Érdekel, mik a leggyakoribb UX hibák? A jó felhasználói élmény azt jelenti, hogy a felhasználókat a lehető legrövidebb úton vezetjük a konverzióhoz. Tehát ha észreveszed, hogy a weboldalaidon ígéretesen magas a forgalom, de az ügyfeleid nem fejezik be a vásárlásokat, valószínűleg valamit rosszul csinálsz. Olvass tovább, hogy megtudd, hogyan kerülheted el ezt.

UX hibák – tartalomjegyzék:

  1. Hosszú oldalbetöltési idő
  2. Mobilbarát weboldal hiánya
  3. Nem túl intuitív navigáció
  4. Túl bonyolult beszerzési folyamat

Korábban az UX tervezőről írtunk – mit csinál ő, és mit hozhat egy cég számára – ha még nem olvastad, mindenképpen pótold! Ma pedig elmagyarázzuk, mik a leggyakoribb UX hibák. Olvass tovább, hogy megtudd, hogyan kerülheted el őket!

Nyilvánvaló, hogy nem csak az UX határozza meg az eladásokat. Az ügyfelek továbbra is elsősorban az árra figyelnek, bár ez lassan egyre kevésbé kulcsfontosságú tényezővé válik az e-kereskedelemben. A márkába vetett bizalom is jelentőséggel bír, mivel a sikeres márkák manapság ezt ápolják, ahogyan sok energiát fektetnek az ügyfél-visszajelzésekbe is.

A konverzió lényege azonban a sikeres vásárlói út csúcspontja. A Harvard Business Review szerint egy sikeres út nem igényel erőfeszítést a címzett részéről. Az ügyfeleknek nincs sem idejük, sem kedvük átkelni a nehézségeken, hogy megtalálják, amire szükségük van. Mindenekelőtt rengeteg lehetőségük van más ajánlatok megtekintésére és alternatívák böngészésére.

A leggyakoribb UX hibák

UX hibák infografika

Hosszú oldalbetöltési idő

A felhasználók, különösen a mobilosok, türelmetlenek. Tehát ha az oldalad betöltése több mint 4 másodpercet vesz igénybe, a legtöbben nem fognak várni. A lassú oldalbetöltési idő az első a számos tényező közül, amelyek negatívan befolyásolhatják a felhasználói élményt és konverziókat vonhatnak el tőled. Gondoskodj róla, hogy az oldalad a lehető leggyorsabban, néhány milliszekundum alatt betöltődjön.

Mobilbarát weboldal hiánya

A mobil eszközökön generált forgalom már a teljes internetes forgalom felét teszi ki, így a weboldalad különböző eszközökhöz való optimalizálását nem szabad alábecsülni. Különösen, mivel a Google figyelembe veszi a mobil tartalmat a keresőmotorban elfoglalt hely meghatározásakor. A weboldal mobil verziójának hiánya nemcsak UX hiba, hanem SEO hiba is.

Nem túl intuitív navigáció

A felhasználónak nem szabad kitalálnia a dolgokat. Egy jó weboldal világos és elég könnyen navigálható ahhoz, hogy még egy újonc is gyorsan megtalálja az utat. Ezért döntsd el, hogy mely elemek kulcsfontosságúak a weboldaladon, és emeld ki őket megfelelő színekkel, mérettel, és helyezd el őket megfelelően az oldalon.

Túl bonyolult beszerzési folyamat

A bürokrácia, a hosszú kitöltendő űrlapok, a regisztráció szükségessége, vagy a rendelkezésre álló fizetési lehetőségek szűkös száma más UX hibák, amelyek eltántorítanak a tranzakció befejezésétől. Tedd a vásárlási folyamatot a lehető legsimábbá és zökkenőmentesebbé.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren! Ne habozz, hogy kommentet is hagyj lent!

Klaudia Kowalczyk

Egy grafikai és UX tervező, aki a tervezésbe átülteti azt, ami szavakkal nem kifejezhető. Számára minden használt szín, vonal vagy betűtípus jelentéssel bír. Szenvedélyes a grafikai és webtervezés iránt.

View all posts →