Az első benyomásokat csak egyszer lehet tenni. A virtuális valóságban hasonló tendenciát figyelhetünk meg, a modern internetezőnek nincs ideje alaposan elolvasni a közzétett bejegyzéseket – azt is mondják, hogy a tartalmat csak átfutják. Tehát hogyan használhatjuk ki az Instagram bio által kínált teret a közönség figyelmének felkeltésére? Azt javasoljuk, hogy szánj egy kis időt ennek a kérdésnek a megvizsgálására – végül is a bio olyan, mint egy névjegy, amely több alapvető funkciót is betölt.
Hogyan írj Instagram bio-t a vállalkozásod számára?
- Instagram bio – minden, amit tudnod kell
- Cégfiók az Instagramon – miért érdemes egyet létrehozni?
- Ki a célközönséged a céged Instagramján?
- Mutasd meg a világnak, és adj hozzá egy linket a bio-dhoz
- Gazdagítsd az Instagram bio-dat egy céges grafikai elemmel
- Használd ki a céged Instagram bio-jának kitöltésében rejlő potenciált
Első dolgok első – nézd meg hogyan kell valóban kezelni egy cég Instagram profilját.
Instagram bio – minden, amit tudnod kell
Mi az Instagram bio? A biográfiai megjegyzés rövidítése, ez egy tömör bevezető és leíró forma (egy cég vagy személy márkájának építése) maximum 150 karakterrel. A viszonylag kis terjedelem tisztán gyakorlati okokból adódik – a felhasználók valószínűbb, hogy elolvasnak egy rövidebb bejegyzést, mint egy hosszú, egységes szövegtömböt.
Ha ez még mindig zavaros számodra, és azon tűnődsz, hol található a bio az Instagramon – a legkézenfekvőbb módon – ez az a leírás, amit a fiók neve alatt látsz.
Alább láthatod az Instagram bio-ját:
Közelebb hozunk a hozzád legközelebb álló emberekhez és dolgokhoz. A legfrissebb COVID-19 információkért látogass el ide: www.instagram.com/coronavirus_info

Nézd meg a legjobb gyakorlatokat, amelyeket érdemes megvalósítani a fiókod beállításakor. Ha a vállalkozásod már aktív az Instagramon, semmi veszve – kezdjünk dolgozni!
Cégfiók az Instagramon – miért érdemes egyet létrehozni?
Kapcsolatépítés az ügyfeleiddel
Ebben a szakaszban érdemes eloszlatni azt a tévhitet, hogy az IG fiók jól működik a divatbloggerek és a szépségipar számára. Az Instagramon lévő milliók között ott vannak… a te (potenciális) ügyfeleid is. Tehát miért ne építenél kapcsolatot velük egy olyan platformon, amelyet szívesen használnak? Szinte minden iparág megtalálja a helyét ott.
Humanizáld a márkádat
Az IG cégfiók tökéletes tér a cég életének aktuális eseményeinek megosztására, amelyek nem illenek más médiák profiljaiba.
Az emberi elem és az érzelmek bemutatása szorosabbá teszi a kapcsolatot a márkád és a közönséged között. Ha azon tűnődsz, hogyan kezeld a céged Instagramját – kezdj egy átgondolt kiegészítéssel a bio-dhoz.

Jól szabd testre a kommunikációdat
A persona, azaz a fiókod potenciális megfigyelőjének meghatározása kulcsfontosságú, és a további munka kiindulópontja kell, hogy legyen. Ha például fiatal anyákat célozol meg, akkor a bio-dnak más dizájnja kell, hogy legyen, mint ha egy építőipari cég lennél. Ismerd meg magad egy ultrarövid bemutatkozással! Tedd könnyűvé a potenciális ügyfelek számára, hogy megfejtsék a specializációd, és lépjenek kapcsolatba veled.
A potenciális ügyfeleid profiljának pontos meghatározása (kor, hely, családi és anyagi állapot, oktatás, kulcsfontosságú igények) lehetővé teszi, hogy ne csak a bio-d tartalmát, hanem a céged Instagramján folytatott teljes kommunikációt is testre szabhasd.
Ha csak helyi szinten működsz, határozd meg a működési területedet – írd be a városodat vagy megyédet a bio-ba.
Mutasd meg a világnak, és adj hozzá egy linket a bio-dhoz
A fiók nevének weboldal címmel való megnevezése az Instagram szolgáltatási feltételei szerint tilos, de könnyen kiemelheted a weboldalad címét, ha linket adsz hozzá. Ha azon tűnődsz, hogyan adj hozzá linket az IG bio-dhoz – semmi egyszerűbb. Lépj a profilodra, kattints az ‘profil szerkesztése’ gombra, majd a ‘weboldal’ mezőbe írd be a megfelelő címet.
Ajánlott linkrövidítő eszközt is használni, pl. bit.ly, amely rövid linket generál. Egy ilyen barátságos link a bio-ban nemcsak a leírás olvashatóságának előnyére válik, hanem értékes helyet is megtakarít, amelyet felhasználhatsz egy CTA (call to action), azaz egy kívánt tevékenységre utaló szlogen hozzáadására, pl. kattints, nézd meg, ellenőrizd.
Gazdagítsd az Instagram bio-dat egy céges grafikai elemmel
A pictogramok és ikonok grafikai elemek, amelyek felkeltik a felhasználó figyelmét. Ezért jó ötlet gazdagítani a szöveges leírást egy megkülönböztető elemmel, amely természetesen vonzza a néző figyelmét. Lehet ez egy iparágat vagy érzelmet tükröző ikon.
Jó gyakorlat, ha egy emotikont vagy különleges jelet helyezel el a CTA szlogen mellett, ami végső soron növeli a láthatóságát.
A meggyőző üzenet megerősítése rendkívül fontos, ha a célod az, hogy a felhasználót cselekvésre ösztönözd.
Használd ki a céged Instagram bio-jának kitöltésében rejlő potenciált
A fenti tippek megvalósításával képes leszel elérni (minimum) egy célt, amikor Instagram fiókot kezelsz. Ez azt jelenti, hogy a követőidet potenciális (vagy aktuális) leadként kezeled, hogy növeld az eladásokat vagy erősítsd a márkád és a közönséged közötti köteléket.
Nem számít, hogy a B2B vagy B2C szegmenst képviseled – végső soron az emberek az emberektől vásárolnak, ezért érdemes megkönnyíteni számukra a kapcsolatfelvételt azáltal, hogy világosan bemutatod a bio-dat.
Akarsz kapcsolatban maradni a tartalmunkkal? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz
Laura Green
Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.