Mik a B2B online bolt kulcsfontosságú elemei? Szeretne B2B e-kereskedelmi online platformon kezdeni az értékesítést, és gondolkodik az online bolt jó dizájnján? Milyen funkcióknak kell része lennie a boltban ahhoz, hogy felhasználóbarát legyen? Olvassa el a szöveget, hogy többet megtudjon azokról az elvekről, amelyek segíthetnek egy nagyszerű online platform létrehozásában.

B2B online bolt kulcsfontosságú elemei – tartalomjegyzék:

  1. A B2B online bolt kulcsfontosságú elemei
  2. A B2B online bolt legfontosabb funkciói
  3. Egyszerű navigáció
  4. Elemek korlátozása
  5. Felhasználói élmény
  6. Összegzés

A B2B online bolt kulcsfontosságú elemei

Egész több cég dönt úgy, hogy saját B2B online boltot indít. A bolt legfontosabb elemei az ajánlat bemutatása, a megrendelések és a megkeresések feldolgozása. Mindezeket a folyamatokat teljesen automatizálni kell. Ez tehermentesíti a munkavállalókat, mivel nem kell unalmas és ismétlődő tevékenységeket végezniük, és csökkenti az ügyfélszolgálattal kapcsolatos költségeket.

Az ajánlat bemutatása a választott elérhetőségi szinttől függ, amelyet az eladó határoz meg. Az online nagykereskedelem lehet: nyitott (a termékek és áraik láthatóak a weboldalon), félnyitott (az árak nem láthatóak), vagy zárt (bejelentkezés szükséges az árak ellenőrzéséhez). 

A nagykereskedelmi megrendelések platformja a kulcsfontosságú elem, amelynek minden B2B online boltban jelen kell lennie. Ennek köszönhetően az ügyfél bármikor, a nap bármely szakában vásárolhat. Az egész rendelési folyamatnak kényelmesnek és egyszerűnek kell lennie. A fizetési és szállítási paramétereknek könnyen szerkeszthetőnek kell lenniük, akárcsak más elemeknek, mint például a kapcsolattartás az értékesítési menedzserrel vagy a kosár, amely megjegyzi a korábban vásárolt termékeket.

A következő fontos eleme minden B2B internetes boltban a ajánlati megkeresések és áralku kérelmek benyújtásának képessége. Az egész folyamat gyors és hatékony lehet, és nem igényel közvetlen kapcsolatot az eladóval. Az a munkavállaló, aki hozzáfér a kliens megjegyzéseihez és javasolt áraihoz, nyugodtan átgondolhatja, és végül elfogadhatja vagy elutasíthatja az ajánlatot.

A B2B online bolt legfontosabb funkciói

A B2B internetes bolt növeli a nagykereskedelmi értékesítési eredményeket. Az online bolt rendszerének bevezetése előtt érdemes átgondolni – tudja, mik a legfontosabb funkciók az online platformon? Hogyan javíthatják ezek a funkciók a cég működését?

A B2B üzleti modell az egyes cégek közötti egyéni kapcsolatokon alapul. Minden cég köteles az ajánlatra vagy az árlistára, amelyet általában előzetesen meg kellett tárgyalni. Ezért minden entitás értékelni fogja az egyedi ügyfélasztalokat. Ily módon az összes megjelenített információ teljesen konfigurálható. Az egyedi ügyfélasztal könnyű hozzáférést biztosít az összes, a megrendelésekkel, termékek promóciójával és a jelenlegi kereskedelmi hitellel kapcsolatos adathoz.

A sales programmal való integráció szintén jelentős. Lehetővé teszi a B2B rendszer számára, hogy automatikusan letöltse és aktualizálja az adatokat. Ez azt jelenti, hogy a megrendelések manuális átkonvertálása, amely biztosan sok hibát generált, már nem szükséges. Amikor az e-kereskedelmi platform automatikusan aktualizálja az adatokat, az ügyfélszolgálati osztály munkatársai más feladatokra összpontosíthatnak.

Az ügyfeleknek folyamatos hozzáférésre van szükségük a számláikhoz és elszámolásaikhoz. Mindennek egy helyen kell lennie – ez megkönnyíti a hozzáférést. Ha a vásárló részéről bármilyen kétség merül fel, közvetlenül elérheti az értékesítési menedzsert probléma nélkül. 

online bolt

Egyszerű navigáció

Mi mást kellene biztosítani a B2B online platformnak? Az egyszerű navigáció rendkívül fontos. Az online értékesítési platform nem válhat labirintussá. Itt érvényes a három kattintás szabálya – a felhasználónak legfeljebb három mozdulatot kell tennie, hogy elérje a weboldal bármely helyét. Az ügyfeleknek gyorsan meg kell találniuk, amit keresnek. Az egyszerű, pontos üzeneteknek biztosítaniuk kell az intuitív boltban való navigációt – az ügyfélnek nem szabad kétségei lennie arról, hova kell kattintania. 

Elemek korlátozása

Több lépést kell követnie minden felhasználónak a weboldal látogatása során: a weboldal elérése, termékek keresése, a termék kosárba helyezése, rendelés leadása és vásárlás megerősítése.

A különböző típusú űrlapok jelenlétét minimumra kell csökkenteni. Senki sem szeretné kitölteni a mezőket, különösen, ha ez nem tűnik szükségesnek. A rendszernek fel kell használnia azokat az információkat, amelyeket az első regisztráció során adtak meg.

A felső menüben nem szabad túl sok elemnek lennie – a legfontosabbak a lista elején és végén található elemek. Jobb, ha a menüsor folyamatosan látható, és nem tűnik el a termékek keresése során – a menü elfedi a kijelző egy részét, de megkönnyíti a boltban való navigációt.

Nagyon fontos kérdés a kosár láthatósága. Az e-kereskedelmi ágazattal kapcsolatos tapasztalataink miatt megszoktuk, hogy a kosárnak a weboldal jobb felső sarkában kell lennie. A gombnak vagy ikonoknak kontrasztban kell lennie az oldal háttérével, hogy ne olvadjon össze, és könnyen látható legyen.

A kategória, ár vagy egyéb paraméterek szerinti szűrés egy másik felhasználóbarát funkció. Ez a lehetőség felgyorsítja és megkönnyíti a kívánt termékek keresését, valamint az eladó ajánlatának általános megismerését. A jól optimalizált böngésző egy másik kulcsfontosságú elem. Különösen a cégek esetében az online vásárlás nem spontán, hanem szigorúan tervezett.

Felhasználói élmény

A felhasználói élmény óriási jelentőséggel bír a digitális korban. Az online bolt olyan helynek kell lennie, ahol a vásárlás örömmel történik. A használhatóság, az átlátható megjelenés és a célközönség funkcióinak testreszabása.

 

A pozitív felhasználói élményt minden vásárlási folyamat szakaszában figyelembe kell venni. A vásárlónak nem szabad problémái legyenek a szükséges termékek megtalálásával, azok kosárba helyezésével, a szállítási mód kiválasztásával és a fizetéssel. Mindezeket a tevékenységeket a lehető leggyorsabban kell elvégeznie. A vásárlási folyamatot maximálisan egyszerűsíteni kell.

 

A forgalmazott termékek bemutatása nem jelentéktelen. Gondosan kiválasztott, jó minőségű képek, amelyek lehetővé teszik a zoomolást, valamint a termékek részletes leírása tanúskodik az eladó megbízhatóságáról.

 

Gyakran használt megoldás, amely megkönnyíti a vásárlási folyamatot, a termékajánló szekció, amelynek láthatónak kell lennie a megtekintett termék mellett. A legkeresettebb termékek szekciója hasonlóan működik – segít az ügyfeleknek felfedezni azokat a termékeket, amelyekről még nem is tudtak.

Összegzés

Mik a B2B online bolt kulcsfontosságú elemei? Milyen funkcióknak kell része lennie a boltban ahhoz, hogy felhasználóbarát legyen? A három elv: egyszerűség, használhatóság és felhasználóbarátság alkalmazása szükséges ahhoz, hogy az online bolt értékesítsen. A weboldal esztétikája rendkívül fontos – a weboldalnak szemet gyönyörködtetőnek kell lennie. Mindig szükséges a kompromisszum a funkcionalitás és a dizájn között, mert a használhatóság végső soron a legfontosabb tényező, és befolyásolja az értékesítési értéket. A legjobb élmény biztosítása érdekében tervezze meg boltját az ügyfelek örömére, és nem lesznek problémái a termékei értékesítésével.

Érdekelheti még: B2B online bolt nyitása? Íme, mit kell tennie!

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →