Azt mondják, hogy egy ember nem képes 45-55 percnél tovább koncentrálni. Hogy ez rövid vagy hosszú, nehéz megmondani. Ma a munkahelyi pszichológia kérdésével foglalkozunk, és elmagyarázzuk, mi is az a munkahelyi pszichológia.
Munkahelyi pszichológia – tartalomjegyzék:
- Munkahelyi pszichológia – mi ez?
- Munka pszichológia – új vagy régi fogalom?
- Az egész munkakörnyezet
- Munkahelyi pszichológus – foglalkoztatás
- Munkahelyi pszichológia – mindig jó dolog
Munkahelyi pszichológia – mi ez?
A munkahelyi pszichológia az alkalmazott pszichológia egy ága, amelynek területei a munka szervezése és az emberi erőforrás menedzsment. A “munka és szervezeti pszichológia” kifejezést is gyakran használják.
Állapítsunk meg egy dolgot – a munka egészségügyi kockázatokkal jár. Mind fizikai, mind mentális. Minek vagyunk kitéve?
- gerinc sérülések,
- ízületi fájdalom,
- krónikus stressz,
- munkaalkoholizmus,
- professzionális kiégés.
Ezek természetesen csak néhány olyan probléma, amellyel a munkavállalók szembesülhetnek.
Mit csinál a munka pszichológia? Segít megtalálni a megfelelő egyensúlyt a munkaidő és a szabadidő, valamint a pihenés között. Emellett a kritikus helyzetekben a stressz kezelésére is összpontosít. A munka pszichológia a egészséges munka-magánélet egyensúly folyamatos keresése.

Munka pszichológia – új vagy régi fogalom?
A munka pszichológia fogalma az I. világháború óta létezik. A több mint egy évszázad elteltével még mindig nem mindenki tudja, hogyan működik ez a gyakorlatban. Ötvözi a hagyományos pszichológia, szociológia és emberi erőforrás menedzsment módszereit. A munka pszichológia elméletet használ a nehéz feladatok gyakorlati kezelésére.
Az egész munkakörnyezet
A munka pszichológia kifejezés közvetlenül kapcsolódik mindenhez, ami egy vállalathoz és annak alkalmazottaihoz tartozik bármely szinten. Az egyik átfogó célja az, hogy megfigyelje és elemezze az egyes munkavállalókat – mind egyénként, mind együttműködő csoportokban.
Munkahelyi pszichológus – foglalkoztatás
Néhány vállalat úgy dönt, hogy felvesz egy munkahelyi pszichológust. Az ő feladatuk főként az, hogy biztosítsák, hogy a munkavállalók közötti kapcsolatok egészségesek legyenek. Az általuk végzett munka már a kezdeti állásinterjúk során elkezdődik. Ezután megvizsgálják és értékelik a munkavállalók soft skilleit, hogy ebben a szakaszban meg tudják határozni, hogy jól illeszkednek-e a munkahelyhez.
Munkahelyi pszichológia – mindig jó dolog
A munkavállalói környezet elemzése és következtetések levonása mindig jó ötlet. Ezzel a munka minden szinten és a munkavállalók közötti kommunikáció magasabb szintre emelkedik, a konfliktushelyzetek elkerülhetők.
Továbbá, a munka pszichológia révén elért jó hozzáállás miatt a munkavállalók nemcsak azzal a meggyőződéssel érkeznek a munkahelyre, hogy el kell végezniük a munkájukat és pénzt kell keresniük. Ez a kapcsolódásról és a megfelelő kapcsolatok kialakításáról is szól más emberekkel.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren!
Caroline Becker
Projektmenedzserként Caroline szakértő az új módszerek megtalálásában, amelyek a legjobb munkafolyamatok megtervezésére és a folyamatok optimalizálására szolgálnak. Szervezési készségei és a nyomás alatt végzett munka iránti képessége teszik őt a legalkalmasabb személyré, aki bonyolult projekteket valóra tud váltani.