Mik a legfontosabb trendek az e-kereskedelemben 2022-ben? Hogyan befolyásolták a globális piacokon bekövetkezett legutóbbi változások az e-kereskedelmi ágazatot? Egyre több eladó dönt úgy, hogy üzleti tevékenységét online értékesítésre bővíti. Egyre több technikai lehetőség és fejlesztés áll rendelkezésre azok számára, akik az Interneten szeretnének kereskedni. Érdemes többet megtudni az e-kereskedelem trendjeiről, amelyek a következő hónapokban és években megfigyelhetők lesznek.

Az e-kereskedelem trendjei 2022 – tartalomjegyzék:

  1. AR és VR
  2. Hangalapú keresés
  3. Személyre szabás
  4. Zöld fogyasztás
  5. AI és gépi tanulás
  6. Eredeti, kreatív csomagolás
  7. E-étkezés
  8. Értékesítési formák
  9. Halasztott kifizetések
  10. Kiszállítási formák
  11. A legfontosabb trendek az e-kereskedelemben – összefoglalás

AR és VR

AR (Kiterjesztett valóság) egy olyan technológia, amely lehetővé teszi a valós világ és a virtuális világ összekapcsolását számítógép vagy okostelefon használatával. PokemonGo egy példa egy olyan alkalmazásra, amely a Kiterjesztett Valóság technológiát használta. A 2016 és 2019 között népszerű játék széles körben elterjedt jelenséggé vált az okostelefon játékosok körében.

VR (Virtuális valóság) az AR-hoz (Kiterjesztett valóság) képest speciális szemüveget igényel, amely lehetővé teszi a 3D térben létrehozott virtuális világ elérését. E technológia használatával a felhasználó beléphet a virtuális világba. A Virtuális Valóság technológiát arra alkalmazzák, hogy virtuális túrákat biztosítsanak az eladásra kínált házak körül.

A Kiterjesztett Valóság és a Virtuális Valóság kitölti a rést a valós objektum és az Interneten látott ugyanazon objektum virtuális verziója között. A vizualizáció lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy megszokják az ajánlatot, és megalapozott döntéseket hozzanak vásárlásaikkal kapcsolatban. A VR technológia fő problémája a szükséges berendezések magas költsége – a VR szemüvegek még mindig nagyon drágák. A másik elrettentő tényező a szemüveg súlya. A Kiterjesztett Valóság előnye a Virtuális Valósággal szemben, hogy nem igényel további, drága eszközök használatát.

Hangalapú keresés

A Jupiter Research jelentés szerint a virtuális hangasszisztensek által támogatott hangalapú tranzakciók értéke 2023-ra 19,4 milliárd dollárra nő.

A világ minden táján használt intelligens hangszórók népszerűsége befolyásolja ezt az értéket. A hangalapú keresés lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy időt takarítsanak meg, amit egyébként a weboldal böngészésére kellene fordítaniuk. A technológia hatalmas hatással van az e-kereskedelemre, mivel a cégeknek megfelelő lépéseket kell tenniük, hogy alkalmazkodjanak ehhez a megoldáshoz. A hangalapú keresést másképp használják, mint az internetes böngészőket; az emberek hajlamosak hosszú kérdéseket feltenni, és bonyolultabb kulcsszavakat használnak a beszédben, mint a tipikus internetes keresések során.

Személyre szabás

A választék személyre szabása potenciálisan hatalmas jelentőséggel bír az e-kereskedelemben, mivel az emberek valószínűleg többet fizetnek az igényeikhez igazított termékért. A trend a divatban is megfigyelhető, ahol az ügyfelek részt vehetnek álmaik cipőjének megtervezésében (többek között a Nike esetében). A választék személyre szabása az egész vásárlási folyamatra alkalmazható. Az ügyfelek a lehető leggyorsabban szeretnének termékeket találni, és ennek érdekében sok cég tanulmányozza az ügyfelek viselkedését – a termékek hirdetése az ügyfél korábbi választásain alapul – azokat a termékeket, amelyekre egy adott ügyfélnek szüksége lehet, elsőként kínálják.

trends in e-commerce in 2022

Zöld fogyasztás

A vásárlók körében növekszik a környezettudatosság, és ugyanezt várják el a cégektől is. Egyre több ügyfél figyel a cég környezeti kérdésekhez való hozzáállására. Azok a márkák, amelyek olyan termékeket kínálnak, amelyeket nem teszteltek állatokon, vagy amelyek újrahasznosítható anyagokat használnak, szívesebben választják. Az ügyfelek hajlandóak többet fizetni és tovább várni a kiszállításra, amennyiben biztosak abban, hogy ez segíti az ökológiát.

AI és gépi tanulás

Az AI és a gépi tanulás egyre népszerűbbé válik az e-kereskedelem trendjei között. Ezeket a technológiákat a fent említett weboldal tartalmának személyre szabására lehet használni. A tartalom személyre szabása hasonló a javaslatok technológiájához, amely az ügyfél adatait gyűjtő algoritmusok alapján működik, és az elemzés után bizonyos termékeket ajánl az ügyfélnek. Ezenkívül a gépi tanulás a termékek dinamikus értékelésénél is alkalmazásra kerül. Ebben az esetben a technológia lehetővé teszi a valós időben megjelenő kedvezmények ajánlását, ami közvetlenül befolyásolja az értékesítést.

Eredeti, kreatív csomagolás

Új trend van a közösségi médiában, ahol ismert személyiségek bontják ki termékeiket online közvetítés során. A csomagolás ugyanolyan fontos elemmé válik az értékesítési stratégiában, mint a többi tényező – az ügyfelek figyelmet fordítanak arra, hogyan csomagolták be a rendelésüket. A csomagolás módja a branding részévé válik, és befolyásolja az ügyfél elégedettségét. A jövőben az könnyen újrahasznosítható anyagok jelentőséget nyernek. Az influencerek online tevékenységeikkel támogatják ezt a trendet, bemutatva a csomagjaik kinyitásának folyamatát.

E-étkezés

Nemrégiben megjelent egy új trend a piacon az élelmiszerek és friss termékek internetes értékesítésében. A hosszú lejárati idejű választék nem okoz problémát, és nem igényel további munkaerőt. Az új logisztikai megoldásoknak köszönhetően még a kis, helyi cégek is online kínálhatják termékeiket, és friss, rövidebb lejárati idejű élelmiszereket szállíthatnak az ügyfeleiknek.

Értékesítési formák

A kiskereskedelmi formátumok idővel változnak, és egyre több új forma jelenik meg, amelyek célja az ügyfelek vonzása.

Marketplace

A Marketplace platformok, mint például Allegro vagy Amazon, népszerűséget nyernek az ügyfelek és az eladók körében. A vásárlók összehasonlíthatják az érdekes termékek árait, elolvashatják az ajánlatok véleményeit, és egy helyen intézhetik vásárlásaikat. Az eladók hozzáférést nyernek az ügyfelek adatbázisához, és nem kell online boltjuk legyen, ami sok időt és pénzügyi befektetést igényel.

Omnichannel

Ennyi értékesítési formátum mellett nehéz a cégnek egyetlen értékesítési csatornára korlátozni tevékenységeit. A legjobb gyakorlat a sokféle értékesítési forma használata, hogy a lehető legnagyobb számú ügyfelet elérjék. Gyakran a márkák kombinálják az online értékesítést a hagyományos értékesítéssel, és lehetővé teszik a rendelés átvételét a boltban. Az omnichannel segít elérni az ügyfeleket különböző szállítási szokásokkal.

Live Commerce

Az online közösségi platformokon nemrégiben egy új trend, a live commerce terjed. A live commerce egy valós idejű közvetítési technika, amely a cég választékát mutatja be. Az ügyfelek kérdéseire a közvetítés során válaszolnak. A felhasználók kérdéseket tehetnek fel, és lefoglalhatják vagy megvásárolhatják a megadott terméket. A trend főként a divatiparban figyelhető meg, de lassan más ágazatok is használják. A megfelelő házigazda kiválasztása óriási jelentőséggel bír a live közvetítés során, aki képes bevonni az ügyfeleket és meggyőzni őket a vásárlásról.

Social Commerce

A social commerce kihasználja a közösségi média potenciálját a termékek értékesítésére. A cégek közösségi média fiókokat nyitnak, és céljuk, hogy közösséget gyűjtsenek a márka vagy a termék köré, egy közösséget, amely megmutatja elkötelezettségét. A munkának ebben a területen magában foglalja a profil gondozását, a következetesség biztosítását, a kommunikációt az ügyfelekkel és a versenyek szervezését. A jó gyakorlatok között szerepel a közösségi csoportokban való részvétel és a közvetítések lebonyolítása.

M-commerce

Az elektronikus kereskedelem lassan mobil kereskedelemmé fejlődik, mivel a felhasználók egyre gyakrabban vásárolnak telefonjaik segítségével – okoseszközeikkel gyakrabban vásárolnak, mint álló számítógépekkel. Azok a cégek, amelyek követik ezt a trendet, sok változást és további funkciókat kell bevezetniük. A weboldalaknak reszponzívabbaknak és olvashatóbbaknak kell lenniük minden típusú és méretű képernyőn.

A másik megoldás a bolt számára dedikált alkalmazás létrehozása. A cégeknek foglalkozniuk kell az ügyfeleik által tapasztalt problémákkal: kényelmetlen űrlapok kitöltése, túl kicsi ablakok, fizetési nehézségek. Az m-commerce folyamatosan fejlődik, mert kényelmes és gyors vásárlási formát kínál, amely bármikor és bárhol elérhető.

trends in e-commerce in 2022

Halasztott kifizetések

Óriási jelentőséggel bír az e-kereskedelemben a népszerű halasztott kifizetés. Az olyan operátorok, mint a Pay Po, Twisto vagy PayU közvetítőként működnek a vásárlási folyamatban. Ennek a megoldásnak köszönhetően az ügyfeleknek nem kell azonnal kifizetniük a rendelésüket a vásárlás után, vagy még a kiszállítás után sem. Ezzel a megoldással a cégek nem veszítettek, mert az operátorok (fintech) kifizetik az ügyfelet. Az ügyfélnek az operátorokkal kell elszámolnia, nem az eladóval. A halasztott kifizetések számos előnnyel járnak: növekszik a konverziós arány, a felhasználók tesztelhetik a terméket a kifizetés előtt, és szélesebb választási lehetőség áll rendelkezésre.

Kiszállítási formák

Az ügyfelek nagy figyelmet fordítanak a kiszállítás formájára. A legfontosabb elem a szállítás ideje. Minél gyorsabb a kiszállítás, annál jobb.

Sötét bolt

A sötét bolt egy olyan átvételi pont, amely lehetővé teszi a rendelések átvételét. Az ügyfelek nem vásárolhatnak ott. Az üzlet hasonlít a tipikus piaci bolthoz, ahol a termékek a polcokon várakoznak, hogy a raktárosok becsomagolják őket, majd később az ügyfél átvegye. Az ilyen helyek előnye a rendelések rövid teljesítési ideje és a 24/7-es szolgáltatás elérhetősége.

Átvételi pontok

Az átvételi pontok népszerűek és könnyen használhatók. Ennek a technológiának a működése gyors, egyszerű és környezetbarát, mert a futárnak nem kell az ügyfelekhez külön-külön eljutnia és csomagokat szállítania. Ezenkívül a fogyasztók bármikor átvehetik csomagjukat anélkül, hogy otthon kellene várniuk a kiszállításra.

Gyors kereskedelem

A Q-commerce egy új, fejlődő trend az e-kereskedelemben. A futárok kerékpárokat vagy motorokat használnak a termékek ügyfélhez való eljuttatására. A futárok hatalmas hátizsákokat használnak az élelmiszerek szállítására, amelyeket speciálisan létrehozott alkalmazások segítségével rendeltek. A Gyors Kereskedelem elnevezés a szokásos gyors szállítási időre utal, amely általában nem haladja meg a 30 percet. Az olyan cégek, mint a Glovo vagy a Volt, fejlesztik szolgáltatásaik körét, és nemcsak éttermekből származó ételeket, hanem élelmiszer vásárlást is kínálnak.

trends in e-commerce in 2022

A legfontosabb trendek az e-kereskedelemben – összefoglalás

A fenti trendeket a új technológiák gyors fejlődése és a barátságos környezet megteremtésének szükségessége alakítja. Az ügyfél igényeinek kielégítésére tett kísérlet összefügg az e-kereskedelem többdimenziós fejlődésével. A trendeknek támogatniuk kell a cégeket abban, hogy ösztönözzék az ügyfeleket a termékek vásárlására és eloszlassák az ügyfelek kétségeit.

Ez minden, amit tudni érdemes a legfontosabb trendekről az e-kereskedelemben 2022-ben. Olvassa el ezt is: Dropshipping és harmadik fél általi teljesítés. 2 nagyszerű teljesítési módszer az e-kereskedelmi vállalkozásához.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →