A hagyományos PR tevékenységek célja, hogy fenntartsák egy vállalat vagy egy személy jó hírnevét a mainstream kommunikációs csatornák, mint például a TV, rádió, nyomtatott sajtó és így tovább segítségével. Így a PR jelentős hatással volt a szervezet társadalmi kapcsolataira a környezetével. De mi az a digitális PR? Ezekre és más kérdésekre válaszolunk a következő cikkben.

Digitális PR – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a digitális PR?
  2. Mire használják a digitális PR eszközöket?
  3. 5 platform, amit ismerned kell digitális PR tevékenységek során
  4. Összefoglalás
  5. Kulcskérdések

Mi az a digitális PR?

A digitális PR, ahogy a neve is sugallja, egy stratégia, amely az online tevékenységek fejlesztésére, a saját imázs és márka ismertség létrehozására irányul digitális eszközök segítségével, ellentétben a hagyományos PR megközelítéssel. A digitális PR cégek számos együttműködést és kapcsolatot alakítanak ki befolyásos közösségi média személyiségekkel. Ez pedig segít a pozitív vélemények és visszautalások vagy említések megszerzésében a közösségi médiában, amelyek a közönség számára egyfajta “bizalom valutát” jelentenek.

Mire használják a digitális PR eszközöket?

Jól megvalósított digitális PR erőfeszítések fokozzák:

  • A márka imázsát az Interneten és a közösségi médiában,
  • Online elérhetőségét és láthatóságát blogokon, vlogokon, online sajtóközleményeken, minden lehetséges és hatékony digitális kommunikációs eszközön,
  • Online közösségi hálózatot – a közönséget, akit az üzenet elér,
  • A válságkezelés teljesítményét – az ügyfélelégedettség javítására irányuló intézkedések elemzésével gyorsabban tudunk reagálni egy válság esetén, amely bármikor bekövetkezhet.

Digitális PR eszközök használatával akcióterv készítésekor vegyük figyelembe a márka vízióját, annak küldetését, a közönségkapcsolatok fő alapelveit, valamint a marketing mix és promóciós mix alkalmazását.

digitális PR infografika

5 platform, amit ismerned kell digitális PR tevékenységek során

Manapság sok olyan eszközt és platformot találhatunk, amelyek jelentősen megkönnyítik az elérést és erősítik a márka imázsát online. Az alábbiakban bemutatjuk azokat, amelyek véleményünk szerint a legjobb szolgáltatásokat nyújtják különböző digitális tevékenységekhez.

    Similar Web

    Elemző adatokat végez, népszerűségi rangsorokat készít. Web- és mobilalkalmazás statisztikákat mutat be. Lehetővé teszi hasonló témájú weboldalak összehasonlítását.

    Prowly

    Átfogó eszköz minden közönségkapcsolati tevékenység kezelésére. Lehetővé teszi, hogy információt küldj a médiának, sajtóirodát és márkafeljegyzést működtess. Mindezt egyetlen eszközben megteheted.

    Snappa

    Olyan program, amely lehetővé teszi, hogy gyorsan és egyszerűen grafikákat készíts főként közösségi média számára. Online elérhető, csak hozz létre egy ingyenes fiókot, és magabiztosan készíthetsz és tölthetsz le grafikákat PNG vagy JPG formátumban.

    InVideo

    Nagyon intuitív webalapú platform, amely lehetővé teszi a videók felhőben történő szerkesztését. Könnyű és szórakoztató a szerkesztés, és az eredmények professzionálisnak tűnnek.

    Socioboard

    Eszközök gyűjteménye a közösségi média leadek generálására és tartalommarketingre. Ingyenes alapcsomagot kínál, és pontos elemzéseket nyújt a közösségi média felhasználók tevékenységeiről, amelyek révén könnyebb elérni őket az üzeneteddel.

Összefoglalás

A digitális PR a hagyományos PR által kihasznált lehetőségek természetes evolúciója. Pozitív hatással van a márka online láthatóságára. A felhasználók jelentős része, aki információt próbál szerezni a cégről, ebben a szakaszban keresőmotorokat fog használni. Így ahhoz, hogy a magas színvonalú tartalom látható maradjon a felhasználók számára, SEO szakembereknek és digitális marketingeseknek kell részt venniük. Ha összegyűjtjük az összes elemet, képesek leszünk fokozni a márka imázsát a közösségi médiában.

Olvasd el cikkünket, hogy megtudd, mi a különbség a közönségkapcsolatok és a marketing között.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →

The most important questions

  1. Mi a digitális marketing?

    Ez egy olyan reklámtevékenység, amelyet arra terveztek, hogy digitális technológiát használjon promóciós tevékenységek lebonyolítására az Interneten.

  2. Mi az a digitális PR?

    Röviden, ezek olyan tevékenységek, amelyek egy személy, egy csoport vagy egy cég pozitív képének létrehozásával és fenntartásával kapcsolatosak az Interneten.