Amikor céget indítunk vagy új vállalkozást indítunk, fontos, hogy a lehető legnagyobb közönséget érjük el. Ezért a digitális korban alapvető, hogy legyen egy weboldalunk. Így vállalkozásunk nem lesz területhez kötve, és lehetősége lesz a siker elérésére. Ahhoz azonban, hogy a weboldalunk, amely a márkánk és a termékünk vitrine, megfelelően vonzza a vásárlókat, fontos a megfelelő domain név kiválasztása. Íme 6 egyszerű lépés, amely megmondja, hogyan válasszuk ki a tökéletes nevet.
Domain név – tartalomjegyzék:
- Domain kiterjesztés kiválasztása
- Minél egyszerűbb, annál jobb
- A hossz számít
- A névnek definiálnia kell a vállalkozásunkat
- Mit ne tegyünk a domain név kiválasztásakor?
Domain kiterjesztés kiválasztása
Weboldal címének kiválasztásakor érdemes minden szempontot elemezni. Nemcsak a név fontos, hanem a kiterjesztés is. A weboldalak túlnyomó többsége a globális .com kiterjesztést használja, amelynek előnye a mobil böngészők billentyűzetén található gyorsbillentyű, ami intuitívvá teszi a mobil felhasználók számára. Ha más kiterjesztést választunk a weboldalunkhoz, előfordulhat, hogy egy néző, aki a cégünket keresi, intuitívan az könnyen elérhető .com-ot használva egy versenytárs weboldalát látja.
Azonban a kiterjesztés kiválasztásakor érdemes a cégünk profilja szerint is tájékozódni. A szolgáltatásaink terjedelmétől függően választhatunk nemzeti vagy helyi kiterjesztéseket. Ugyanez igaz, ha szeretnénk hangsúlyozni a vállalkozásunk sajátosságait, ilyenkor választhatunk úgynevezett személyre szabott kiterjesztést, amely világosan definiálja a vállalkozásunk iparágát, pl. .travel, .sports stb.

Minél egyszerűbb, annál jobb
Ha már eldöntöttük, hogy milyen típusú kiterjesztés lesz megfelelő a weboldalunkhoz, itt az ideje a név kiválasztásának. Figyelembe véve az átlagember észlelési képességét, a legjobb, ha egy egyszerű nevet választunk, amely könnyen megjegyezhető és intuitív a címzett számára. Összetett kifejezések használata a domain névben megnehezíti az emberek számára, hogy elérjék az ajánlatunkat. Ne felejtsük el olyan nevet választani, amely könnyen kiejthető és leírható. Egy nehezen kiejthető név sok potenciális elírást generál, megnehezítve ezzel a vásárlóink számára, hogy rátaláljanak a weboldalunkra.
A hossz számít
Minél rövidebb a név, annál jobb. A rendelkezésre álló statisztikák szerint az internetezők könnyen megtalálják a weboldalunkat, ha a neve kevesebb mint 12 karakterből áll. Ajánlott, hogy a név ne tartalmazzon számokat és kötőjeleket, valamint speciális karaktereket, mint például @ vagy &.
Miért 12 karakter? A szakértők szerint a 12 karaktert meghaladó nevek körülbelül 3 szótagból állnak, ami megnehezíti a szó kiejtését, és ezért a megjegyzését is. Ráadásul, minél kevesebb a karakterek száma, annál gyorsabban be tudjuk írni a keresőbe okostelefonon. A domain név maximálisan megengedett karaktereinek száma 63, de messze a legjobb választás a 12 használata, mivel ez pozitívan befolyásolja a weboldal helyezését a keresőmotorokban is.
A névnek definiálnia kell a vállalkozásunkat
A weboldal egy modern névjegykártya. Ezért fontos, hogy a neve tükrözze a cégünk vagy iparágunk természetét. Egy érdekes módja a márka megkülönböztetésének, ha egy figyelemfelkeltő szlogent használunk, amelynek rövidítése, például az első betűiből áll, a weboldalunk neveként szolgál. Ily módon kiemelkedünk a versenytársak közül, akik ugyanazokat a termékeket vagy szolgáltatásokat kínálják az ügyfélnek, de a mi szlogennk fog megmaradni a fejükben.
Továbbá, a márka- vagy terméknév gyakran szerepel a domain nevekben. Új márka építése nem könnyű, és gyakran sok időt igényel, de egy egyedi név beillesztése a weboldal címébe segíthet a termék népszerűsítésében. Fontos, hogy a márkanevünk egyedi legyen, és ne tartalmazzon létező védjegyeket. Ha a márkánk jól társul az offline világban, érdemes ugyanazt a márkát használni a domain névben.
A domain névnek ugyanolyannak vagy nagyon hasonlónak kell lennie a weboldal nevéhez. A címzett zavarban érezheti magát, miután beírta a címet, és átirányították egy olyan weboldalra, amelynek neve teljesen eltér a domainünktől.
Mit ne tegyünk a domain név kiválasztásakor?
A domain név kiválasztásakor ne használjunk kötőjeleket és speciális karaktereket. A felhasználónak problémás őket beírni. Ezen kívül, ha ezeket használjuk a névben, a weboldalunk, és következésképpen a cégünk megbízhatatlannak tűnhet. Ne válasszunk domain névként olyan szavakat, amelyeket többféleképpen lehet írni. Az írásbeli bonyodalmak felesleges hibákat generálnak a keresések során, csökkentve ezzel az interakciók számát.
Továbbá, ha nem akarjuk kitenni a weboldalunkat a keresőmotorok botjainak gyanújának, kerüljük a hibákat a domain névben és a létező márkák vagy védjegyek neveinek használatát. Ellenkező esetben a domainünket felfüggeszthetik, és a védett adatok használatát a megfelelő hatóságoknak jelenthetik.
Ellenőrizzük a domain elérhetőségét
Még ha megtaláltuk is a tökéletes nevet a domainünkhöz, a legfontosabb, hogy ne legyen foglalt. Ezért ellenőriznünk kell az általunk keresett cím elérhetőségét. Előfordulhat, hogy a domain elérhető, de a múltban használták. Ebben az esetben érdemes ellenőrizni a történetét, mert két lehetőség van: vagy a történet jó, vagy rossz.
Ha az előző tulajdonos gondoskodott a domainról, a weboldalon található tartalom értékes volt, és – ráadásul – átfedésben állt a vállalkozásunk profiljával, akkor profitálhatunk belőle. Ennek az az oka, hogy a domainnek sok horgonya és visszautalása lehetett, ami befolyásolja a SEO-t. Ha a weboldalra mutató linkek még mindig léteznek, és a hivatkozó weboldalak értékesek és kapcsolódnak a vállalkozásunkhoz, a forgalom magasabb lesz, mint ha új domaint vásárolnánk.
Másrészt, ha a domain a múltban spamként volt kezelve, jobb, ha másikat keresünk, mert a kétes történet miatt a weboldalunk helyezése nem lesz túl jó. Az online domain név kiválasztása manapság az egyik legfontosabb marketingdöntés a vállalkozásunk számára. Fontos figyelembe venni a márka következetességét mind offline, mind online.
Olvassa el ezt is:Itt az ideje bővíteni a startup csapatát?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.