A közösségi finanszírozás jelensége először az 1990-es években jelent meg, de csak a 21. század első évtizedének végén vált széles körben ismertté. A közösségi finanszírozási platformok megjelenése felgyorsította a projektfinanszírozás fejlődését az internetfelhasználók segítségével. A közösségi finanszírozás népszerűsége nemcsak a kreatorok, hanem a világ minden tájáról érkező befektetők körében is növekszik. Olvasson el 4 alapvető előnyt a közösségi finanszírozásról.

A közösségi finanszírozás előnyei – tartalomjegyzék:

  1. Projekt támogatás
  2. Közösségi finanszírozás startupoknak
  3. Közösségi finanszírozási befektetők
  4. Közösségi finanszírozási platformok
  5. Összefoglalás

Projekt támogatás

A közösségi finanszírozásnak számos előnye van. Hatékonyan közösségi finanszírozott projektek sok figyelmet kaphatnak a közösségi médiában és máshol, ami szinte azonnali hozzáférést biztosít a forrásokhoz. Azok a cégek, amelyek közösségi finanszírozási kampányok révén érték el sikerüket, közé tartoznak: éttermek, ruházati boltok, videojáték-fejlesztők, IT cégek és fogyasztási cikkek (elektronika, élelmiszer stb.) forgalmazói. A közösségi finanszírozási piac értéke várhatóan 2025-re 25 milliárd dollárra nő. Az internetfelhasználók fogják eldönteni, hogy mely ötletek lesznek sikeresek és melyek nem.

Közösségi finanszírozás startupoknak

A legbátorítóbb aspektusa egy új közösségi finanszírozási kampány létrehozásának az a tény, hogy egy kezdő kezdeményezés, szolgáltatás vagy termék esélyt kap arra, hogy elegendő forrást gyűjtsön jobb piaci kezdéshez. A pénz olyan üzemanyagként működik, amely szükséges a cég dinamikus és kielégítő növekedéséhez.

Amikor több százezer ember fektet be egy adott projektbe, akkor egy elkötelezett közösség alakul ki a cég körül. Ez a egyesült csoport minden tőle telhetőt megtesz, hogy vonzza a potenciális befektetőket, ami végtelen fejlődési lehetőségeket nyit meg.

Ez egy nagyszerű lehetőség egy újonnan létrehozott termék, szolgáltatás vagy vállalkozás népszerűsítésére is. Ebben az esetben lehetőség van arra, hogy ellenőrizzük egy adott ötlet relevanciáját, mivel az érdeklődő emberek gyorsan ellenőrzik annak piaci potenciálját. Megtudhatja, hány ügyfél fejezi ki érdeklődését egy adott projekt iránt, és hogy valóban elfogadják-e a követelményes piacon.

A közösségi finanszírozási oldalakat használó kreatorok megtarthatják projektjeik és cégeik tulajdonjogát (a részvények többsége a kezükben marad). Ezzel szemben a kockázati tőkéből vagy angyalbefektetőktől kapott források jelentősen csökkentik a tulajdonos hatalmát és döntéshozatali jogát.

Az olyan oldalakon, mint a Kickstarter, futó kampányok gyakran visszhangoznak a médiában, a sajtóban és az interneten. Azok a projektek, amelyek felkeltik az újságírók kíváncsiságát, sokkal nagyobb sikert és esélyt a további megvalósításra élveznek.

A kampány vonzereje a online népszerűség, elérés és innovatív megoldások használata szempontjából szintén módja a forgalom növelésének. Annak köszönhetően, hogy a közösségi finanszírozás mindezeket a jellemzőket ötvözi, fenomenális eszköz.

a közösségi finanszírozás előnyei

Közösségi finanszírozási befektetők

Nyilvánvalónak tűnik, hogy a befektetők bizonyos nyereséget, előnyöket vagy részvényeket szeretnének szerezni, amikor magánpénzüket egy adott vállalkozásba fektetik. Mivel saját pénzüket kockáztatják, érthető, hogy magas megtérülést várnak el.

Ez előnyös azok számára is, akik korábban csak álmodhattak arról, hogy pénzüket részvényekbe fektessék. A közösségi finanszírozási oldalaknak köszönhetően az alacsony költségvetésű emberek gyorsan támogathatnak bármilyen projektet.

A közösségi finanszírozást hajtó tényező az is, hogy részt vegyenek egy piaci sikerre nagy potenciállal rendelkező cég fejlődésében. Így ez egy lehetőség az egyének számára, hogy felépítsék portfóliójukat és növeljék vagyonukat.

A befektetési folyamat lehetővé teszi, hogy a vállalkozás egy részének részvényese legyen. A jövőbeli fejlődés mértékétől függően befektetése lehet sikeres vagy sikertelen. Mindez a közösségi finanszírozási kampány népszerűsítésében, támogatóik összegyűjtésében és marketing erőfeszítéseiben rejlik.

Közösségi finanszírozási platformok

A közösségi finanszírozás széles körben ismertté vált, köszönhetően a számtalan közösségi finanszírozási platformnak, amelyek különböző niche-ekre specializálódtak. Ez azt jelenti, hogy a vállalkozók széles választékból választhatnak közösségi finanszírozási oldalakat, különböző specializációkkal, díjakkal, ösztönzőkkel és közösségekkel.

A közösségi finanszírozásnak van sötét oldala is. Az egyik legfontosabb hátránya a közösségi finanszírozásnak az, hogy az ötletedet ellophatják, ha azt nem védik le időben szerzői joggal. Azt is meg kell jegyezni, hogy a befektetők pénzügyi támogatásáért cserébe a vállalkozás egy részét értékesíted.

Most már tudod, mik a kulcs a közösségi finanszírozás előnyei. Olvasd el ezt is: Közösségi finanszírozás startupoknak.

A közösségi finanszírozás előnyei – összefoglalás

A közösségi finanszírozás egy érdekes koncepció, és érdemes többet megtudni róla. Olyan népszerűvé vált, köszönhetően a hozzáférhetőségének. A közösségi finanszírozás fórumot biztosít bárkinek, akinek van egy ötlete, ami a befektetők számára is vonzó, mivel lehetőséget ad arra, hogy viszonylag alacsony költséggel fektessenek be széles spektrumú üzleti tevékenységekbe.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →