Minden vállalkozó arról álmodik, hogy egy folyamatosan bővülő cége legyen, amely példás terméknövekedéssel és a szolgáltatás minőségének és szállításának javításával rendelkezik. Kíváncsi módon sokan nem tudják megvalósítani ezt, nem az ötletek hiánya miatt, hanem a megvalósításukhoz szükséges idő és egyéb erőforrások hiánya miatt. Egy cég vezetése elsősorban a folyamatosan beérkező napi feladatok és kötelezettségek kezeléséről szól, amelyek gyakran a nap nagy részét elfoglalják. Kevés idő marad a stratégiai tervezésre, a jövő megtervezésére vagy új lehetőségek keresésére. Ha éppen a napi teendők között küzdesz a túlélésért, itt az ideje, hogy felvegyél egy virtuális asszisztenst.

11 ok, amiért érdemes virtuális asszisztenst felvenni – tartalomjegyzék:

  1. Ki az a virtuális asszisztens?
  2. Számlázás a lezárt tranzakciókért – nem szükséges teljes munkaidős embert felvenni
  3. Napi feladatok delegálása
  4. Technikai segítségnyújtás
  5. Időgazdálkodás javítása
  6. Növekedés felgyorsítása
  7. Rugalmas munkaidő
  8. Közösségi média kezelése és stratégia
  9. Titoktartás
  10. Professzionális ügyfélszolgálat
  11. Sokoldalú szakember
  12. A virtuális asszisztens kiegészíti a gyengeségeidet
  13. Okok, amiért érdemes virtuális asszisztenst felvenni – összefoglalás

Ki az a virtuális asszisztens?

A virtuális asszisztens valós személyes támogatás azoknak a elfoglalt vállalkozóknak, akiknek nincs szükségük egy plusz teljes munkaidős alkalmazottra, mégis a VA munkája minden olyan feladat átvételét jelenti, amelyet túlnyomórészt távolról el lehet végezni. Ezek időigényesek, gyakran rutinfeladatok, amelyek nem igénylik a vállalkozás tulajdonosának kompetenciáját, de elvégzésük szükséges. Azáltal, hogy delegálod ezeket, időt nyersz a fejlődésre vagy kreatív munkára.

A kiszervezett virtuális asszisztens által kezelt feladatok köre olyan széles, hogy a legjobb támogatás kereséséhez részletesen meg kell határozni milyen kompetenciákat vársz el. Különösen, ha a feladat egy konkrét készségre vonatkozik, mint például a szövegírás vagy a közösségi média kezelése. Mivel a készségek szintje változó, és senki sem mester mindenben, minden virtuális asszisztens kissé eltérő területekre specializálódik.

Ha még mindig hezitálsz, hogy a VA jól fog-e teljesíteni a vállalkozásodban, itt van 11 ok, amiért érdemes meggondolnod:

Számlázás a lezárt tranzakciókért – nem szükséges teljes munkaidős embert felvenni

A legtöbb vállalkozónak nincs szüksége teljes munkaidős támogatásra. Csak valakit keresnek, akinek csak egy részét delegálhatják a feladataiknak. A legtöbb virtuális asszisztens B2B modellben dolgozik, így nem várják el, hogy teljes munkaidős alkalmazottá váljanak. Az előny a vállalkozó számára az is, hogy csak a befejezett feladatért fizet. Ez azért van, mert a munka nem tartalmaz kávészüneteket vagy beszélgetéseket a munkatársakkal. Itt csak az a idő számít, amelyet egy adott feladatra hatékonyan eltöltöttek.

Napi feladatok delegálása

Az üzletben gyakran előfordul, hogy bár szeretnél időt találni egy új ajánlat kidolgozására egy ügyfél számára, vagy üzenetet küldeni egy együttműködési javaslattal, egyszerűen nincs elég időd. Ezrek apró feladat folyamatosan felmerülnek. Számla kiállítása, megkeresésekre való válaszadás, valamint a pénzátutalások ellenőrzése mind hozzájárul ahhoz, hogy a munkaidőd nagy részét elrabolják. Ha van egy virtuális asszisztensed, lehetőséged van ezeket a mindennapi, de szükséges feladatokat delegálni, így koncentrálhatsz arra, ami a legfontosabb a vállalkozásod fejlődése szempontjából.

Technikai segítségnyújtás

Manapság a közösségi média és minden internetes tevékenység elengedhetetlen. Még ha nagyszerű fényképész vagy belsőépítész is vagy, nem fogsz új ügyfeleket szerezni, ha nem keresed meg őket. A promóció és a hirdetés mellett a legnagyobb kihívás a technikai problémákra vonatkozik.

A közösségi média jelenlét kialakítása megfelelő programok ismeretét igényli. Ez vonatkozik a weboldalad létrehozására, üzemeltetésére vagy hírlevelek küldésére az ügyfeleknek. Azoknak a vállalkozóknak, akik inkompetensnek és zöldfülűnek érzik magukat ezekben és minden más technikai részletben, vagy nem találnak több időt, a virtuális asszisztenssel való együttműködés tökéletes megoldás.

Időgazdálkodás javítása

Te vagy az, aki kiválasztja, mely feladatokat delegál a virtuális asszisztensnek. Vannak olyan időszakok, amikor egyes jelentéktelen tevékenységek túl sok időt vesznek el tőled, vagy megőrülsz, ha csak rágondolsz, nemhogy elvégezd őket. Most azonban könnyen elérhető ez a csodálatos gyógymód a VA formájában. Ez egy nagyon találékony megoldás azok számára, akiknek hiányzik a szervezési készségük. Ez gyakran jellemző azokra, akik kreatívan dolgoznak. A virtuális asszisztens segíthet neked megtervezni a napodat, megszervezni a heti teendőlistádat, és mindent úgy tervezni, hogy megőrizd a munka és a magánélet egyensúlyát.

11 ok, amiért érdemes virtuális asszisztenst felvenni a vállalkozásodban

Növekedés felgyorsítása

A vállalkozók, akik éppen kezdik karrierjüket, általában nagy tervekkel rendelkeznek. Azonban ekkor jelenik meg a legnagyobb ellenségük – az idő. A virtuális asszisztenssel való együttműködés egy olyan befektetés, amely gyakran lehetővé teszi, hogy sokkal gyorsabban elérd a következő mérföldköveidet, mint egyedül.

Rugalmas munkaidő

Amikor virtuális asszisztenssel dolgozol, szabadon tárgyalhatsz vele a munkaidőről. Ha úgy találod, hogy szükséged lesz támogatásra egy este tartandó webinárium lebonyolításához, ez biztosan nem lesz probléma. A virtuális asszisztens munkája szabadúszó. Ezek az emberek gyakran otthonról dolgoznak, így különböző időpontokban elérhetők.

Közösségi média kezelése és stratégia

Ha tudod, mit szeretnél megosztani a közösségeddel, de nem tudod, hogyan állítsd össze – a virtuális asszisztens támogatása neked szól. A megfelelő személy kiválasztásával segítséget nyersz grafikák készítésében, azok közzétételében, sőt a közösségi média tartalmának elkészítésében is. Ennek eredményeként javítani fogod online imázsodat, és a cégedet professzionálisabbnak fogják tartani.

Titoktartás

A virtuális asszisztenssel való együttműködés kezdetén aláírhatsz egy titoktartási megállapodást. Ez biztosítja, hogy az ügyfeleid adatai vagy a céged stratégiája ne kerüljenek a versenytársaidhoz.

Professzionális ügyfélszolgálat

A virtuális asszisztensek kompetenciáinak köre hatalmas. Gyakran olyan emberek, akik már korábban is rendszeresen dolgoztak irodában, és úgy döntöttek, hogy kipróbálják magukat a saját vállalkozásukban. Ezért megfelelő tapasztalattal rendelkeznek, amelyből bizonyos ügyekben hiányt szenvedhetsz. Végül is, egy vállalkozónak nem kell mindent tudnia. Az egyik elem, amelyet a virtuális támogatás kezébe adhatsz, az ügyfélszolgálat.

Ma a hasonló termékeket kínáló online boltok száma hatalmas. Ezért a piacon való versenyhez elengedhetetlen a megfelelő szolgáltatás biztosítása. Az ügyfelek azt a boltot fogják választani, ahol valódi támogatást kapnak vásárlás közben, és válaszokat minden kérdésükre a termékkel kapcsolatban.

Sokoldalú szakember

A virtuális asszisztens egy ideális megoldás a növekvő vállalkozások számára. Egy ember felvételével több alkalmazottat nyerhetsz. Mindez annak köszönhető, hogy a virtuális asszisztens kompetenciáinak köre lenyűgöző. Gyakran egy személy professzionálisan tervez grafikákat, kidolgozza a marketing stratégiát, valamint előkészíti a hírleveled tartalmát.

A virtuális asszisztens kiegészíti a gyengeségeidet

A vállalkozók mindentudók, ami hatalmas különbséget jelent azokhoz képest, akik kisvállalkozást vezetnek. Mégis, mindannyian tudjuk, hogy senki sem profi minden készségben és területen. A virtuális asszisztensek néhány kiválasztott tudományág szakértői. Ha olyan személyt választasz, akinek a megfelelő kompetenciái vannak, nagyszerű érvet találhatsz a vállalkozásod számára.

11 ok, amiért érdemes virtuális asszisztenst felvenni a vállalkozásodban

Okok, amiért érdemes virtuális asszisztenst felvenni – összefoglalás

A virtuális asszisztens felvétele nagyszerű módja a vállalkozásod növekedésének vagy egy új ötlet elindításának. A feladatok racionális delegálásával több energiát nyersz a prioritásokra, amelyek segítenek a fejlődésben. A legfontosabb dolgokra fogsz figyelni, és minden mást a virtuális asszisztens kezébe adsz.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →