Fizetős tartalom – tartalomjegyzék:
- Pénzkeresés online fizetős tartalommal ma
- Mi az a fizetős tartalom?
- Miért válasszunk fizetős tartalmat?
- Hogyan állítsunk be fizetős tartalmat?
- Hatékony gát a hozzáféréshez a fizetős tartalom?
Pénzkeresés online fizetős tartalommal ma
A pandémia alatt megjelenő dezinformáció felerősítette a fizetős tartalmakkal kapcsolatos diskurzust, amelyek megvédik a fizetős tartalmakat a nyilvános hozzáféréstől. Az a tény, hogy bárki létrehozhat tartalmat, jelentős csökkenést eredményezett annak átlagos minőségében, és az azt létrehozó adatok gyakran nem ellenőrzöttek. Ugyanakkor a társadalmak egyre tudatosabbak és hajlandóak fizetni a bizonyított minőségű szolgáltatásokért — ez az online szférára is vonatkozik. Az egyik módszer a tartalom monetizálására a fizetős tartalom.
Mi az a fizetős tartalom?
A fizetős tartalom egy hozzáférési kapu, amely a tartalom láthatóságát a felhasználó bizonyos cselekedeteitől teszi függővé. Kétféle fizetős tartalom létezik: előfizetéses fizetős tartalom és egyszeri fizetős tartalom. Ez az eszköz a pénzkeresés módjává vált értékes tartalom biztosításával.A rendelkezésre álló fizetős tartalom modellek közé tartozik:
- mérő fizetős tartalom — amely szerint a tartalomhoz való ingyenes hozzáférés egy korlátozott számú oldalmegtekintéshez van kötve; ennek a határnak a túllépése a hozzáférésért való fizetést igényel. Ez a modell a felhasználó és az ő internetes forgalmának nyomon követésén alapul. Ezért sok módja van a megkerülésének (pl. inkognitó mód, sütik blokkolása). A fizetés időzítése is egyénre szabható a felhasználó viselkedéséről szóló információk alapján, hogy maximalizálja annak esélyét, hogy a felhasználó megvásárolja a hozzáférést (ez a modell dinamikus változatában van így);
- freemium fizetős tartalom — amely a weboldalon kínált tartalmat ingyenes és fizetős kategóriákra osztja, amelyek párhuzamosan jelennek meg;
- kemény fizetős tartalom — amely jellemzően egy fizetős modell, amely a magas minőségű ipari tartalomra jellemző;
- akciós fizetős tartalom — amelyben a konverziók közvetettek; a felhasználónak egy konkrét cselekvést kell végrehajtania a hozzáférés megfizetése helyett — ezek közé tartozhat a hírlevélre való feliratkozás, csatornára való feliratkozás, kérdőív kitöltése, termék értékelése stb.
Miért válasszunk fizetős tartalmat?
A fizetős tartalmak megjelenését nemcsak az alkotók védelmének szempontjai diktálták, hanem szélesebb kontextusok — társadalmi, politikai és kulturális — is. Tehát miért nő a népszerűségük? Az internet tele van alkotókkal: írók, újságírók, bloggerek, vloggerek, oktatók vagy komikusok. Anyagi támogatásuk kifejezi a munkájuk iránti megbecsülést és érdeklődést. Ez számos ösztönzőt biztosít az alkotók számára, hogy szívüket-lelküket beleadják a kreatív folyamatba. A “fizetős tartalom mögött” elérhető tartalom gyakran sokkal értékesebb, mint a nem fizetős. A fizetős tartalom megoldást nyújt a felhasználók hirdetések iránti vonakodására és hajlamukra, hogy Adblockot használjanak. A fizetős tartalom gyakran megbízható információhoz való hozzáférést jelent, amely elősegíti a nehezen manipulálható tájékozott társadalmat. A nyomtatott sajtó csökkenő népszerűsége arra ösztönözte az alkotókat, hogy online alternatívákat hozzanak létre, amelyek szintén díj ellenében elérhetők.Hogyan állítsunk be fizetős tartalmat?
Az egyik módja a fizetős tartalom beállításának egy “tartalomzár” szkript használata, amely számos szolgáltatás keretein belül elérhető (pl. MyLead, amely 4 verziót kínál a tartalomzárakból — Tartalomzár CPA, Captcha Zár, Fájlzár, Mobil Jutalmak). A szkript hozzáadása után minden látogatónak legalább egy feladatot kell végrehajtania a listáról, hogy hozzáférjen a lezárt területhez. A zárak a mobil verzióban is működnek.Hatékony gát a hozzáféréshez a fizetős tartalom?
Mint szinte minden korlátozás, a fizetős tartalomhoz való hozzáférés sajnos megkerülhető. Az egyik elérhető, de a legegyszerűbb módszer a sütik törlése a böngészőből. Vannak olyan programok és bővítmények is, amelyek erre a célra készültek. Az utóbbiak között például ott van a Bypass Paywalls, amely egy nem hivatalos bővítmény a Chrome böngészőhöz, amellyel megkerülhetők a úgynevezett “puha fizetős tartalmak”.
A fizetős lehetőségek megkerülésére tett kísérletek valószínűleg mindig jelen lesznek, de a trendek inkább biztatóak. A gazdag, egyre tudatosabb és gyakran hűséges közönséget kialakító közösségek szívesen hajlandók fizetni az érdekes, megbízható tartalomért. Ezért a fizetős tartalom továbbra is vonzó eszköz az alkotók számára.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
The most important questions
-
Mi az a paywall?
A fizetős fal egy hozzáférési kapu, amely a felhasználó tartalomhoz való hozzáférését bizonyos cselekvések végrehajtásához köti.
-
Mik a paywallok típusai?
A megkülönböztetések közé tartozik a méter alapú paywall, a freemium paywall, a kemény paywall és az akció paywall.
-
Hogyan állítsunk be egy fizetős falat?
Beállíthat egy fizetős falat elérhető szkriptek segítségével, például "tartalomzárral".