A Facebook Audience Insights az egyik legnagyobb hatású analitikai eszköz, amelyet a Facebook hirdetők számára elérhetővé tett. Főként azért hozták létre, hogy segítsen a hirdetéseid hatékonyabb célzásában, lehetővé teszi, hogy sokat megtudj a közönségedről, még akkor is, ha nem sugárzol semmilyen tartalmat.
Tekintsd meg, hogyan használhatod a Facebook Audience Insights-ban elérhető adatokat, és szerezz még több betekintést a vállalkozásodba.
Facebook Audience Insights – tartalomjegyzék:
- Miért használd az Audience Insights adatait?
- Milyen adatokat gyűjt az Audience Insight?
- Hogyan használd a Facebook Audience Insights-ot?
- Audience Insights és Google Analytics
Miért használd az Audience Insights adatait?
A Facebook Audience Insights elsődleges célja, hogy lehetővé tegye a hirdetők számára, hogy szűkítsék a közönségüket, így a hirdetéseik elérjék azokat, akik a legvalószínűbb, hogy érdeklődnek egy adott termék megvásárlása iránt. Végül is, nincs értelme kutyaeledelt kínálni olyan embereknek, akik nem mutatnak érdeklődést iránta; azonban, ha a hirdetés olyan emberekhez jut el, akik szeretik a “kutya” témákat, a helyzet teljesen másképp néz ki.
A hirdetések kétféleképpen célozhatók:
- Pontos célzás – figyelembe veszi a sok paramétert, amelyek lehetővé teszik, hogy kampányokat indítsanak szűk vagy nem standard címzett csoportok számára.
- Széles célzás – a hirdető a Facebook rendszerére támaszkodik, hogy eldöntse, ki lehet potenciális vásárló. A Facebook azt javasolja, hogy ezt a modellt használd, amikor nem tudod, kit célozz meg.
Milyen adatokat gyűjt a Facebook Audience Insight?
A Facebook Audience Insight egy helyen gyűjt össze sok információt a közönségünkről, és bár mindez névtelen, sokat megtudhatsz belőle. Ennek az az oka, hogy a következő adatokat gyűjti:
- Demográfiai adatok (pl. életkor, nem, érdeklődések, iskolai végzettség, párkapcsolati státusz, munkahely),
- Oldal kedvelések,
- Hely és nyelv,
- Facebook aktivitás.
Hogyan kezded el a Facebook adatok előnyödre használni?
Az Audience Insights használatához el kell menned az Ads Manager-be, és ki kell választanod az Audience Insights opciót. Az elején választhatunk két alapvető közönségcsoportot:
- Mindenki a Facebookon
- Felhasználók, akik kapcsolódnak a weboldaladhoz
Van egy harmadik csoport is: egyedi címzettek. Ennek használatához el kell küldened a Facebooknak egy e-mail címekből álló listát, amely a felhasználói fiókokkal fog egyezni.
A következő lépésekben változtasd meg a helyet, és lépj tovább a következő paraméterek beállítására. Dönthetünk a nyelvről, párkapcsolati státuszról, életkorral és pl. iskolai végzettségről, a műszerfal jobb oldalán.
Fent négy fül található: demográfiai adatok, oldal kedvelések, hely és aktivitás, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy többet tudjunk meg a célcsoportról, amelyet a kiválasztott kritériumok alapján hoztunk létre. Például, ha beírod a “kézművesség” szót a panel jobb oldalán, láthatod, hogy a Facebookot használó emberek között a kézművesség iránt érdeklődők 69%-a nő, hogy melyik oldalt kedvelik a legjobban, és hogy a legtöbben adott városokban élnek. És ez elég sok. Ez az alapvető információ (csak egy paramétert választottunk: érdeklődések), lehetővé teszi számunkra, hogy kampányt hozzunk létre, amely pl. helyi hagyományokat vagy eseményeket használ, hogy vonzza a női lakosokat. Nem titok, hogy a személyre szabott kommunikáció a leghatékonyabb.

Audience Insights és Google Analytics
A Facebook Audience Insights adatai szintén felhasználhatók – akárcsak a Google Analytics – a weboldalad forgalmának elemzésére, ha van rajta Facebook Pixel. Ez egy kis kód, amely adatokat gyűjt a felhasználókról. Itt többet olvashatsz a Google Analytics-ról és arról, hogyan használd helyesen.
Ezek az adatok felhasználhatók a tartalomstratégia javítására, de a remarketing tevékenységekre is, hogy emlékeztesd az ügyfeleket az elhagyott bevásárlókosarakra, promóciókra, keresztértékesítésre és upsellingre. Érdemes ezeket az adatokat más, a GA rendszerből származó adatokkal, valamint belső CRM, ERP vagy értékesítési rendszerekkel kombinálni, hogy a lehető legjobban követhessük az ügyfél útját, mielőtt vásárlásra döntene.
Ha tetszik a tartalmunk, ne felejts el csatlakozni a Facebook közösségünkhöz!
Laura Green
Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.