A globális tartalommarketing piac várhatóan 417,85 milliárd amerikai dollárral nő 2021 és 2025 között, elérve a közel 16%-os növekedési ütemet. Ez csak egy töredéke annak az adatnak, amely bizonyítja, hogy mennyit fejlődött és alakult át a marketingipar az utóbbi években. Ezért kiváló vezetőkre van szükség, mint például a CMO-kra. Mi az a CMO? Mit csinál egy CMO? Ezekre a kérdésekre fogunk válaszolni, és elmagyarázzuk a CMO szerepét a következő cikkben.
Mi az a CMO? – tartalomjegyzék:
Mi az a CMO?
Mi az a CMO? A CMO-k közvetlenül a vezérigazgatóknak jelentenek, és elsődleges felelősségük, hogy bevételt generáljanak a hatékony marketing módszereken keresztül történő értékesítés növelésével. E célok érdekében a CMO-k különféle eszközöket használnak, mint például piackutatás, árképzés, termékmarketing, marketingkommunikáció, reklám és PR. Ez a legmagasabb szintű marketing pozíció a szervezetben.
A CMO szerepe
A CMO fő feladata, hogy segítsen a cégnek növelni a bevételét egy hatékony marketingterv kidolgozásával, amely versenyelőnyt biztosít a cég számára. Mivel a CMO készségei nagyon rugalmasak, a felelősségeik jelentősen változhatnak a iparág és a szervezet igényei szerint.

CMO és a digitális forradalom
A digitalizációnak köszönhetően a marketingipar folyamatosan változik. Ennek eredményeként a CMO-knak folyamatosan új feladatokkal kell szembenézniük. Csak egy évtizeddel ezelőtt a technológia nem volt szükséges a reklámkampányok lebonyolításához. Manapság ez prioritás. A technológiai fejlődés tovább növeli a CMO szerepének fontosságát számos szervezetben. Új módokat is teremtenek a vásárlók elérésére és véleményük megértésére a termékekkel, szolgáltatásokkal és márkákkal kapcsolatban.
Ráadásul a vásárlók azonnal közvetíthetik véleményüket milliók felé, ami egyszerre lehetőség és fenyegetés. A vásárlóknak itt és most kell hallatniuk a hangjukat, majd a termékeket az igényeikhez kell igazítani. A CMO-knak, munkatársaikkal együtt, ki kell használniuk a technológiát a vásárlók elérésére és befolyásolására, termékeik pozicionálására és a versenytársakkal való kihívásra.
Mit csinál egy CMO?
A CMO szerepe nem szorítható merev keretek közé. Valójában a marketing erőfeszítések arról szólnak, hogy megszabaduljanak tőlük és kiemelkedjenek a tömegből, ami végső soron a vásárlók vonzását és vásárlásra ösztönzését jelenti.
A CMO szerepe kiterjedhet az értékesítési menedzsmentre, új üzletfejlesztésre, termékfejlesztésre, forgalmazási csatornák kezelésére és ügyfélszolgálatra. Ezen kívül a CMO-nak hatékonyan kell kommunikálnia a cég más osztályaival, hogy üzeneteket közvetítsen a nyilvánosság felé, a PR és a közösségi média tevékenységek részeként.
A CMO-nak meg kell értetnie a potenciális és meglévő vásárlókkal a cég piaci helyzetét, hagyományos módszereket és a legújabb technológiákat, például adat-elemzést alkalmazva. A CMO-nak stratégiát kell kidolgoznia és végrehajtania a piacon való erős pozíciójának biztosítása, a márka ismertségének növelése és az értékesítés növelése érdekében.
A CMO feladatai:
- a cég általános reklám- és értékesítési stratégiájának felügyelete,
- bevétel generálása az értékesítés növelésével a marketing tevékenységek révén,
- a cég marketingosztályának struktúrája,
- reklám szerződések tárgyalása,
- ötletek jóváhagyása marketingkampányokhoz,
- a marketing tevékenységek koordinálása a cég pénzügyi és márkázási céljaival,
- a marketing költségvetés tervezése, irányítása és koordinálása a szervezet céljaival összhangban,
- promóciós versenyek kihasználása új leadek megszerzésére,
- piackutatás végzése és eredmények elemzése,
- a vásárlók igényeinek azonosítása,
- árképzési stratégia kidolgozása,
- marketingkommunikáció,
- kapcsolattartás a médiával, PR,
- a cég közösségi média stratégiájának figyelemmel kísérése.
Mi az a CMO? – összefoglalás
Mi az a CMO? A CMO a vállalkozás növekedésének motorja. A kutatások azt mutatják, hogy a CMO-val rendelkező cégek 15%-kal jobban teljesítenek és gyorsabban növekednek, mint a CMO nélküli cégek. A CMO megkülönböztető szerepe valószínűleg a jövőben még fontosabbá válik. Az üzleti eredmények a CMO-któl fognak függni, akik készen állnak arra, hogy több szerepet vállaljanak, hogy segítsenek vezetni cégeiket a siker felé.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.