Az emberek jelentős hozzájárulói egy startup formájának és sikerének. Az előre megtervezett struktúra azt jelenti, hogy a résztvevő emberek nem korlátozódhatnak mereven kijelölt pozíciókra. Szükségessé válik, hogy rugalmasabb megközelítést alkalmazzanak a nekik megbízott munkával kapcsolatban. Ezért a startup alapítói aktívan keresnek kreatív partnereket, akik hisznek vállalkozásuk küldetésében, nem csupán olyan alkalmazottakat, akik felülről jövő utasításokat követnek. Hogyan találjuk meg a megfelelő embereket egy startup toborzásakor? Olvass tovább és tudd meg.

Startup toborzás – tartalomjegyzék:

  1. Startup toborzás
  2. Hol keressünk jelölteket?
  3. Startup toborzás – összefoglaló

Startup toborzás

Bármely startup alapja egy ötlet. Ez az üzleti koncepció adja az alapját bármilyen vállalkozásnak, de egy ilyen kezdeményezést nem lehet végrehajtani átgondolt emberi beavatkozás nélkül. Ahogy a vállalkozás növekszik, bizonyos munkaerőigények változnak. Ezért a startup létezésének első napjaitól kezdve érdemes elemezni az emberi erőforrásokkal kapcsolatos összes aspektust.

A legtöbb esetben bármely startup tevékenysége néhány finanszírozó együttműködésével kezdődik, akik alkotják a mag alapító csapatot. Azonban a vállalkozás dinamikus növekedése új kihívásokkal és felelősségekkel jár. Egy bizonyos ponton tehát már nem lehetséges, hogy egy ilyen kis csapat mindezzel szembenézzen.

A csapat bővítése természetes folyamat bármely startup számára. Az újonnan felvett emberek segítenek elérni a legfontosabb célokat, és gyakran kreatív ötleteiket is hozzák a vállalkozásba. Így a cég növekedésének fenntartásához szükségessé válik új toborzási folyamatok megnyitása.

Még mielőtt új emberek felvételébe kezdenél, világosan meg kell határoznod az elvárásaidat. A toborzási igények megfelelő elemzése segít meghatározni, hogy a további felvételek valóban szükségesek-e, és hogy milyen tulajdonságokkal kell rendelkezniük a potenciális új kollégáknak.

Miután azonosítottad a keresett kompetenciákat, itt az ideje, hogy megfontold a vállalkozásod struktúrájához legjobban illeszkedő toborzási stratégiát. A pozíció sajátosságaitól függően különböző kommunikációs csatornákat lehet használni a jelölttel. Egy pontos munkaköri leírás szintén hasznosnak bizonyul. Tartalmaznia kell információt a pozíció céljáról a startupnál, a feladatok köréről, az elvárásokról vagy az általános munkakörülményekről.

A legtöbb startup 3 alapvető kompetenciára támaszkodik – üzleti, technikai és grafikai tervezés. Ugyanakkor az innovatív ötletek és a folyamatos fejlődés víziója miatt a startup állásajánlatok nagyon népszerűek a kreatív jelöltek körében.

startup toborzás

Struktúrájuk miatt a startupok független alkalmazottakat keresnek, akik jelentős tudással rendelkeznek egy adott területen és erősen célorientáltak. Ezért értelmes együtt dolgozni olyan emberekkel, akik potenciált látnak még a nem hagyományos megoldásokban is.

A startup világában bekövetkező változások dinamikája nagymértékben arra kényszeríti a résztvevőket, hogy rendkívül rugalmasak legyenek a cselekedeteikben és sokoldalúak a munkájukhoz való hozzáállásukban. Azok az alkalmazottak, akik nyitottak az új kihívásokra és hajlandóak átlépni saját határaikat, a legjobban teljesítenek.

Azok a csapattagok hozzák létre igazán a startupot, akik befolyásolják annak végső formáját. Tehát nyilvánvaló, hogy jól kell érteniük a célokat, és az üzlet küldetésével azonosulniuk kell. Ennek eredményeként egy ilyen emberekből álló csapat függetlenebb lesz, ami megkönnyíti számukra a különböző problémák megoldását a feletteseik segítsége nélkül.

Hol keressünk jelölteket?

Az elején a legfontosabb dolog, hogy megbizonyosodj arról, hogy a már alkalmazott emberek közül senkinek sincsenek meg azok a kompetenciái, amelyeket keresel, és amelyek egyszerűen nem lettek korábban azonosítva. Ha azonban szükségessé válik a külső toborzás, érdemes kihasználni a saját kapcsolataidat vagy barátok ajánlásait. Így hozzáférést nyersz megbízhatóbb emberekhez, és a felvételi folyamat maga jelentősen lerövidül.

Lehetőség van hagyományosabb toborzási csatornák használatára is. Sok startup különböző portálokat vagy iparági fórumokat használ erre a célra, ahol különösen megtervezett hirdetéseket tesznek közzé, amelyek pontosan megmondják, hogy milyen típusú alkalmazottakra van szükség a megadott időpontban.

Azonban, még a velük járó összes előny ellenére is, a startupok gyakran nem élveznek nagy népszerűséget. Ezért sok esetben esélyük sincs tehetséges jelöltek vonzására saját márkájuk vagy presztízsük révén. Érdemes tehát kihasználni a közösségi média potenciálját, amely ma az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb marketingeszköz.

Az alkalmazottak ilyen módon történő keresése lehetővé teszi, hogy megismertessük őket az új cég piaci tevékenységeivel, miközben nyitott kommunikációt tesz lehetővé. Ennek eredményeként szorosabb kapcsolatok alakulnak ki, és a tehetséges jelöltek maguk is bármikor felvehetik a kapcsolatot a startup-pal egy együttműködési javaslattal.

Startup toborzás – összefoglaló

A startupok dinamikája megköveteli, hogy az alkalmazottak rendkívül rugalmasak és önállóak legyenek. Egy olyan csapat, amely jól érti a célokat és az üzlet alapjait, a startupok gerincét képezi. Ugyanakkor az, hogy a pozíciók kevésbé formalizáltak és univerzálisabbak lettek, azt eredményezte, hogy a jelöltek nagyobb valószínűséggel válnak a teljes innovatív közösség kulcsfontosságú tagjaivá.

Olvasd el ezt is: 7 startup szerep magyarázata.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →