Új vállalkozás indítása mindig magában hordozza a kudarc bizonyos kockázatát. Még a legjobban megtervezett terv is, bizonyos esetekben, nem hozhatja meg a várt eredményeket. Hogyan ellenőrizhetjük, hogy a vállalkozásunk megfelelően fejlődik? Ismerje meg az alapvető módszereket, amelyek lehetővé teszik a vállalkozók számára, hogy nyomon követhessék saját előrehaladásukat. Olvasson tovább.

Előrehaladás a vállalkozásában – tartalomjegyzék:

  1. Célok elérése
  2. Eredmények ellenőrzése
  3. Mi a helyzet az internettel?
  4. Figyelem! Növekszik!
  5. Az ügyfél a király
  6. Összegzés

Célok elérése

Amikor egy új cég pontosan meghatározza az egyes célokat és az elérésükhöz szükséges időt, az előrehaladás ellenőrzése főként arra korlátozódik, hogy ellenőrizzük, teljesültek-e a meghatározott normák a fejlődés különböző szakaszaiban. Az ilyen ellenőrzőpontok bevezetése megkönnyíti az egész üzleti nyomon követési folyamatot.

Ezért jó ötlet, hogy a vállalkozás indításának legelső szakaszában kicsit szélesebb perspektívát vegyünk, és gondolkodjunk el azon, mit szeretnénk elérni és mikor. Minél konkrétabbak a kitűzött célok, annál könnyebb nyomon követni, hogy a megfelelő irányba haladunk-e, teljesítve a fő stratégiai célokat. A úgynevezett mérföldkövek értékes mércét jelentenek, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy értékeljük az előrehaladásunkat a vállalkozásunk működtetése során.

Fontos azonban figyelembe venni, hogy ez a módszer nagy éberséget, lelkiismeretes nyilvántartást és a helyzet reális értékelését igényli. Bármilyen eltérést a korábban kidolgozott tervtől a lehető leghamarabb észlelni kell, csökkentve a hiányosságok negatív következményeit. Ugyanakkor a pontosság hiánya a helyes, sőt példamutató üzleti fejlődés szinonimája, amely megerősíti a vállalkozók eddigi lépéseinek helyességét.

business

Eredmények ellenőrzése

Az új vállalkozások kezdeti szakaszai főként az értékesítésre és a termékek népszerűsítésére építenek. Mielőtt bonyolultabb fejlesztési stratégiák léphetnek életbe, a cégnek hűséges és elkötelezett vásárlói kört kell kialakítania, amit legkönnyebben a közvetlen kapcsolat révén érhet el az ajánlattal.

Az értékesítésre való fókuszálás során könnyen nyomon követhető az előrehaladás a teljesítményen keresztül. A piacon szállított termékek számának növekedését össze kell kapcsolni a márka elérhetőségének bővítésével, amely szintén a növekedésével azonosítható. A jelenlegi eredmények összehasonlítása a korábbi évek statisztikáival világos képet ad a jelenlegi üzleti helyzetről, emellett jelzi azokat a területeket, amelyek különböző fejlesztéseket igényelnek.

Amikor a legfrissebb eredmények egyértelműen magasabbak, mint a korábbi időszakoké, akkor a cég előrehaladásáról beszélhetünk. Bár a különböző cégek által használt egyik leggyakoribb mutató csupán az értékesítés, számos márka úgy dönt, hogy egy kicsit szélesebben elemzi működését, ami pontosabb termelékenység-ellenőrzést eredményez.

A generált költségek és nyereségek, a konkrét régiókban végzett értékesítési statisztikák, figyelembe véve az egyes értékesítési csatornákat, a jövedelmezőségi mutatók, az ügyfélkör vagy az adatok a márka népszerűségének becslésére – mindezek az aspektusok értékes mércék az üzleti előrehaladás értékeléséhez.

Mi a helyzet az internettel?

A már említett elemek közül, amelyek szorosan kapcsolódnak a cég teljesítményéhez, érdemes kiemelni a weboldal szerepét és a márka aktivitását a közösségi médiában. A fogyasztás fokozatos virtualizációja jelentős mértékben növelte az internet fontosságát az üzleti világban. Ezért, amikor az egyes cégek előrehaladását értékeljük, virtuális tevékenységeiket nem szabad figyelmen kívül hagyni.

Ahogy új vásárlók vonzódnak a weboldalhoz, az ügyfélkör növekszik, bővítve a további növekedéshez oly fontos elérhetőséget. Így megállapítható, hogy a weboldalon belüli megnövekedett forgalom javulást mutat az általános üzleti helyzetben. Az ügyfélaktivitás alapos vizsgálata a weboldalon lehetőséget ad arra, hogy felfedezzük ezen látogatások fő forrásait és azokat az elemeket, amelyek különösen felkeltik a közönség figyelmét.

Ennek eredményeként a cég értékes eszközt nyer a konkrét elemek, tevékenységek azonosítására, amelyek a legjobb eredményeket hozzák, megerősítve a bevezetett marketingstratégia hatékonyságát. A weboldal forgalmának ellenőrzésének alapköve a megfelelő analitika. Manapság számos analitikai eszköz érhető el a piacon, mint például a Google Analytics, amely rövid idő alatt képes információt nyújtani a látogatott céloldalakról, az ott eltöltött idő mennyiségéről vagy a leggyakoribb forgalmi forrásokról.

Figyelem! Növekszik!

Szinte minden cég az alapító elkötelezettségével kezdődik, aki gyakran, miközben küzd a kezdeti költségvetési hiányosságokkal, képes a szükséges munkát bármilyen formában egyedül elvégezni. Az alapító sokoldalú készségei megkönnyítik a vállalkozás kezdeti lépéseit, de ahogy a cég növekszik, a vásárlói köre és a márka alaptevékenységeinek összterjedelme bővül, szükségessé válik több alkalmazott felvétele.

A kezdeti csapat fokozatos bővítése tehát a teljes üzlet fejlődését jelzi. A vásárlók megszerzésében és a meglévő ajánlat bővítésében elért siker új kihívásokat jelent a márka számára, amelyeket megfelelően képzett embereknek kell kezelniük. Ezért az új alkalmazottak toborzása és felvétele, különösen azoké, akik egyedi és specializált készségekkel rendelkeznek, a vállalkozás valódi előrehaladását jelzi.

Azonban a cég jelentős növekedését jelző jelek nem korlátozódhatnak csupán a csapat eredményekért dolgozó tagjaira. Amikor egy márka egyre inkább különböző befektetési tevékenységekbe kezd, az azt jelenti, hogy olyan nagy nyereséget termel, hogy a jelenlegi kötelezettségek teljesítése mellett, amelyek a fő tevékenységeivel kapcsolatosak, a jövőjével és további bevételi forrásaival is foglalkozhat.

Az önálló vállalkozás vezetésében a fejlődést jelző másik aspektus a termékek piacra juttatásának formája. Új értékesítési csatornák megnyitása, akár online, akár hagyományos, a kínálat iránti növekvő keresletet jelzi. A egyre igényesebb vásárlók elvárják, hogy a cégek változatos termékkínálatot nyújtsanak, amelyeket kényelmesen, megfelelően alkalmazott csatornákon keresztül könnyen megvásárolhatnak.

A gazdag online és fizikai bolt hálózat növeli a célközönség elégedettségét, egyúttal új vásárlókat vonz, akik, a termékek zökkenőmentes beszerzési folyamatával csábítva, egyre kevésbé hajlamosak ellenállni a vásárlás kísértésének. Így a vállalkozás eddig elért előrehaladása nem áll meg egy bizonyos szakaszban, hanem továbbra is pozitívan befolyásolja az egész cég teljesítményét.

Az ügyfél a király

Jól fejlődő cégnek folyamatosan új vásárlókat kell vonzania, nem korlátozva magát a már kiszolgált ügyfelek kapcsolattartására. Számos tényező vonz nagy számú vásárlót, mint például vonzó ár, a különböző preferenciákhoz igazított változatos ajánlat, vásárlóbarát weboldal, kedvező kedvezmények és akciók vagy különleges ajánlatok a rendszeres vásárlók számára.

Manapság a fogyasztók a vállalkozói világ motorjává váltak, így ők és a nyújtott szolgáltatásokkal való elégedettségük határozza meg az egész márka előrehaladását. A visszatérő vásárlók, pozitív vélemények és számos ajánlás a legköltséghatékonyabb és legautentikusabb márka reklámjaként működnek. Ezért olyan fontos, hogy folyamatosan erősítsük a vásárlókkal való kapcsolatokat, finomítva azokat az élményeket, amelyek számukra fontosak. A különböző csatornákon keresztüli szabad kommunikáció és a cég nagyfokú átláthatósága erősebb vásárlói kötődést épít ki bizonyos termékekhez. Ennek eredményeként a fogyasztók is nagyobb bizalmat nyernek a cég iránt, aktívan ajánlva azt a piacon.

A vásárlók hirtelen megugrása, akik a jövőben is hűek maradnak a márkához, a vállalkozás helyes fejlődését mutatja. Ahogy bővíti saját vállalkozását, az ügyfélkörének is növekednie kell, új vásárlókat vonzva újra és újra. Az elégedett fogyasztók kifejezhetik elégedettségüket mind a weboldalon közzétett pozitív megjegyzések, mind más felhasználóknak adott tanácsok révén. Minél többen beszélnek a szóban forgó termékek előnyeiről, annál jobb a márka számára.

Összegzés

Sok olyan elem létezik, amelyek első pillantásra a vállalkozás fejlődését jelzik. A cégtől függően lehetőség nyílik arra, hogy kissé eltérő fő meghatározó tényezőket különböztessünk meg, amelyek meghatározzák annak előrehaladását. A meghatározott célok időben történő végrehajtása, megnövekedett aktivitás a weboldalon és a közösségi médiában, a meglévő csapat bővítése, a befektetési portfólió diverzifikálása vagy az ügyfélkör növelése – mindezek az mutatók, együtt vagy külön-külön, biztosítják a vállalkozók által hozott stratégiai döntések helyességét.

Olvassa el ezt is: Hogyan indítsunk el egy terméket?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

The most important questions

  1. Miért olyan fontos figyelemmel kísérni az egyéni célok elérését?

    A mérföldkövek, amelyek meghatározzák a korábban kitűzött célok elérésének fokát, értékes mércét jelentenek, amely lehetőséget ad arra, hogy minden szakaszban értékelje a vállalkozása fejlődését.

  2. Hogyan kaphatsz könnyen megbízható képet a vállalkozásod jelenlegi helyzetéről?

    A jelenlegi eredmények összehasonlítása a korábbi évek statisztikáival bemutatja a jelenlegi üzleti helyzetet, egyben jelzi azokat a területeket, amelyek különböző fejlesztéseket igényelnek.

  3. Mit jelent a weboldalon megnövekedett aktivitás?

    A webhelyén megnövekedett forgalom a teljes üzleti helyzet javulását jelzi.

  4. Mit kell szem előtt tartanod, amikor a vállalkozásodat fejleszted?

    Egy megfelelően fejlődő cégnek folyamatosan új ügyfeleket kell vonzania, nemcsak a már meglévőkkel kell foglalkoznia, akiket már egy ideje kiszolgál.