Sikeres Kickstarter kampány – tudod, hogyan kell elkezdeni? Szeretnél saját vállalkozást indítani, de nincsenek forrásaid? Jelenleg a legtöbb vállalkozó, aki nem rendelkezik saját pénzzel, az online közösségtől gyűjtött forrásokat használ, és a közösség akkor ajánlja fel nekik a támogatást, ha a termék ötlete jó. Túl szépnek tűnik, hogy igaz legyen, de az amerikai Kickstarter portál működése így alakult – a vállalkozók forrást gyűjthetnek új termékek létrehozására. Számos módja van a sikeres közösségi finanszírozási kampány létrehozásának és lebonyolításának ezen a weboldalon. Olvasd el a cikket, és tudd meg, hogyan indíthatod el álmaid vállalatát a Kickstarter gyűjtési kampány segítségével.

Kickstarter kampány – tartalomjegyzék:

  1. Kickstarter kampány – a te projekted
  2. Hogyan indítsd el a Kickstarter kampányodat?
  3. Hogyan tedd sikeressé a Kickstarter kampányodat?
  4. Összegzés

Kickstarter kampány – a te projekted

Alkoss egy ötletet, amiért érdemes vásárolni

A vállalkozás létrehozásának első és legfontosabb lépése a projekt teljes sikerébe vetett erős hited. Nyilvánvaló, hogy hinned kell magadban, de sokan hajlamosak elfelejteni ezt. A projekt megkezdése előtt győződj meg arról, hogy az ötleted képes vonzani a követőket, akik elkötelezettek lesznek a projekt iránt, ahogyan te is. Próbálj meg egy átfogó indokot kitalálni, amiért mások segítenének neked az erőfeszítéseidben. Te vagy az, aki meg kell győznie őket.

Meséld el a saját történeted

Sok vállalkozó már felfedezte a történetmesélés erejét. Ez az oka annak, hogy érdemes megfontolnod a történetmesélési technika alkalmazását a Kickstarter kampányodban. Ha érzelmesnek és érdekesnek bizonyul, az internet felhasználói úgy dönthetnek, hogy csatlakozni akarnak hozzád, és része akarnak lenni valami jobb és nagyobb dolognak, mint ők maguk.

Készíts egy professzionális promóciós filmet a projektedről

A legjobb kampányok, amelyeket a Kickstarter közösség jól fogad, általában rendelkeznek egy képviselővel, aki nem fél megmutatni a saját arcát. Szánj időt arra, hogy átgondold a promóciós filmedet, ahol bemutatod magad, a projekted szakaszait és jövőjét. Jó film – ez a közösségi finanszírozási kampányok felének a kulcsa. Így mindenki, aki látja a filmedet, érdeklődik a projekted iránt, és hajlandó anyagilag támogatni azt.

Válaszd ki az ötletedhez megfelelő közösségi finanszírozási modellt

Ha új technológiai vállalatot indítasz, nem fogsz forrást gyűjteni olyan közösségi finanszírozási platformok segítségével, amelyek adományokon alapulnak. Ilyen forgatókönyvben jobb, ha részvényalapú közösségi finanszírozási modellt vagy jutalom alapú közösségi finanszírozási modellt választasz.

Legyél átlátható a kampányod minden szakaszában

A gyűjtés céljának leírásakor légy őszinte a leendő befektetőiddel. Senki sem szereti, ha becsapják – bármilyen csalási módszer, amelyet a közösségi finanszírozási kampány során használsz, rossz hírnevet és támogatás elvesztését hozhatja számodra.

Kickstarter kampány

Hogyan indítsd el a Kickstarter kampányodat?

