A különböző iparágakban működő vállalatok, különösen az új technológiákhoz kapcsolódóak, arra törekednek, hogy a versenytársak előtt járjanak, és a potenciális jelölteknek a legjobb munkakörülményeket kínálják. Ennek érdekében egyedi munkavállalói juttatásokat, rugalmas munkavégzési lehetőségeket biztosítanak, modern technológiai megoldásokat valósítanak meg, vagy ambiciózus projektekbe vonják be őket. Az egyik módja a legjobb tehetségek vonzásának a vállalatba a növekedési szemlélet kultúrájának megteremtése. Mi ez? És hogyan kapcsolódik a motivációhoz? Ezen a témán fogunk részletesebben foglalkozni a mai blogbejegyzésben. Olvass tovább.

Mi az a növekedési szemlélet? – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a növekedési szemlélet?
  2. Növekedési szemlélet a munkahelyen
  3. Hogyan kapcsolódik a növekedési szemlélet a motivációhoz?
  4. Növekedési szemlélet vs rögzült szemlélet
  5. Összefoglalás

Mi az a növekedési szemlélet?

A növekedési szemlélet fogalmát Carol Dweck, egy amerikai pszichológus és a Stanford Egyetem előadója alkotta meg, akinek napi munkája a motiváció és a gondolkodásmód tanulmányozására összpontosít. Az általa megalkotott kifejezés arra a hitre utal, hogy az emberek intelligenciája és természetes tehetsége fejleszthető, ahogy az emberek változnak és tanulnak életük során. Ezzel szemben a rögzült szemlélet azt feltételezi, hogy a képességeid és az intelligenciád rögzítettek, és nem lehet őket jelentősen fejleszteni.

növekedési szemlélet

Növekedési szemlélet a munkahelyen

A kérdéses kifejezés a folyamatos tanulásra törekvő szervezetek gyakorlatainak leírására is használható. A mai üzleti környezetben egyre több vállalat ismeri fel, hogy csak a folyamatos fejlődés – új piacokra való belépés, izgalmas termékek létrehozása, innovációk megvalósítása és folyamatok optimalizálása – segíti őket abban, hogy erős pozíciót tartsanak fenn a piacon, megelőzzék a versenytársakat és elérjék a várt eredményeket.

A mai gyorsan változó üzleti tájban, amelyet a globalizáció és a gyors technológiai fejlődés hajt, azok a vállalatok, amelyek nem képesek alkalmazkodni, kockázatot vállalnak a kudarcra. Ezért a szervezetek növekedési szemléletet alkalmaznak, és arra ösztönzik munkavállalóikat, hogy folyamatosan fejlesszék készségeiket.

Hogyan kapcsolódik a növekedési szemlélet a motivációhoz?

Miért támaszkodnak a vállalatok a növekedési szemléletre? Carol Dweck kutatásai szerint a növekedési gondolkodás kultúrája a munkahelyen pozitív hatással van a motivációra. Természetesen inspirálja a munkavállalókat, hogy tanulási vágyat fejlesszenek ki, ahogy megfigyelik kollégáik által elért sikereket, amelyek nagyszerű külső motivációs forrást jelentenek.

A növekedési szemlélet megvalósítása, amely arra ösztönzi az egyéneket, hogy vállaljanak kihívásokat és fektessenek be energiát új készségek fejlesztésébe, nemcsak belső motivációt épít, hanem elősegíti a folyamatos tanulás és fejlődés kultúráját is. Ezzel a megközelítéssel a munkavállalók hisznek abban, hogy jobbak lehetnek abban, amit csinálnak, ami növelheti a bizalmat, a kreativitást és a termelékenységet a munkahelyen.

Növekedési szemlélet vs rögzült szemlélet

Most már tudod, hogy milyen előnyökkel jár a növekedési szemlélet alkalmazása a munkahelyen, és megérted, hogy ez jobb munkavállalói teljesítményhez vezethet. Fontos azonban megjegyezni, hogy ezek a pozitív eredmények nem mindig észlelhetők azonnal, és időbe telhet, amíg megvalósulnak.

Másrészt a rögzült szemlélet alkalmazása számos negatív következménnyel járhat. Például azok a munkavállalók, akik hisznek abban, hogy képességeik rögzítettek és nem fejleszthetők, gyakran elkerülik a kihívást jelentő feladatokat, és a számukra ismerős területekre összpontosítanak. Ha a munkavállalók csak egyszerű feladatokat végeznek el kihívások nélkül, elveszíthetik a motivációjukat. Ez a munkavállalók és a vállalat számára is a növekedés és fejlődés hiányához vezethet.

Összefoglalás

A növekedési szemlélet alkalmazása mélyreható hatással lehet az emberekre és a szervezetekre. A növekedés és fejlődés potenciáljának hitének ápolásával a munkavállalók ellenállóbbá, alkalmazkodóbbá és motiváltabbá válhatnak a kihívások és visszaesések során. A növekedési gondolkodás elősegítheti a folyamatos tanulás kultúráját, ahol a munkavállalókat arra ösztönzik, hogy kísérletezzenek, kockázatokat vállaljanak és új ötleteket öleljenek magukhoz.

Ez viszont növelheti az innovációt, a termelékenységet és az elkötelezettséget a szervezeten belül. Fontos azonban emlékezni arra, hogy a növekedési szemlélet kiépítése a munkahelyen szándékos erőfeszítést és elkötelezettséget igényel mind a munkavállalók, mind a vezetők részéről. A tanulásra és fejlődésre való prioritás, visszajelzési és fejlődési lehetőségek biztosítása, valamint egy támogató és befogadó munkakörnyezet megteremtése révén a szervezetek felszabadíthatják munkavállalóik teljes potenciálját, és nagyobb sikereket érhetnek el.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →