Facebook hirdetések, remarketing, piacterek… Rengeteg ötlet van a vásárlók elérésére. Íme 18 módszer az eladások növelésére árak csökkentése nélkül – nézd meg őket!

18 módszer az eladások növelésére – tartalomjegyzék

  1. Google Térkép
  2. Partneri értékesítés
  3. Piactér
  4. Közösségi média
  5. Google Hirdetések
  6. Google Shopping
  7. Hirdess a Facebookon
  8. Használj ki trendeket
  9. Remarketing
  10. Fórumok és tematikus csoportok
  11. Minták
  12. SEO
  13. Blog
  14. Vendégcikkek
  15. UX
  16. Szórólapok
  17. Kiállítások
  18. Kövesd nyomon a hatásokat

Add meg a vállalkozásodat a Google Térképen

A termékek vásárlása vagy szolgáltatások igénybevétele iránt érdeklődő emberek (különösen fodrászok, kozmetikusok, edzőtermek vagy autószerelők) folyamatosan kutatják az internetet a legjobb lehetőségek és a legkényelmesebb helyszínek után. A webmarketing hajnalától kezdve a Google szigorúan geolokációhoz igazított keresési eredményeket jelenít meg. Például, ha beírod a “autószerelő” kifejezést a Google-ba, akkor egy adott helyszín, pl. opole-i autószerelők eredményeit fogod látni, nem pedig Lengyelország egészét.

Amikor beírsz egy olyan kifejezést, mint “kozmetikus” vagy “kozmetikus London”, a keresési eredmények nemcsak hirdetéseket és weboldalak linkjeit mutatják, hanem egy térképet is, amelyen a helyi szépségszalonok vannak megjelölve.

Továbbá, minden térképen található pont egy virtuális névjegykártyával van ellátva, amely tartalmazza a nyitvatartási időt, elérhetőségeket és vásárlói véleményeket. Ezért győződj meg róla, hogy tájékoztatod a potenciális vásárlókat a jelenlétedről egy adott helyszínen azáltal, hogy felveszed a cégedet a Google Térképre – ez teljesen ingyenes.

Partneri értékesítés

Gondolj a partnerekre és az integrációkra. Keress olyan cégeket és portálokat, amelyek témájukban hasonlóak a tiédhez, és lépj velük partnerségre. Például, ha külföldi túrákat árulsz, megkeresheted az utazási boltokat vagy különböző utazási portálokat, hogy elhelyezzék a bannereidet vagy ajánlják a szolgáltatásaidat egy affiliate program keretében. Ha például angol fordító vagy, működj együtt szövegíró cégekkel. Keresd a kapcsolatokat és az üzleti lehetőségeket mindenhol, ahol csak tudsz.

Ezzel növelni fogod az esélyeidet, hogy sok új ügyfelet érj el, akik potenciálisan érdeklődnek a szolgáltatásaid iránt. Ha nincs költségvetésed a jutalékok kifizetésére, gondolj arra, hogy kölcsönösen ajánljátok egymás szolgáltatásait barter keretében.

hogyan növeljük az eladásokat infografika

Értékesítés piactereken

A piacterek online értékesítési platformok, általában tematikusak, ahol megjelenítheted a termékeidet vagy szolgáltatásaidat. A piactereken való értékesítés különösen jó ötlet új márkák számára, amelyeknek nincs sok vásárlójuk, és nehezen tudnak áttörni a versenytársak között. A piacterek, amelyeket naponta ezrek látogatnak, lehetőséget kínálnak egy hatalmas vásárlói kör elérésére – cserébe azonban elég magas jutalékot számítanak fel az eladások után, általában 20-30% körüli mértékben.

Ismert példák a piacterekre az Airbnb, Mercado Libre, Rakuten, eBay vagy Amazon.

Közösség építése a közösségi médiában

A közösségi média, annak csökkenő elérése ellenére, még mindig lehetővé teszi, hogy elérj ezreket, építs egy elkötelezett rajongói csoportot és közvetlenül értékesíts. Válaszd ki a megfelelő közösségi média csatornát, és tedd magad ismertté a potenciális vásárlóid számára. Építs jó kapcsolatokat, és mesélj az embereknek a cégedről érdekes módon. Vonj be a rajongóidat: tegyél fel kérdéseket, csevegj, kommentálj, oszd meg a véleményed egy témáról, mutasd be a termékeidet és a háttérképeket, maradj naprakész és használd ki a trendeket.

Sajnos, nincs recept a sikerre egy hét alatt. Azonban, ha következetes és türelmes vagy abban, amit csinálsz, a közösségi média segíteni fog az eladások növelésében és a vállalkozásod növekedésében.

Hirdess a Google Hirdetéseken

A Google Hirdetések (korábban AdWords), amelyek a Google keresőmotorján és partnerhálózatán megjelenő hirdetések, lehetővé teszik, hogy új vásárlókat érj el, vonzd a régi vásárlókat, és növeld az eladásokat. A hirdetéseid megjelenhetnek azoknak a felhasználóknak, akik a termékeiddel és szolgáltatásaiddal kapcsolatos kulcsszavakat keresnek, vagy akik különböző, a tiédhez hasonló témájú weboldalakat böngésznek.

Például, ha porcelánboltot üzemeltetsz, hirdethetsz a “porcelán kávéscsésze” kulcsszóra. Amikor egy felhasználó beírja ezt a Google-ba, a hirdetésed megjelenik a keresési eredmények mellett vagy a témához kapcsolódó weboldalakon.

Hirdess a Google Shoppingon

A Google Shopping egy online boltok számára létrehozott szolgáltatás, amely a Google Merchant Center keretein belül működik. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy termék hirdetéseken keresztül mutasd be az ajánlatodat, azaz olyan hirdetéseket, amelyek tartalmaznak egy termékfotót, árat és az eladó nevét.

A termékhirdetések létrehozásához össze kell kapcsolnod a Google Hirdetések fiókodat a Merchant Center fiókoddal.

Hirdess a Facebookon

A Facebookon végzett hirdetési kampány lehetővé teszi, hogy elérj egy pontos célcsoportot, amely potenciálisan érdeklődhet a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt. Ily módon elérheted egyes városok és kerületek lakóit, azokat, akik saját vállalkozást vezetnek, azokat, akik kedvelik a versenytársaid Facebook-oldalait, azokat, akiknek specifikus érdeklődéseik vannak, és még a rajongóid barátait is, valamint azokat a felhasználókat, akik az utolsó 30 napban látogatták meg az oldaladat.

Használj ki trendeket

Figyeld meg a weben zajló jelenségeket, és reagálj rájuk. Például a tavasz az az időszak, amikor az internetezők több információt és ajánlatot keresnek a DIY-ról – különösen szerszámokról és fémtermékekről. A tavaszi időszakban a különböző javításokat vagy átalakításokat tervező emberek 66%-a keres ilyen cikkeket az interneten. Júliusban viszont nő a keresések száma az elektromos készülékek, a lakberendezési cikkek, és különösen a takarók és párnák iránt. Maradj a versenytársak előtt, és használd ki ezt azzal, hogy előre felkészíted a hirdetési kampányokat, és növeled a marketingköltségvetést ebben az időszakban.

Használj ki remarketinget

A remarketing lehetővé teszi, hogy hirdetéseket mutass azoknak az embereknek, akik korábban már meglátogatták a weboldaladat. A hirdetéseid követhetik őket, miközben információt keresnek a Google-on, böngésznek az interneten, vagy különböző mobilalkalmazásokat használnak, és emlékeztetik őket a márkádra. Tehát például elérheted azokat az embereket, akik egy terméket tettek a kosarukba, de nem fejezték be a tranzakciót, vagy azokat az ügyfeleket, akiket szeretnél ösztönözni, hogy több vásárlást végezzenek.

Vegyél részt fórumokon és csoportokban

A termékeidet és szolgáltatásaidat fórumokon és tematikus csoportokban is népszerűsítheted, ahol a potenciális vásárlóid megjelennek. Ne feledd, senki sem szereti a spamet. Ha például egy hardverboltot üzemeltetsz, posztolhatsz a laptopokkal és számítógépekkel kapcsolatos témákban, és tanácsot adhatsz az internetezőknek a hardver kiválasztásában – így építve a szakértői imázsodat az iparágban – miközben alkalmanként ajánlod a termékeidet is.

Küldj mintákat

Ha lehetőséged van bemutatni a termékeidet (pl. minta vagy termék thumbnail formájában) üzletekben vagy olyan eseményeken, ahol a potenciális vásárlóid megjelennek, használd ki ezt. Egy kis ajándék, amelyet közvetlenül az érdeklődő kezébe adsz, segít abban, hogy a vásárló jobban emlékezzen a márkádra, és pozitív élménnyel társítsa azt. Az eladás esélyének növelése érdekében ezt megteheted cserébe, ha megosztják veled az elérhetőségeiket, például egy e-mail címet.

Gondoskodj a SEO-dról

A SEO egy olyan fogalom, amelyet minden vállalkozónak ismernie kell. Egy weboldal önmagában nem elegendő a pénzkereséshez. A weboldalnak forgalomra van szüksége, azaz olyan vásárlókra, akik meglátogatják azt. Ennek érdekében érdemes jól megvalósított SEO-t végezni, amely garantálja a weboldal és a márka láthatóságának növelését a vásárlók körében.

Indíts blogot

A vállalati blog írása jó módja a cég imázsának építésére az interneten, és a weboldal vagy bolt forgalmának növelésére is. Ahogy a blog rendszeresen érdekes és tartalmas tartalmakat jelenít meg, az olvasók egyre gyakrabban látogatják azt. Ha a cég a blogon professzionálisnak és megbízhatónak mutatkozik, ez a kép a termékeire és szolgáltatásaira is átragad.

Néhány cég a blogírást az alkalmazottaira bízza, mások szövegírókat alkalmaznak. Fontos, hogy olyan személy készítse a tartalmat, aki legalább egy kicsit ért az iparághoz, érdekes és helyes módon tud írni, és talál időt a blog vezetésére.

Írj vendégcikkeket

Érj el különböző portálokat, weboldalakat és tematikus blogokat, amelyeket a potenciális vásárlóid néznek, és ajánld fel, hogy írj nekik vendégcikket. Például, ha gyógynövényboltot üzemeltetsz, jó ötlet lehet írni egy cikket az olcsó, természetes alternatívákról a drága krémek helyett. Ha 3D nyomtatással foglalkozol vállalkozások számára, a technológiai portálokat érdekelheti egy cikk a hasonló üzlet sajátosságairól.

Ily módon nemcsak új vásárlókat érhetsz el, hanem online jelenlétedet is éreztetheted. Ráadásul SEO szempontjából is előnyöket hoz. Segít abban is, hogy szakértőként és megbízható, hiteles céggel mutatkozz be. Ha nincs időd írni, próbálj meg érdekes cikkeket és a legfrissebb iparági híreket keresni, és kommentálni azokat. A véleményedet újságíróknak is elküldheted – van esély arra, hogy a megjegyzésed bekerüljön a publikációba.

Gondoskodj a felhasználói élményről

Az online bolt weboldalának ösztönöznie kell az embereket a vásárlásra – mind a megjelenésével, mind a navigáció egyszerűségével. Olyan módon kell megtervezni, hogy ne csak az eladó, hanem elsősorban a vásárlók igényeit is kielégítse.

Sok boltban a regisztrációs folyamat fárasztó és időigényes, akárcsak a vásárlási eljárás, ami miatt sok vásárló elbizonytalanodik és feladja. Átmenni a kosáron, kitölteni az összes mezőt, véglegesíteni a tranzakciót… Talán egyszerűsítsd le? Kísérletezz a formákkal és A/B tesztekkel, hogy lásd, melyek a legkényelmesebbek a vásárlók számára. Tartsd a vásárlást regisztráció nélkül.

Ezeknek a változtatásoknak a megvalósítása nem feltétlenül igényel időt vagy szakmai készségeket. Azonban sokkal könnyebbé teheti a vásárlók számára az e-bolt használatát, és jelentősen növelheti a konverziókat. Különösen olyan időkben, amikor a fogyasztók egyre inkább a vásárlás kényelmére figyelnek, nem pedig az árakra.

Oszd meg a szórólapokat

Nyiss az offline tevékenységek felé. Hagyj szórólapokat olyan helyeken, ahol várhatóan találkozol a potenciális vásárlóiddal. Például, ha catering céget üzemeltetsz, jó ötlet lehet szórólapokat vinni a közeli irodaházakba vagy fitneszklubokba.

Jelenj meg kiállításokon

A vállalkozók időbeosztása mindig szoros, de érdemes időt szánni az ipari találkozókra, tematikus vásárokra és konferenciákra. Itt találkozhatsz potenciális ügyfelekkel és értékes üzleti kapcsolatokat építhetsz. Beszélgess az emberekkel, mesélj nekik a vállalkozásodról, oszd ki a névjegykártyáidat, gyűjts visszajelzéseket, barátkozz és értékesíts. Minél több ember tud a vállalkozásodról, annál jobb.

Kövesd nyomon a hatásokat

Ha a márka egyik célja az volt, hogy az első két hónapban 30%-kal növelje a gyűrűk eladását, akkor érdemes ellenőrizni a hatásokat, hogy mennyire közelítette meg a márka ezt a célt, vagy túllépte azt. Ugyanez vonatkozik arra is, hogy mely kampányok generálták a legnagyobb eladásokat, mely termékek adták el a legjobban, vagy kik vásárolták a termékeket. Azt is érdemes megválaszolni, hogy honnan érkezett a legtöbb forgalom, és mely intézkedések hoztak kielégítő eredményeket, mivel ezek értékes betekintéseket nyújtanak.

A felhasználó és a hatások jobb megértése több tranzakciót jelent. Ezért elemezd az összegyűjtött információkat, és kövesd nyomon a kutatásaid eredményeit. Ezt például a Google Hirdetések és a Google Analytics eszközök segítségével teheted meg. A Google AdWords segítségével ellenőrizheted, hogy mely kulcsszavakat keresik a felhasználók a leggyakrabban. A Google Analytics segít értékelni, hogy mely kampányok nyereségesek, és hogyan tervezd meg az új tevékenységeket.

És neked mik a módszereid az eladások növelésére? Ne felejtsd el megosztani a kommentekben.

Meg akarod tudni, hogyan növelheted az eladásaidat karácsony előtt? Nézd meg a korábbi cikkünket itt.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz hozzánk a Facebookon és a Twitteren!

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →