A Magento egy nyílt forráskódú platform, amely ideális mind a kis, mind a nagy vállalkozások számára. A számos elérhető modulnak köszönhetően a funkcionalitást az üzleti típusához igazíthatja. A Magento népszerűsége az Egyesült Államokban a legnagyobb, de az európai piac is jelentős része. A statisztikák szerint a platformot jelenleg körülbelül 250 000 ügyfél használja. Ha szeretné tudni, hogyan állíthatja be a Magento boltját, olvassa el cikkünket.
Magento bolt – tartalomjegyzék:
- Rendszerkövetelmények és telepítés
- Konfiguráció
- Bolt információk
- Bolt megjelenés
- Szükséges dokumentáció
- Fizetési módok
- Szállítás
- Adók
- Termékek hozzáadása
- Marketing
Rendszerkövetelmények és telepítés
A telepítés megkezdése előtt érdemes elolvasni a rendszerkövetelményeket, amelyeket ezen a hivatkozáson talál.
Miután minden követelmény teljesült, folytatnia kell a telepítést. Ezen a ponton a Magento is készített egy útmutatót arról, hogyan végezheti el a telepítést helyesen. Ezt a hivatkozáson találja.
Konfiguráció
Mielőtt hivatalosan megnyitná boltját, végig kell mennie a beállítási folyamaton:
- SSL tanúsítvány – érdemes foglalkozni az SSL tanúsítvánnyal, amely garantálja az átvitt adatok biztonságát,
- e-mail cím – jó ötlet hozzáadni egy e-mail címet, amelyre az eladó értesítéseket kap az új rendelésekről, szállításokról, számlákról stb.,
- bevásárlókosár konfiguráció – az eladó testre szabhatja a bevásárlókosarat például egy minimális rendelési érték beállításával,
- adók – ellenőrizze, hogy az adók helyesen vannak-e konfigurálva az országának szabályai szerint,
- szállítás – a felajánlott szállítási módok beállítása,
- PayPal – Ha egy kereskedő úgy dönt, hogy PayPal-fizetéseket kínál az ügyfeleknek, akkor először egy fiók létrehozásával kell kezdenie a szolgáltatónál, a fizetési módok konfigurálásával és annak tesztelésével, hogy minden megfelelően működik-e,
- fizetés – ezután válassza ki a felajánlott fizetési módokat, és ellenőrizze, hogy helyesen vannak-e konfigurálva.
Bolt információk
A kereskedőnek hozzá kell adnia a bolt részleteit. Ezt megteheti, ha a “Boltok” fülre → “Konfiguráció” → “Általános” → “Bolt információk” menüpontra navigál. Itt olyan információkat talál, mint:
- bolt neve,
- telefonszám,
- nyitvatartási idő,
- ország,
- megye/állam,
- irányítószám,
- város,
- cím,
- ÁFA szám.

Ugyanezen az oldalon, a “Helyi beállítások” szakaszban válassza ki az időzónát, a nyelvet, a súlyegységet, valamint a hét első napját és a hétvégét jelző napokat.
Magento bolt megjelenés
A bolt létrehozásakor a Magento platform használatával ingyenes (vagy fizetős) sablonokat használhat. Néha telepítési problémákba ütközhet, vagy a téma nem mindig működik a bolt legújabb verziójával. A Magento sablonokat többek között ezen a hivatkozáson találhatja meg.
A kereskedők feltölthetik logójukat, amely a weboldal fejlécében jelenik meg. Az elfogadott fájltípusok: .gif, .png, .jpg, .svg. A logót a “Tartalom” → “Tervezés” útvonalon adhatja hozzá. Ha logót szeretne hozzáadni, kattintson a “Tartalom” → “Tervezés” → “Konfiguráció” gombra, majd a táblázatban válassza ki a kívánt bolt nézetet, és kattintson az “Szerkesztés” gombra. A logó szerkesztéséhez kattintson a “Szerkesztés” gombra a “Fejléc” fülben.

Hasonlóképpen, favicon-t is hozzáadhat, amely egy kis ikon, amelyet a böngészőjében a weboldal címe mellett láthat. Az elfogadott kiterjesztések: .png, .jpg, .svg, .ico. A favicon hozzáadása ugyanazon az úton történik, mint a logó, de a “HTML Fej” fülben.

Szükséges dokumentáció
Az ország függvényében a kereskedőnek hozzá kell adnia a szükséges dokumentumokat az oldalon, például adatvédelmi nyilatkozatot, süti szabályzatot, fizetési módokat, általános szerződési feltételeket stb. Ehhez a következő úton kell haladnia: “Tartalom” → “Elemek” → “Oldalak“, és itt ki kell töltenie a hiányzó dokumentációt.

Fizetési módok
Először töltse ki a kereskedő helyét, amelyet a fizetési módok konfigurálásához használnak. Ezt a “Boltok” → “Beállítások” → “Konfiguráció” → “Értékesítés” → “Fizetési módok” fülön végezheti el.

A Magento különböző fizetési módokat támogat, mind offline (pl. utánvétes fizetés), mind online (pl. PayPal). A megfelelő fizetési módok konfigurálásához ki kell töltenie az alapvető információkat és beállításokat. A Magento platform részletes útmutatót készített arról, hogyan kell ezt megtenni, ezen a hivatkozáson.
Szállítás
A szállítás beállításának első lépése az adatok kitöltése a “Boltok” → “Beállítások” fül → “Beállítások” → “Konfiguráció” → “Értékesítés” → “Szállítási beállítások” menüpont alatt. Az eredet információk megadása szükséges a szállítási díj kiszámításához és az adókulcs meghatározásához. Ha a kereskedőnek van szállítási politikája, azt ugyanebben a fülben a “Szállítási politika” mezőben kell feltüntetnie.

A fő szállítási módok a következők:
- Ingyenes szállítás – az ingyenes szállítás felajánlása például egy minimális rendelési érték alapján történhet,
- Fix díj – ez egy rögzített díj tételenként (vagy szállítmányonként),
- Díjak – a szállítási díjat egy táblázat alapján számítják ki, és bizonyos feltételek teljesítése után, pl. tételszám vs. rendeltetési hely. A Magento platform részletes magyarázatot készített arról, hogyan kell konfigurálni egy ilyen szállítási módot, ezen a hivatkozáson,
- Boltban történő átvétel – ez a módszer lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy saját magának vegye át a vásárlást egy kijelölt helyszínen,
- Dimenziós súly – gyakran ez a módszer az árazásban változik a fuvarozótól függően. Az árazás a szállítmány súlya és térfogata alapján történik.


Az összes fent említett szállítási módot a “Boltok” → “Beállítások” → “Konfiguráció” → “Értékesítés” → “Szállítási módok” fülön definiálhatja. Itt a kiválasztott fuvarozó szolgáltatását is konfigurálhatja. A kereskedő választhat az UPS, USPS, FedEx és DHL közül.
Adók
A webáruház indítása előtt be kell állítania az adókulcsokat. Ezt a “Boltok” → “Adók” → “Adózónák és kulcsok” menüpont alatt végezheti el. Kattintson az “Új adókulcs hozzáadása” gombra, hogy megjelenjen egy ablak, mint az alábbi. Ki kell töltenie az alábbi adatokat:
- Adóazonosító – a kulcs az adókulcs azonosítására (pl. 23%),
- Ir. szám – az irányítószámok, ahol a kulcs érvényes, vagy beírhatja a “*” jelet, ekkor a kulcs minden irányítószámra érvényes lesz,
- Ország
- Kulcs százalék.

Azt is ki kell töltenie az adóosztályokat, amelyek azt határozzák meg, hogy szükséges-e adót felszámítani egy adott tranzakcióra. A beállítások megadásához a következő úton kell haladnia: “Bolt” → “Beállítások” → “Konfiguráció” → “Értékesítés” → “Adó“.

Termékek hozzáadása
A Magento többféle terméket támogat:
- egyszerű termék – a leggyakoribb termékforma, amelynek egyedi ára és SKU-ja van. Az ilyen termék csak egy konfigurációban érhető el,
- konfigurálható termék – több változatot kínál egy tételből,
- csoportos termék – egyszerű termékekből álló készlet. Például egy vásárló olcsóbban vásárolhat egy téli ruházati készletet (sapka, kabát, kesztyű), mint ha minden egyes tételt külön-külön vásárolna meg,
- virtuális termék – olyan termék, amelynek nincs fizikai megfelelője, pl. egy tárhelyszolgáltatás,
- csomagolt termék – olyan termékekből álló készlet, amelyek nem érik meg az egyes eladást, pl. diétás catering egyedi menükkel,
- letölthető termékek – ezek olyan termékek, amelyeket az ügyfél letölt a szerverről, pl. e-könyvek, zene.

Termék hozzáadásához lépjen a “Katalógus” → “Termékek” → “Termékek” menüpontra, majd nyomja meg a jobb felső sarokban található “Termék hozzáadása” gombot.

A Magento lehetővé teszi a kategóriák kezelését a “Katalógus” → “Kategóriák” menüpont alatt.

Marketing
Mindegyik kereskedő az admin panelen talál egy “Marketing” fület, amely hozzáférést biztosít a promóciók, SEO stb. kezelésére szolgáló eszközökhöz. A fő szakaszok a következők:
- Promóciók – promóciók és kedvezmények felajánlása az ügyfeleknek, ha bizonyos feltételek teljesülnek,
- Kommunikációk – e-mailekből, hírlevelekből, közösségi média bejegyzésekből stb. áll,
- SEO & Keresés – releváns kulcsszavak használata a leírásokban, metaadatok kezelése stb., és webhelytérkép létrehozása,
- Felhasználói tartalom – Felhasználói tartalom, amely közösségi érzést teremt és növeli az értékesítést, pl. vélemények, termékértékelések,
- Ügyfélkapcsolat – automatizált kapcsolattartási kampányok létrehozása, például személyre szabott e-mailek.

A Magento lehetővé teszi a bolt konfigurálását Google eszközökkel is, amelyek segítenek optimalizálni a tartalmát és elemezni a forgalmát. A megoldások példái a Google Analytics, Google AdWords és Google Tag Manager.
A Magento széles lehetőségeket kínál a kereskedők számára, akik rugalmas platformot keresnek boltjaik számára. Ezenkívül a kezdő felhasználók részletes útmutatókra számíthatnak arról, hogyan kezeljék a konfiguráció minden lépését. Sajnos a platform széles előnyei magas rendszerkövetelményekkel járnak, amelyeket nem minden eladó tud teljesíteni. Az ügyfél-visszajelzések szerint a Magento ideális választás a nagy boltok számára.
Fedezze fel más e-kereskedelmi cikkeinket: WooCommerce árképzés: 7 költség, amit figyelembe kell venni!
Kapcsolatban maradhat, és csatlakozhat a Facebook közösségünkhöz!
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.