A B2B e-kereskedelem jelenleg fontos eleme bármely vállalat működésének. Sok cég el sem tudja képzelni, hogy ne legyen B2B platformja. Ez a hatalmas munkanövelés, amely folyamatosan elérhető 24/7, állandó karbantartást és a tulajdonos figyelmét igényli. Az embernek naprakészen kell tartania a dolgokat, és a képességei szerint hatékony B2B megoldásokat kell megvalósítania. Milyen B2B e-kereskedelmi megoldásokat vezethet be a cégében? Olvassa el a cikket, hogy többet megtudjon.
B2B e-kereskedelem – tartalomjegyzék:
- Sikeres B2B e-kereskedelem
- Online bolt és SXO
- Érdekes tartalom
- Fizetési módok változatossága
- Google Ads kampány
- Vélemények
- Összefoglalás
Sikeres B2B e-kereskedelem
A B2B e-kereskedelem piaca évről évre egyre erősebbé válik. Érdemes befektetni ebbe a termékértékesítési módszerbe, mert nagyobb nyereséget hoz, mint más formák, és lehetővé teszi az ügyfélszolgálati költségek csökkentését.
A konkrét megoldások bevezetése előtt részletes kutatást kell végezni. Először is meg kell határozni a márka helyzetét a piacon. A márka úgy van-e látható, ahogyan azt a cég kívánja? A következő szükséges lépés a célcsoport azonosítása és az e-kereskedelmi kampányok céljainak meghatározása.
Mit lehet még tenni, hogy sikeres B2B e-kereskedelmi szereplővé váljon? A versenytársak elemzése az egyik legfontosabb művelet, amelyet az e-kereskedelmi platform indítása előtt el kell végezni.
Cégvezetőként előre ellenőriznie kell, hogyan működnek a versenytársai B2B internetes boltjai. Ellenőrizze a termékkínálatukat, értékesítési taktikáikat, közösségi média jelenlétüket, Google Ads kampányhasználatukat és weboldal struktúrájukat.
A forgalom növeléséhez, amely ebből az értékesítési csatornából származik, meg kell valósítani a megfelelő marketingstratégiát. Mi mást kell figyelembe venni?
Online bolt és SXO
A SXO stratégia a UX és SEO kombinációja, és arra összpontosít, hogy felhasználóbarát weboldalt hozzon létre a felhasználói élmény szabályai szerint, és jól optimalizált legyen. Mindezeknek a törekvéseknek köszönhetően a vásárló gyorsabban találja meg az online boltot, és hosszabb ideig marad a weboldalon. Figyelmet kell fordítani a megfelelő kulcsszavak kiválasztására, a tartalom magas minőségére, az intuitív navigáció előkészítésére és az oldal betöltési sebességére.
Érdekes tartalom
Az internetes marketing a tartalomra épül – nagyon fontos a cég leírása, valamint a nyújtott szolgáltatások vagy kínált termékek leírása, a közösségi média kommunikáció és a blogcikkek. Ezek a leghatékonyabb módok a potenciális vásárlók konvertálására.
A tartalomnak egyedinek kell lennie, és vizuálisan be kell mutatnia a vásárlás előnyeit. Érdemes történetmesélési technikákat alkalmazni, hogy érzelmeket, képeket és érzéseket keltsen a potenciális ügyfelekben. A jól kidolgozott és működtetett tartalomstratégia lehetővé teszi a márka láthatóságának növelését a hálózatban, ami pozitívan befolyásolja a weboldal forgalmát.

Fizetési módok változatossága
A vásárlás könnyedsége ösztönzi az ügyfeleket, hogy együttműködjenek az online B2B bolttal. Az üzleti kapcsolatokban kereskedelmi hitelek és más hasonló formák vannak használatban, de általában a fizetési módok különösen fontosak az értékesítésben. A vásárlók értékelni fogják, hogy használhatják a hagyományos átutalásokat, valamint a PayPal vagy ApplePay fizetési módot.
Google Ads kampány
A Google Ads kampány nagy pénzügyi kiadásokat igényel, de különösen hatékony – egy ilyen kampány hatásai szinte azonnal láthatók. Ily módon pontosan meghatározott célcsoportot érhet el. Ha előre elemezte, ki a vásárlói személyisége, a Google Ads segít közvetlenül elérni azt a személyt. Ennek a technikának köszönhetően jobb esélyei vannak arra, hogy ösztönözze a célcsoportját a termékeinek megvásárlására. Célba veheti a kampányát azokra az emberekre, akik meglátogatták a weboldalát, de nem vásároltak, és emlékeztetheti őket az ajánlatára.
Vélemények
Ösztönözze hűséges ügyfeleit, hogy véleményeket írjanak, ajánlásokat hagyjanak, és véleményeket posztoljanak a termékeiről. Ezt szöveg, videóanyag vagy kép formájában lehet megvalósítani, ahol a terméke látható. A weboldalon hozzon létre egy külön szekciót az ügyfelei véleményeinek. Építse a márkája pozitív imázsát, és mutassa meg a legjobb oldalait. Mutatkozzon megbízhatónak és hitelesnek, és várjon magasabb forgalmat és több lebonyolított értékesítési tranzakciót.

Összefoglalás
A e-kereskedelem globális jelenséggé vált. Ahogy egyre több ember csatlakozik az internethez, természetes, hogy növekedni fog az online tranzakciók száma. Már több mint 300 millió ember vásárol online havonta. És ez a szám várhatóan exponenciálisan növekedni fog az idő múlásával. De mi a helyzet az üzlet-üzlet (B2B) tranzakciókkal? A piac ezekre a tranzakciókra hatalmas, és ez is növekszik!
A B2B e-kereskedelem olyan e-kereskedelem, amely a vállalatokat célozza meg, nem a fogyasztókat. Az üzlet-üzlet tranzakciók gyakran bonyolultabbak, mint a fogyasztói tranzakciók, mert sokkal több érdekelt fél van a folyamatban. Ahhoz, hogy sikeres szereplővé váljon a B2B e-kereskedelemben, ismernie kell a marketing szabályait és a specializált szoftvereket.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.