Manapság a munkakeresők – akár először keresnek munkahelyet, akár meglévőt váltanak – nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy olyan céghez kerüljenek, amely nemcsak lehetővé teszi számukra, hogy kihasználják a meglévő készségeiket és tapasztalataikat, hanem fejlődési lehetőségeket is biztosít. Ezt a megközelítést különböző iparágakban üdvözlik a cégek, mivel lehetővé teszi számukra, hogy a képzési programjaikat a cég stratégiájával és céljaival összhangban alakítsák ki. A Chief Learning Officer, aki napi szinten szorosan együttműködik a HR osztállyal, felelős ennek a helyzetnek a kezeléséért. Mi is pontosan a szerepe egy ilyen személynek a szervezetben?
Chief Learning Officer – tartalomjegyzék:
- Miért van szükségük a cégeknek CLO-kra?
- A Chief Learning Officer – felelősségek
- Chief Learning Officer – gyakorlatok a napi munkában
- Chief Learning Officer – egyre fontosabb a szervezetekben
Miért van szükségük a cégeknek CLO-kra?
A mai üzleti valóság olyan ütemben változik, amit még soha nem láttunk – egy ilyen helyzet a technológia dinamikus fejlődésének eredménye, amely folyamatos változásokat kényszerít a végrehajtott tevékenységekben. Azok a cégek, amelyek törődnek a piaci pozíciójuk megőrzésével, arra fogadnak, hogy megelőzik ezeket a változásokat, és szervezeti tanulási programokat valósítanak meg. Úgy vélik, hogy egy ilyen megközelítés (a vállalati változáskezelés területén szerzett jó készségekkel együtt) lehetővé teszi számukra, hogy versenyelőnyt építsenek ki a piacon – mert minél többet tudnak az emberek, annál jobban tudnak dolgozni a szervezet végső sikeréért. Ezek a fő okai annak, hogy üzleti tapasztalattal rendelkező embereket alkalmaznak a chief learning manager pozíciójára.
A Chief Learning Officer – felelősségek
A Chief Learning Officer felügyeli az oktatást – összhangban azzal a hittel, hogy a munkavállalóknak (függetlenül a cégnél eltöltött idejüktől vagy a munkaerőpiacon betöltött pozíciójuktól) soha nem szabad leállniuk a tanulással és fejlődéssel, beleértve a korábban ismeretlen területeket is. Így a pozícióban lévő személy felelős a hosszú távú képzési stratégiák és programok kidolgozásáért a cég funkcióin belül, amelyet a cég igényeinek alapos tanulmányozása, a munkavállalói készségek jövőbeli keresletének elemzése és az egyének szerepének alapos megértése alapján végeznek.
A pozíciót betöltő emberek felelősek a kidolgozott programok gyakorlati megvalósításáért is – a képességeik (idő, pénz stb.) határain belül. Ebben a HR munkatársak segítik őket, akik egyéni képzéseket szerveznek. A képzési stratégiák szempontjából a munkavállalók útmutatást kaphatnak például ipari tanúsítvány megszerzésére, egyetemi tanulmányokra (pl. posztgraduális) vagy olyan kurzusok elvégzésére, amelyek biztosítják a szakmai kód megszerzését (és bizonyos feladatok ellátásának képességét), valamint egyéb tevékenységekre, amelyeket a cég megfelelőnek tart.
Néhány szervezetben a tanulási tisztviselők a karrierutak megtervezéséért is felelősek, vagy segítenek felfedezni azokat az egyéneket, akik a jövőben csapatok vagy egész osztályok vezetőiként bizonyíthatják magukat.

Chief Learning Officer – gyakorlatok a napi munkában
Mivel a tanulási menedzser tevékenységei nagy jelentőséggel bírnak a szervezet jövőjének alakításában, széleskörű készségekkel (különösen interperszonális készségekkel) és tudással (gyakorlati tapasztalat különböző cégeknél és iparágakban) kell rendelkeznie olyan területeken, mint a tanulás elmélete, teljesítmény tanácsadás, üzleti elemzés, szervezeti változáskezelés vagy hatékony vezetés, többek között. Fontos, hogy jól ismerje a cég környezetét, és pontosan tudja, hogy az egyes szinteken lévő személyeknek milyen képzésre van szükségük. Ez szükséges ahhoz, hogy átfogó képzési tervet készítsenek az egész szervezet számára.
A Chief Learning Officer általában a cég alkalmazottaira vonatkozó 4 gyakorlat keretein belül végzi feladatait:
- Coaching – új kemény vagy lágy készségek megszerzésének támogatásaként értelmezve,
- Elköteleződés ösztönzése – annak biztosítása, hogy a munkavállalók akarniuk kell a képzést, nem csupán a menedzser által megrendelt kurzusok elvégzését,
- Mentorálás – tudás és tapasztalat átadása a kevésbé tapasztalt munkavállaló támogatása érdekében,
- Vezetői képzés biztosítása – a vezetői pozícióban lévők számára.
Chief Learning Officer – egyre fontosabb a szervezetekben
Azoknak az embereknek a bátorítása, akik már befejezték tanulmányaikat, hogy folytassák a növekedést és a tanulást (különösen ismeretlen területeken) kétségtelenül nem egyszerű feladat, de pozitív eredményeket hozhat a szervezet sikeréért folytatott törekvések szempontjából. Az a hely, amely prioritásként kezeli a benne dolgozók fejlődését, bizonyára versenyképesebb lesz a jelöltek szemében is.
Ezért érdemes arra fogadni, hogy Chief Learning Officert alkalmaznak, hogy teret biztosítsanak a folyamatos tanulásnak a szervezetben, így egy olyan szervezeti kultúrát építve, amely ezen a megközelítésen alapul. Azonban a megfelelő képzési programok megvalósítása megköveteli, hogy a munkavállalók alaposan megértsék egy ilyen tevékenység célját, és tisztában legyenek azzal, hogy milyen előnyöket fognak szerezni belőle.
Olvasd el ezt is: Ki a chief heart officer?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.