A lezárások után sok minden megváltozott a cégek mindennapi működésében világszerte – a munkavállalók nagy része otthoni munkavégzésre váltott. Ezért ma közelebbről megvizsgáljuk, hogyan segít a Szabadúszó Menedzsment Rendszer a távmunkában.
Szabadúszó Menedzsment Rendszer és távmunkák – tartalomjegyzék:
- Járványok és távmunkák
- Standardizálás
- Kapcsolatok javítása a külső munkavállalókkal
- A minőségellenőrzés átláthatósága
- Időmegtakarítás és a termelékenység növelése
- Összegzés
Járványok és távmunkák
A Covid-19 járvány megzavarta a munkaerőpiacokat, valamint a cégek és intézmények működését világszerte. Az azonnali, rövid távú következmények sok egyén számára nagyon súlyosak voltak. Milliók kényszerszabadságra kerültek, vagy szélsőséges esetekben elveszítették állásukat.
Sok munkavállalót kértek fel, hogy otthonról dolgozzon. Ez főként az adminisztratív és irodai dolgozókat érintette. Hogyan befolyásolták ezek az események a munkavállalók hozzáállását a távmunkához?
A járvány előtt néhány legnagyobb cégnek irodái voltak a világ sok távoli helyén: Európában, Ázsiában és az Egyesült Államokban. A járvány miatt radikálisan meg kellett változtatniuk a munkához való hozzáállásukat. A legtöbb irodai dolgozó távmunkára váltott, és most már szabadon élhet és dolgozhat, amikor csak akar. Sok cég még mindig kijelenti, hogy a jövőben távoli munkamodellt fognak alkalmazni.
Úgy tűnik, hogy a hagyományos munkamodell, amelyben a vezetőség és a munkavállalók egyszerre, ugyanabban az irodában dolgoznak, nem a leghatékonyabb minden alkalmazott számára. A hagyományos munkamódról a távmunkára való átállás megkönnyítése érdekében új eszközöket kellett kifejleszteni, amelyek egyaránt alkalmazhatók a teljes munkaidős és szabadúszó munkavállalók számára. Az egyik ilyen, a Szabadúszó Menedzsment Rendszer, különösen hasznos a távmunkához.
Standardizálás
Általában, amikor a Szabadúszó Menedzsment Rendszert nem használják a cégnél, a szabadúszók sok különböző kommunikációs csatornán keresztül integrálódnak a vállalati folyamatokba, mint például: e-mailek, telefonhívások, Excel táblázatok. Az erőforrások hiánya miatt nincs garancia arra, hogy a szabadúszók beillesztése összhangban lesz a cég elvárásaival.
Hasonló problémák merülhetnek fel a távmunkát végző teljes munkaidős munkavállalók esetében is. A cég és a munkavállalók közötti következetes információáramlás hiányában a dolgozók könnyen elveszhetnek a folyamatok sokaságában. A standardok hiánya jogi és pénzügyi kockázatoknak teszi ki a céget. A Szabadúszó Menedzsment Rendszer lehetővé teszi a szabadúszók és más távmunkát végző egyének zökkenőmentes integrálását egy standardizált és következetes módon.
Kapcsolatok javítása a külső munkavállalókkal
Hasonlóan a teljes munkaidős munkavállalókhoz, a szabadúszóknak is megérdemlik, hogy jól bánjanak velük. Azok a cégek, amelyek vonzani és megtartani szeretnék a legképzettebb és legjobb szabadúszó munkavállalókat, zökkenőmentes beillesztést kell biztosítaniuk távoli munkavállalóik számára.
Továbbá, a gyors, megbízható fizetési rendszer kérdését is meg kell oldani. Az erős, hosszú távú kapcsolat kialakításához a szabadúszó munkavállaló és a cég között ezeket a kérdéseket kezelni kell.

A minőségellenőrzés átláthatósága
Szabadúszó Menedzsment Rendszer lehetővé teszi a cég számára, hogy teljes ellenőrzést gyakoroljon az összes alkalmazott szabadúszó egyén felett egy szervezett adatbázison keresztül, amely tartalmazza az összes fontos részletet, mint például: cím, díjak, foglalkoztatási előzmények.
A Szabadúszó Menedzsment Rendszerrel a mindennapi munka gyorsabb, míg egyes költségek alacsonyabbak. Sokkal könnyebb kideríteni, ki rendelkezik a szükséges készségekkel és képességekkel bizonyos feladatok elvégzéséhez, míg a teljes munkaidős munkavállalók munkafolyamata sokkal jobban szervezett. A cég szervezési költségei korlátozottak, a költségvetés szigorúbban ellenőrzött.
Időmegtakarítás és a termelékenység növelése
A Szabadúszó Menedzsment Rendszer egyik előnye a távmunkához az időmegtakarítás és a termelékenység növelése mind a teljes munkaidős munkavállalók, mind a szabadúszók esetében. Azok a cégek, amelyek nem rendelkeznek menedzsment rendszerrel, számíthatnak arra, hogy munkavállalóik termelékenysége alacsonyabb lehet, mint várták.
Ennek következtében több embert kell alkalmazni a folyamatban lévő projektek felügyeletére. Gyakori ellenőrzés szükséges, különben könnyen előre jelezhetők a problémák a folyamatok időben történő befejezésével kapcsolatban.
Olyan eszközökkel, mint a Szabadúszó Menedzsment Rendszer, a cégek nyomon követhetik projektjeik előrehaladását, és csökkent termelékenység esetén elég gyorsan reagálhatnak a pénzügyi veszteségek megelőzése érdekében.
Összegzés
Nem minden cég dönt úgy, hogy változtat a munkamódján, egyesek a hagyományos munkamódban maradnak. Néhány cég inspirációt kereshet és új gyakorlatokat tesztelhet, hogy megtalálja a legjobb módszereket, amelyek hasznot hozhatnak számukra a járvány után.
Az egy dolog biztos, nem minden munkavállaló fog visszatérni az irodájába. Néhányan továbbra is távmunkában dolgoznak, és a munkáltatóiknak jobb eszközökre lesz szükségük a munkájuk kezeléséhez.
Az egyik különösen hasznos eszköz a Szabadúszó Menedzsment Rendszer. Ha többet szeretne megtudni a Szabadúszó Menedzsment Rendszer bevezetéséről a cégében, javasoljuk, hogy olvassa el a lenti linket.
Olvassa el ezt is: Hogyan vezessük be a szabadúszó menedzsment rendszert
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon és a Twitteren.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.