Mik a közösségi média előnyei? Tud-e célzott forgalmat hozni a vállalkozásod weboldalára? Manapság több ember követi a vállalkozásokat a közösségi média csoportokban, mint a hírességeket. Míg néhányan a kedvenc hírességeik posztjait nézegetik a Twitteren, mások a Forbes Magazin, Neil Patel és más üzletorientált oldalak frissítéseit követik más csatornákon. Kétszer annyi közösségi média platform van, mint néhány évvel ezelőtt, összesen 3 milliárd felhasználóval világszerte.

Miért használj közösségi médiát az üzletedhez? Ha nincs online jelenléted a közösségi médiában, akkor egy nagy részesedést hagysz ki az internetes keresők közül. Ez egy gyors és hatékony módja annak, hogy több embert elérj a világ körül. A Facebook és a Twitter nem az egyetlen lehetőség, most már ott van az Instagram, Pinterest, Reddit, YouTube, LinkedIn és még sok más. Ez rengeteg csatorna, ahol terjesztheted az üzenetedet.

A közösségi média előnyei az üzletben – tartalomjegyzék:

1. A márkaismertséged növelése

A közösségi média marketing megkönnyíti, hogy a világ tudomására hozd, ki vagy és mivel foglalkozol. Tanulmányok kimutatták, hogy a fogyasztók hajlamosak olyan vállalkozásoktól vásárolni, akikkel bíznak és kapcsolatban állnak. A közösségi média csatornákon közzétett tartalom révén a közönséged olvashat a vállalatod értékeiről, küldetéséről és azokról a dolgokról, amelyek fontosak számodra, értékes betekintést adva a céged márkájába.

2. Több láthatóság megszerzése

Bár a közösségi média platformokon való posztolás nem ad közvetlen SEO előnyt, segít a Google-nak megérteni, hogy a felhasználók milyen tartalmat tartanak értékesnek és relevánsnak, ami segíthet a rangsorolásod emelésében, amikor az emberek elkezdenek látogatni a tartalmadat. Valahányszor posztolsz valamit a Facebookon vagy más közösségi média hálózaton, kapsz egy visszautalást a weboldaladra, ami segít. Ezen kívül a felhasználók fogyaszthatják a tartalmadat, kedvelhetik azt, és ellátogathatnak a weboldaladra, hogy többet tudjanak meg rólad és a termékeidről vagy szolgáltatásaidról. A weboldaladra irányuló megnövekedett forgalom, valamint a magas színvonalú linkek segítenek, hogy magasabbra kerülj a keresőmotorokban.

3. Növekvő weboldal forgalom

A közösségi média a kisvállalkozások számára egy módja annak, hogy hasznos és szórakoztató módon elérj egy sokszínű csoportot, lehetővé téve, hogy az emberek lássák, hogy te is egy valós személy vagy, mint ők, és nem egy hideg, távoli vállalat, amely nem törődik a fogyasztók valódi problémáival.

Lehetőséget ad arra, hogy kapcsolatba lépj potenciális ügyfelekkel, akiket egyébként nem találtál volna meg, akik érdeklődhetnek a szolgáltatásaid iránt. Ha elkezdesz valós, gondolatébresztő tartalmat posztolni a közösségi média csatornáidon, és interakcióba lépsz azokkal, akik kommentálnak, elkezded majd észlelni a látogatók számának növekedését és a forgalom beáramlását különböző helyekről.

4. Termékeid és szolgáltatásaid népszerűsítése

Lehet, hogy a legjobb terméked van a világon, de ha senki sem tud róla, az nem fog segíteni. Írhatsz a problémákról, amelyeket a terméked megold, és az előnyökről, amelyeket a felhasználóknak kínál. Tekintsd a közösségi média posztokat a blogod kiterjesztéseként, írd le, hogyan fogják a termékeid vagy szolgáltatásaid előnyben részesíteni a közösséget. Ne feledd, az emberek tudni akarják, hogy „miért éri meg nekem?” amikor egy vásárlási ajánlatot kapnak. Válaszolj ezekre a kérdésekre a tartalmaddal.

5. Frissen tartani az olvasóid emlékezetében

Ha azt akarod, hogy az emberek emlékezzenek rád és arra, amit mondtál, rendszeresen interakcióba kell lépned velük. Ez nem fog megtörténni, ha csak egy vagy két történetet, blogbejegyzést vagy cikket posztolsz, majd soha többé nem teszel közzé semmit. Folyamatosan figyelemmel kell kísérned, és új tartalmakat kell írnod, amelyeket a közönséged szeretni fog, hogy olvassák és látogassák a weboldaladat.

Ismert tény, hogy azok az emberek, akik aktívak a közösségi médiában, naponta ellenőrzik az újdonságokat. Sokan a híreik és szórakozásuk többségét a közösségi médián keresztül kapják posztok, történetek, videók és különleges események bejelentése formájában. Naponta többször is ellenőrizhetik a fiókjukat, hogy nyomon követhessék, mi történik a világban.

6. Alacsony költségű hirdetési forrás

A magas színvonalú tartalom írása és a kommentekre való válaszadás mellett sok weboldal rendelkezik olyan eszközökkel, mint például a Facebook Hirdetések, amelyek segítségével alacsony költségen népszerűsítheted a vállalkozásodat. Beállíthatsz egy napi keretet, és hirdetési kampányt indíthatsz, hogy elérj több embert a célközönségedből. Felerősíthetsz egy posztot vagy hirdetési kampányt indíthatsz egy meghatározott $$ összeggel, amely addig fut, amíg el nem éri a megadott limitet.

A fizetett hirdetések lehetőséget adnak arra, hogy kapcsolatba lépj olyan potenciális ügyfelekkel, akik még nem hallottak a vállalkozásodról. Testre szabhatod a hirdetéseidet, hogy megjelenjenek azoknak az embereknek a keresési találatai között, akik a vállalkozásod által kínált termékek vagy szolgáltatások iránt érdeklődnek. Kiterjesztheted a hatókörödet egy szélesebb közönségre, hogy új leadeket és követőket szerezz a vállalkozásod számára. Ez több konverzióhoz és több eladáshoz vezethet számodra.

Közösségi média oldalak, amelyek fizetett hirdetéseket kínálnak:

  • Facebook Hirdetések
  • YouTube Hirdetések
  • Pinterest Hirdetések
  • Twitter Hirdetések
  • LinkedIn Hirdetések
  • Instagram Hirdetések

7. Értékes betekintések felfedezése a közönségedről

A közösségi média értékes eszköz az ügyfeleid keresési szokásainak megismerésére, ami segíthet jobb üzleti döntések meghozatalában. A közösségi hallgatás megmutatja, hogy az ügyfeleid hogyan érzik magukat a márkáddal kapcsolatban. Kiderítheted, mit mondanak a vállalkozásodról, és válaszolhatsz a kérdéseikre. Ez egy újabb módja a kapcsolatteremtésnek és az interakciónak.

Mit szeretnek a vállalkozásoddal kapcsolatban? Mit tehetsz, hogy jobban megfelelj a célközönséged igényeinek? A válaszok ismeretével és azok megvalósításával segítheted a vállalkozásodat, hogy kitűnjön a tömegből.

A közösségi média előnyei az üzlet számára sosem érnek véget. Ez a fajta marketing sok jó előnyt kínál számodra és a márkád számára. Segíthet az ügyfeleiddel való kapcsolattartásban, több forgalmat hozhat, és a leadeket értékesítésekké alakíthatja. Ha még nem hoztál létre online jelenlétet a közösségi médiában, most van itt az ideje. Kezdj egy gyors útmutatóval arról, hogy hogyan írj Instagram bio-t a vállalkozásod számára.

Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradj!

Laura Green

Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.

View all posts →