek a keresésre és az értékesítésre. Amikor az ügyfeleknek át kell váltaniuk mobil eszközről statikus eszközre a vásárlási tranzakció befejezéséhez, gyakran meggondolják magukat, teljesen elhagyják az ötletet, vagy még távolabbi jövőre halasztják a vásárlást.

Mobil forgalom és monetizáció

Hogyan csökkenthető a mobil rés és monetizálható a mobil eszközök által generált forgalom? Gyakran a konverzió növekedése már a weboldalon végrehajtott apró változtatások után is észlelhető. Azok az opciók, amelyek lehetővé teszik a vásárlást regisztráció nélkül, a rövidebb űrlapok, a mezők automatikus kitöltése, a mobil eszközökhöz igazított fizetés (mint például a Google Pay vagy az Apple Pay) általában látható hatással vannak a konverzióra.

A weboldal teljesítménye és az oldal betöltési sebessége óriási jelentőséggel bír mostanában. Az online bolt mobil verziójának másodpercek alatt kell betöltődnie, különben a türelmetlen ügyfelek sajnálat nélkül elhagyják a weboldalt.

Összefoglalás

A cikkben az e-kereskedelem érzékenységéről beszéltünk. Azoknak az eladóknak, akik növelni szeretnék a piacaikat, alkalmazkodniuk kell az ügyfeleik változó igényeihez. El kell ismerniük, hogy egyre több ügyfél vásárol mobil eszközökön: okostelefonokon vagy táblagépeken.

Olvassa el ezt is: Mi az e-kereskedelem és kik az online vásárlók?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →