A Facebook egyre nagyobb részesedést szerez a globális digitális hirdetési piacon. Az eMarketer adatai szerint 2020 végére a hirdetési bevétele várhatóan elképesztő 11 milliárd dollár lesz. Nem csoda, hogy az internetes óriás mindent megtesz annak érdekében, hogy ösztönözze a felhasználókat és a marketingszakembereket, hogy hirdessenek a weboldalon, a rajongói oldalak elérhetőségének csökkenése mellett. Emellett időről időre kutatási jelentéseket és cikkeket is közzétesz a hatékony Facebook-hirdetések készítéséről. Az ajánlásaiból származó legfontosabb következtetések az alábbiakban találhatók.

A hirdetők hirdetések készítésének segítése érdekében az internetes óriás az elmúlt két évben a Facebook hirdetési felületén megjelent 350 márka több mint 1,500 hirdetését elemezte 18 iparágból. A kutatás fő célja az volt, hogy kiderítse, hogyan befolyásolják a hirdetés konkrét elemei a konverziót.

A tanulmány alapján a következőket állapították meg:

7 kulcselem a hatékony Facebook-hirdetések készítéséhez

  • fókuszpont – a képen van egy nyilvánvaló fókuszpont
  • márkareferencia – mennyire könnyű azonosítani a hirdetőt?
  • márkaperszonalitás – a hirdetés rezonanciája összhangban van azzal, ahogyan a közönség percepciója a márkáról szól?
  • információ – tartalmaz a hirdetés érdekes információt?
  • érzelmek – kivált-e érzelmeket a hirdetés a címzettekből?
  • láthatóság – képes-e a hirdetés felhívni a figyelmet?
  • cselekvésre ösztönzés

A különböző hirdetési célok (cikk olvasása, hírlevélre való feliratkozás, fiók létrehozása stb.) függvényében a különböző elemek eltérő mértékben voltak fontosak.

hogyan készítsünk jó facebook hirdetéseket

A hirdetések, amelyek konkrét információkat tartalmaztak a termékről és világos útmutatásokat adtak arra vonatkozóan, hogy mit kell tenni (kattintani és elolvasni egy cikket, kattintani és megtekinteni a katalógust) vagy erősen utaltak a márkára, a legnagyobb konverziót érték el az első kategóriában. Másrészt, a magas eladásokat azok a hirdetések generálták, amelyek egyszerre sokkal több elemet tartalmaztak: információt, érzelmeket, márkaismertséget és személyiséget.

A Facebook azt tanácsolja, hogy a sokszínűségre érdemes fogadni. Azok a kampányok, amelyek információs hirdetéseket és a megadott márkához szorosan kapcsolódó hirdetéseket tartalmaztak, érték el a legjobb eredményeket.

Melyik tényező rossz a konverzió szempontjából?

Az internetes óriás egy közös jellemzőt észlelt azoknál a hirdetéseknél, amelyek nem generáltak magas konverziót. Hiányzik belőlük …a márka maga.

Mindegyik hirdetésnek illeszkednie kell a márka képéhez – még ha az ideiglenes is, csak egy pillanatra készült. Ha egy márka a boldogság és az energia képét próbálja megépíteni, akkor a hirdetéseinek is ilyennek kell lenniük!

A márka képébe nem illeszkedő hirdetések gyengébben teljesítettek, még egy logóval vagy egy világos cselekvésre ösztönzéssel is.

Hogyan érjük el az ügyfeleket?

„A legjobb hirdetések tájékoztatták a fogyasztókat arról, amit tudniuk kell – ki a hirdető, mit kínál, és hogyan lehet ezt a terméket megvásárolni? És amikor ezt az információt megadták nekik, arra ösztönözték őket, hogy tegyenek meg a megfelelő lépést: iratkozzanak fel egy levelezőlistára, vásároljanak online, vagy egyszerűen csak emlékezzenek a márkára a jövőre nézve” – vonta le a következtetést Neha Bhargava, a Facebook hirdetési kutatója. A Facebook és más közösségi hálózatok használata növelheti a forgalmat a weboldaladon. A forgalom növekedése pedig nem kevesebb, mint az eladások növekedése. Tanuld meg, hogyan csináld.

Laura Green

Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.

View all posts →