Egy startup a jövő üzlete. Folyamatos és rendszeres fejlődésre orientálódik, és innovációkra épül. Nincs helye túl sok stabilitásnak és letelepedésnek. Ahhoz, hogy áttörjünk a mainstreambe, szükség van a nyereséges növekedés iránti hajtóerőre. Egy új termék piacra dobása figyelemre méltó esemény, de ezután egy startupnak nem szabad pihennie. Ez egy viszonylag kis lépés egy potenciálisan több éves, hullámvölgyekkel teli küzdelemben. Ebben a cikkben válaszolunk arra, hogy mi a startup fejlesztés, és hogyan készíthetjük fel a startupot a jövőre.
Startup fejlesztés – tartalomjegyzék:
- Startup fejlesztés – Előretekintés
- Miért nem működik minden startup?
- Szánj időt a címzettel való beszélgetésre
- Hogyan fejleszthetsz egy startupot a nulláról?
- Van egy ötletem egy startupra, mi a következő lépés? Versenytárs elemzés
- Szerezz egy szakemberekből álló csapatot
- Kulcskérdések – Startup fejlesztés
Startup fejlesztés – Előretekintés
Mint bármely komoly, hosszú távú elköteleződés az életben, egy startup felépítése tervezést és előkészítést igényel. Néha hosszú hónapok, évek vagy akár évtizedek kellenek egy üzleti ötlet kidolgozásához. A kezdetekkor, amikor csak egy vázlat létezik, nagy türelemre, mély fókuszra és a legnagyobb óvatosságra van szükség. Végül is Róma sem egy nap alatt épült fel.
Sokan kérdezik: Van egy ötletem egy startupra — mi a következő lépés? Nem elég az ötlet önmagában? Miért kell fokozatosan bővíteni az ötletet, és miért nem lehet egy egyszer megfogalmazott ötlet állandó? Elmagyarázzuk, miért van ez így, és hogyan készítheted fel a startupodat egy fényes jövőre.

Miért nem működik minden startup?
A saját vállalat korai tervezési szakasza egy sor kipróbálatlan hipotézisből áll. Ez az a pillanat, amikor rájövünk, hogy egy ötlet, amely szépen van vázolva a papíron, a gyakorlatban megbukhat. Az aranyszabály azt sugallja, hogy egy másik cég üzleti kontextusában működő megoldás nem feltétlenül működik minden alkalommal.
A kudarcokból való tanulás lehetővé teszi, hogy létrehozz egy alapot, amely segít okosabb döntéseket hozni a jövőben. A startupok gyengesége, hogy nem képesek elérni a közönségüket. Egy üzleti ötlet elavulttá válhat, és megbukhat a piaci kereslet hiánya miatt. Hogyan lehet ellensúlyozni ezt a jelenséget, és hogyan lehet kideríteni, mikor a tökéletes pillanat a “belépésre”?
Szánj időt a címzettel való beszélgetésre
A visszajelzés elengedhetetlen a saját startupod megvalósításakor. Ezért olyan fontos, hogy rendszeresen kapcsolatba lépj a közönséggel, azaz a projekt konkrét célcsoportjával.
Csak annyit tenni, hogy meghatározunk egy végpontot, ahol a termék/szolgáltatás található, nem biztos, hogy elegendő. Egy fontos lépés, amelyet az vállalkozónak meg kell tennie ebben az előkészítő fázisban, hogy minden lehetőséget megragadjon, hogy beszélgessen a potenciális ügyfelekkel.
Még ha egy startup a korai tervezési fázisban van is, a vállalkozásról kapott visszajelzés rendkívül hasznos. Bár nem minden visszajelzés értékes, a hiteles címzettek által megosztottak fényesebbé tehetik egy szerző cég jövőjét.
Hogyan fejleszthetsz egy startupot a nulláról?
A startup fejlesztésének alapvető lépése egy szakmai üzleti terv elkészítése. Ez fontos, még akkor is, ha a projekt kicsi, és a kockázatok nem magasak.
A saját üzleti terved jobb esélyt jelent arra, hogy banki kölcsönt vagy külső entitások szponzorálását nyerd el, akik meggyőződtek az ötletedről.
Az üzleti terv egy dokumentum, amely meghatározza a cég üzleti stratégiáját a következő időszakra. Általában 2-3 évre érvényesnek tekintik. Az üzleti tervben információkat tartalmazunk arról, mit szándékozunk tenni és milyen célokat tűzünk ki a vállalkozásunk számára. Egy startup fejlesztése anélkül, hogy lenne egy dokumentum, amely megerősíti a feltételezéseinket, a kitűzött céljainkat, vagy azt, hogyan valósítjuk meg a feladatokat, csak a levegőbe beszélés.
Van egy ötletem egy startupra, mi a következő lépés? Versenytárs elemzés
Egy ötlet, amely elméletben újszerűnek és innovatívnak tűnik, már találkozhatott csalódással a meghatározatlan múltban. Ezért olyan fontos a versenytársi piaci elemzés.
Online források, könyvtárak és jogi dokumentumok felhasználásával meg kell határoznod, hogy létezett-e hasonló startup a te területeden, városodban, országodban. Ha igen, hasznos kideríteni, hogy miért nem sikerült néhányuknak, és miért zártak be. A versenytársi elemzés magában foglalja a versenytársak hatásának vizsgálatát is, a megvalósítási ötletek szempontjából. A kockázat a közvetlen közelben található, vagy a projektet meghatározatlan verseny fenyegeti, amely aktív például az interneten?
Szerezz egy szakemberekből álló csapatot
A források, amelyek szükségesek az ötlet megvalósításához a fejlesztés későbbi szakaszaiban, egy összetartó szakemberekből álló csapat, megfelelő pénzügyi források és egy széles ipari kapcsolati háló. Ha egy kezdő cégnek hiányzik bármelyik elem, a hiányosságokat pótolni kell. Az emberi erőforrásokat növelhetjük egy szakember felvételével, a pénzügyi forrásokat bővíthetjük egy üzleti partner keresésével, és a kapcsolatokat szélesíthetjük, ha részt veszünk például tematikus konferenciákon, webináriumokon vagy startup vállalkozók számára rendezett találkozókon.
Olvasd el a másik cikkünket a startupokról: Freemium modell – 7 tipp a startupoknak.
Ha szeretnél kapcsolatban maradni, csatlakozz a Facebook közösségünkhöz!
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.
The most important questions
-
Hogyan lehet egy friss ötletből induló startupot növeszteni?
Az első lépés egy tényeken alapuló üzleti terv elkészítése kell, hogy legyen, amely lefedi a vállalat céljaival, az üzlet szempontjaival és a jövőbeli kilátásokkal kapcsolatos legfontosabb kérdéseket.
-
Miért fontos a versenytársak elemzése a startupod előkészítéséhez?
Lehetővé teszi, hogy megtudja a versenytársai tevékenységeit. Ezenkívül megkönnyíti annak megértését, hogy miért vallottak kudarcot a hasonló startupok, vagy miért kellett megváltoztatniuk az üzleti profiljukat.
-
Szükséges a kapcsolat a célközönséggel?
A szolgáltatásaink/termékeink címzettjeitől kapott visszajelzések ingyenes tudást és gyakorlatot nyújtanak, hogy alkalmazkodjunk a felhasználók változó igényeihez.