  1. Válaszd ki az új kampányod kategóriáját és al kategóriáját. Itt 15 különböző fő kategória közül választhatsz, amelyekhez az első választásod után al kategóriák jelennek meg. Az al kategóriák pontosítják a választásodat.
  2. A Kickstarter lehetőséget ad az al kategóriák kiválasztására, hogy pontosan meghatározhassd a kampányod változatát.
  3. A következő lépésben ki kell választanod a lokalizációdat a 26 ország listájából.
  4. Ezután a rendszer megkér, hogy jelentkezz be a meglévő fiókodba, vagy regisztrálj és hozz létre egy új fiókot.
  5. Ezután ki kell töltened a fiókpanelben a formanyomtatványt, ahol meg kell adnod az összes kampányhoz kapcsolódó adatot (a projekt neve, képek, videók, leírások, pénzügyi célok, jutalmak, fizetési módok, szállítási költségek, kockázatok és kihívások, együttműködők, bankszámla adatok)
  6. A projekted Kickstarter átküldése után számíthatsz arra, hogy azt átnézik és ellenőrzik a Kickstarter irányelveivel. A weboldalon található feltételek és kikötések szerint a kampánynak:
    • legyen kreatív, és célja egy olyan termék előállítása, amelyet más felhasználókkal meg lehet osztani
    • legyen leírva és bemutatva őszinteséggel és átláthatósággal
    • olyan projekteket mutasson be, amelyek nem gyűjthetnek forrást jótékonysági célokra vagy nem kínálhatnak részvényeket
    • ne vonjon be tiltott tárgyakat vagy tevékenységeket (illegális tevékenység, emberek átverése, a Kickstarteren tiltottnak számító tárgyak kínálása, zaklatás, spam küldés, vírusok küldése, rosszindulatú szoftver küldése, a platform felhasználóinak személyes adatainak visszaélése)

Hogyan tedd sikeressé a Kickstarter kampányodat?

Marketing

Kezdj egy nagyon jó marketing tervvel a kampányodhoz. Használj ki minden elérhető eszközt, amelyet a Kickstarter kínál, vagy bérelj fel marketing szakembereket, akik segíthetnek neked ebben a feladatban.

Kapcsolat

Ne feledd, hogy a befektetőiddel való rendszeres kapcsolat erősíti a köteléket és a tartozás érzését. Próbálj meg rendszeresen információt közzétenni a projektedről – küldj gyakori frissítéseket a támogatóidnak. Használj Élő funkciót a Kickstarter-en, amely lehetőséget ad arra, hogy élő műsort tarts.

Jutalmak

A Kickstarter által kínált közösségi finanszírozási típus jutalmakon alapul, ezért a platform 50 különböző eszközt kínál a támogatóid számára jutalmak létrehozására. Kétségtelen, hogy ezek a funkciók növelik a potenciális támogatóid érdeklődését és elkötelezettségét. Jutalmazd meg az ötleted minden támogatóit egyedi tárgyakkal, amelyek a projektedhez kapcsolódnak.

Határidők

Állítsd be a végrehajtási időt a projekted minden szakaszára. Ez átláthatóbbá teszi az egész projektet, míg a támogató egyének tudni fogják, hol állnak. Mutasd meg nekik, hogy te egy olyan személy vagy, aki komolyan veszi a saját alkotását.

Professzionalizmus

Maradj naprakész, és biztosíts gyakori frissítéseket. Tudd meg a felhasználóidat a projekted fejlődéséről, és tájékoztasd őket a várható jutalmakról. Mutasd meg, hogy komolyan kezeled a kampányodat.

Kickstarter kampány

Összegzés

Mindezek a tevékenységek bármely kampány sikeréhez vezetnek, amennyiben az ötlet jól átgondolt és érdemes mások támogatására. A siker kulcsa még a legigényesebb projektek esetében is a jó, kreatív terv és a jól szervezett adománygyűjtés kombinációja. A Kickstarter nem véletlenül a világ legnépszerűbb platformja. Ha valóban hiszel a projektedben, maradj nyitott, légy elkötelezett, és oszd meg a szenvedélyed másokkal – ki tudja, talán a lelkesedésed ragadós lesz.

Nézd meg az 5 legnépszerűbb közösségi finanszírozási típust

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →