A marketingstratégiát a pandémia idején meg kell változtatni. A #maradjotthon kampány, amelyet a COVID-19 vírus terjedésének lassítására vezettek be, valószínűleg megváltoztatta az internetfelhasználók vásárlási szokásait világszerte. Míg kezdetben az emberek tömegesen halmozták fel a készleteket, orvosi ellátmányokat és alapvető háztartási cikkeket vásároltak, ma már egyszerűen csökkentik a kiadásaikat. Hogyan befolyásolta a koronavírus-járvány az e-kereskedelmi ipar értékesítéseit?

Értékesítés a COVID-19 pandémia alatt – tartalomjegyzék:

  1. Marketingstratégia és értékesítés a válság idején
  2. Felhalmozott áruk felgyorsított értékesítése
  3. Új közönségek elérése
  4. Kulcsszófigyelés
  5. Frissített hirdetési szövegek

Marketingstratégia és értékesítés a folyamatban lévő válság közepette

A közelgő recesszió idején, világos helyreállítási tervek és bizonytalan mentőcsomagok nélkül, a nem alapvető termékek iránti kereslet egyértelműen csökkent. Ez viszont már sok divat- és luxusmárkát a csőd szélére sodort, és nem számít, hogy online vagy offline értékesítettek.

Eleinte hangos elméletek, miszerint az e-kereskedelem egészében önállóan fog kilábalni a válságból, már mesék közé sorolhatók. Bár a gyógyszertárak és élelmiszerboltok egyértelműen teret nyernek, más szegmensek olyan csökkenéseket tapasztalnak, amelyeket még a legrosszabb forgatókönyvek sem jósoltak meg. Mindez azért is aggasztó, mert olyan szegmensek, mint a divat és például a fogyasztói elektronika eddig az online kereskedelem vezetői voltak. Másrészt az e-gyógyszertárak és e-élelmiszerboltok, azaz a gyógyszertárak és “élelmiszerek” nem voltak felkészülve a jelenlegi növekedésre, és éppen most kezdik megszokni.

Biztosan állíthatjuk, hogy a válság, a piaci trendek felgyorsítása mellett, hosszú távon új vezetőket fog létrehozni. Rövid és középtávon azonban ez több mint veszélyes, és minél kisebb a vállalat, annál kevesebb készpénz van a kasszájában, annál rosszabbul járhat.

A COVID-19 sok kiskereskedőt arra kényszerített, hogy átalakítsák üzletüket, és azok, akik viszonylag gyorsan át tudták alakítani magukat az új fogyasztói igényekhez (például maszkok gyártásának megkezdésével) relatíve jó helyzetben vannak.

Azonban ez nem változtat azon a tényen, hogy a kihívásokból nincs hiány. A divatiparban már problémát jelent például a tavaszi kollekciók értékesítése és a nyári katalógus korábbi népszerűsítése.

selling during pandemic infographic

Mit tehetnek a kiskereskedők a válság túléléséért?

A Search Engine Land néhány stratégiát javasol, amelyeket érdemes megfontolni.

Felhalmozott áruk felgyorsított értékesítése

A túlkészlettel rendelkező kiskereskedőknek tervet kell kidolgozniuk a termékek gyors értékesítésére, és ennek megfelelően kell beállítaniuk céljaikat olyan marketingplatformokon, mint a Google Ads. Kampányaiknak alacsonyabb cél-ROAS-t kell kitűzniük, hogy magasabb árakat állíthassanak be, és hirdetéseiket szélesebb közönségnek mutathassák be. A ROAS-célok csökkentése rugalmasságot biztosít a különböző stratégiák tesztelésére és annak meghatározására, hogy melyek működnek a legjobban különböző termékek esetében. Ezenkívül döntsön arról, hogy mennyi ideig szeretné ösztönözni bizonyos termékek értékesítését, hogy ha valami nem működik, gyorsan csökkenthesse a kiadásokat, és a nagyobb értékesítési potenciállal rendelkező termékekre összpontosíthasson.

Új közönségek elérése

A házi karanténban lévő felhasználók vásárlási szokásai jelentősen megváltoztak, így a Google Ads kampányok célzási stratégiáinak is változniuk kell. Frissítse demográfiai és napszak beállításait. Lehet, hogy eddig nem figyelt a nyugdíjasokra, akik általában nem vásárolnak online? Nézze meg, hogy most esetleg ők lehetnek a célközönsége. A termékei nem adtak el, amikor az emberek az irodákban voltak? Nos, ma már főként otthonról dolgoznak. Tartsa szemmel a trendeket például a Google Analytics felhasználói viselkedésének elemzésével. Itt találja a legtöbb választ.

Kulcsszófigyelés

A kulcsszók teljesítményének nyomon követése minden kampányában ma fontosabb, mint valaha. Semmi más nem mondja meg, mire van szükségük a felhasználóknak, és egyes iparágakban a “kézfertőtlenítő” és “hogyan készítsünk élesztőt” szokatlan kifejezésekből származó forgalom észlelhetően megnövekedett. Győződjön meg róla, hogy kulcsszavai relevánsak.

Frissített hirdetési szöveg

Emellett finomítsa a hirdetései szövegét, és építsen olyan céloldalakat, amelyek a közönsége figyelmét a legkeresettebb termékekre irányítják. Nézze meg, hogy a koronavírus miatt a korábban mérsékelt érdeklődést mutató termékek jobban teljesítenek-e. Ha igen, talán megérdemelnek egy dedikált céloldalt?

A e-fogyasztók viselkedésének jobb megértéséhez olvassa el a legutóbbi cikkünket, ahol ezt a témát tárgyaljuk.

Ha tetszik a tartalmunk, maradjon kapcsolatban, csatlakozzon a Facebook közösségünkhöz!

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →