A szabadúszók számára készült CRM folyamatosan növekvő népszerűségnek örvend, mivel az üzleti és munkakörnyezet gyorsan változik. A legtöbb jelentés és statisztika a szabadúszó platformok, az önálló munkavégzés és a szabadúszók alkalmazásának jelentős növekedésére utal.

A legjobb CRM szoftver szabadúszók számára – tartalomjegyzék:

  1. CRM szabadúszók számára. Miért fontos?
  2. Mi az a CRM?
  3. Új szabadúszó vagyok. Miért van szükségem CRM-re?
  4. Profi vagyok. Hol vannak a nyereségek a szabadúszók számára készült CRM-ből?

CRM szabadúszók számára. Miért fontos?

Természetesen ott van a COVID-19 világjárvány is, amely a munkakörnyezet változásainak valódi katalizátorává vált. A úgynevezett új normális saját kihívásokat hozott, amelyek új megoldásokat igényelnek. Az egyik ilyen kérdés a közös cél érdekében dolgozó atomikus egységek közötti kapcsolatok megfelelő kezelése. Szerencsére a digitális világ megoldásokat és eszközöket kínál az ilyen típusú kihívások kezelésére – a CRM szoftver.

Mi az a CRM?

Oké, először is. Mi is pontosan a CRM? Ez elég egyszerű – Az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) egy megközelítés, amely a jó kapcsolatok kiépítésére, fejlesztésére és fenntartására összpontosít az ügyfelekkel. Egyszerűnek hangzik, de elég általános, igaz? Tehát fókuszáljunk a CRM gyakorlati és technológiai dimenzióira. A CRM az ügyfelekkel való kapcsolatok kezelésére szolgáló eszközök és szoftvertermékek kategóriája. Tudom, úgy tűnik, hogy az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek a bonyolult struktúrájú nagyvállalatok számára készültek. Miért kellene neked, mint szabadúszónak vagy kisvállalkozás tulajdonosának, foglalkoznod egy újabb eszközzel? Nos, mert ez a „csak egy újabb eszköz” a legjobb barátoddá válhat, és vitathatatlanul segíthet elérni a céljaidat.

1. fázis: Új szabadúszó vagyok. Miért van szükségem CRM-re?

A kezdetek általában elég kihívást jelentenek, és maximális türelmet és következetességet igényelnek. Újként a fő célod a közönség kiépítése – rendszeres ügyfelek, kliensek és érdeklődők. Ahhoz, hogy felkeltsd és megtartsd őket, csodálatos kommunikációra van szükséged. Minden időt és figyelmet igényel.

Hangsúlyozzuk ezt. Nem számít, mennyire keményen dolgozol, nem tudod legyőzni a 24 órát egy napban. De vannak dolgok, amelyek segíthetnek bölcsen kezelni az adott időt. A CRM szoftver az. Ha ezt használod a kommunikációban, nyereségeket érsz el, mint például a teljes ügyfélkapcsolat nyomon követésének lehetősége, a fejlődés címkézése és a jegyzetek vezetése. A kommunikációk fokozásához és automatizálásához létrehozhatsz és használhatsz e-mail sablonokat.

A szabadúszók számára készült CRM hatékony és egyszerű módot kínál az egész kommunikáció kezelésére. Még (vagy különösen) akkor is, ha az ügyféladatbázisod gyorsan fejlődik. És kívánom, hogy így legyen!

2. fázis: Profi vagyok. Hol vannak a nyereségek a szabadúszók számára készült CRM-ből?

Ha nagy ügyfélbázissal rendelkező szabadúszó vagy – csodálatos, nagyszerű munkát végzel! Feltételezem, hogy az egyik fő aggodalmad az ügyfelekkel való kommunikáció kezelése. Mivel manapság a különböző emberekkel való kölcsönös függőség valóban bonyolult lehet, a megfelelő CRM eszköz használata több mint hasznos. A használatával címkézheted a kapcsolatokat, jegyzetelhetsz, és releváns emlékeztetőkkel szervezheted a naptárakat.

Néhány CRM rendszer a pénzügyek ellenőrzésének lehetőségét is biztosítja, azaz a kiadások kezelését vagy a számlázást.

A szabadúszók számára készült CRM segít megszervezni az e-mail (és egyéb) kommunikációt. Még ha csak néhány ügyféllel dolgozol is, értékelni fogod, mennyi időt takaríthat meg neked a CRM szoftver. Ezenkívül a legtöbb ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer megjeleníti a nyitott jegyeket (azaz új e-mailt) – ha éppen elfoglalt vagy, a jegy emlékeztetni fog, hogy ne felejtsd el válaszolni. Ez annyira nem professzionális!

Nem számít, hogy 5, 20 vagy 500 ügyfeled van, a CRM fontos funkciókat kínál minden szabadúszó számára – nyomon követi a sikeredet. Hogyan? A konverziós arányok, a sikeres érdeklődő kapcsolatok, az e-mailek CTR (átkattintási arányai) stb. alapján.

Valójában nem szükséges nagy cégnek lenned, több ezer ügyféllel ahhoz, hogy értékeld egy jó CRM rendszer előnyeit. Legalább érdemes kipróbálni – ítélj magad, hogy a CRM megfelel-e az igényeidnek. Ó, egyébként – nem kell fizetned a jó CRM szoftverért.

A Firmbee lehetővé teszi, hogy ne csak az ügyfelekkel való kapcsolataidat kezeld, hanem az egész:

Ha szeretnél csatlakozni, tudasd velünk. És ne felejtsd el csatlakozni a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradj!

Mira Bodhi

Ismeri a szabadúszó munkának az előnyeit és hátrányait, és mégis a legjobbat hozza ki belőle. Az időgazdálkodás és az önmotiváció a legnagyobb előnyei. Jelenleg digitális nomád, és az egész világot bejárva dolgozik.

View all posts →