A B2B alkalmazásokat két vállalat közötti értékesítési folyamat lebonyolítására használják. Milyenek legyenek? A kérdésre a következő cikkben találja meg a választ.

B2B alkalmazások – tartalomjegyzék:

  1. Mik azok a B2B alkalmazások?
  2. Hogyan építsünk jó B2B alkalmazást?
  3. A B2B alkalmazások használatának előnyei

Mik azok a B2B alkalmazások?

A B2B alkalmazásokat az üzleti műveletek egyszerűsítésére és a kereskedelmi tranzakciók lebonyolítására használják. A B2B alkalmazások bevezetésének célja a vevőszolgálati költségek csökkentése és az értékesítési nyereség növelése.

A konkrét vállalat igényeitől függően egyszerű vagy összetettebb struktúrával rendelkezhetnek. Egy egyszerű B2B alkalmazás lehetővé teszi, hogy megossza a vállalata erőforrásait más alvállalkozókkal. Összetettebb alkalmazás esetén lehetséges az integrálás információs rendszerekkel, valamint olyan speciális érzékelőkkel, amelyek a jelenlegi készlet szinteket mutatják.

A kereskedelmi kommunikáció, azaz az adatok cseréje és a tevékenységek koordinálása a kereskedelmi partnerek között általában automatikusan történik. Az egy helyen megadott információ az egész rendszerben elérhető.

Mindegyik felhasználónak saját fiókkal kell rendelkeznie a B2B alkalmazás használatához. A felhasználók hozzáférhetnek az ő számukra kifejezetten az összegyűjtött adatok alapján elkészített személyre szabott ajánlatokhoz. Ugyanakkor nem látják a konkrét alkalmazást használó más entitásokat.

b2b applications

Hogyan építsünk jó B2B alkalmazást?

A B2B alkalmazásnak használhatónak kell lennie, ezért könnyen, gyorsan és intuitívan használható. Különböző emberek fogják használni, legyenek azok irodai dolgozók, szakmai értékesítési munkatársak vagy egy adott vállalat vezetői. A felhasználói élmény manapság nagy jelentőséggel bír, ezért különös figyelmet kell fordítani rá.

A B2B alkalmazást használó alkalmazottak előbb-utóbb hozzászoknak a hibáihoz, ami befolyásolja elkötelezettségüket és hatékonyságukat, így a konkrét alkalmazással elért pénzügyi eredményeket is.

A B2B szoftvernek könnyen használhatónak kell lennie mind az alvállalkozók, mind az alkalmazottak számára. Mielőtt megtervezne egy adott alkalmazást, érdemes megkérdezni az ügyfeleket az igényeikről és követelményeikről, hogy később megfelelő megoldásokat valósíthasson meg. Végül is az üzleti partnerei elégedettsége az, amire a legjobban kellene figyelnie.

Jónak kell lennie a B2B alkalmazásnak, hogy integrálva legyen más vállalati rendszerekkel, például egy könyvelési rendszerrel. Értékes az is, ha integrálva van a raktári rendszerrel, amely lehetővé teszi a konkrét termékek aktuális állapotának megjelenítését. Az ilyen alkalmazás minden moduljának a konkrét iparág igényeihez kell igazodnia.

A B2B alkalmazásoknak moduláris struktúrával kell rendelkezniük. Ez lehetővé teszi a funkcionalitásuk bővítését, ha szükséges. Rugalmasnak és skálázhatónak is kell lenniük. Ez lehetővé teszi, hogy alkalmazkodjanak a kis- és nagyvállalatok igényeihez. A rendszernek elég erősnek kell lennie ahhoz, hogy akár napi több száz tranzakciót is feldolgozzon.

A B2B alkalmazások használatának előnyei

Milyen előnyöket kell hoznia egy megfelelően megvalósított B2B alkalmazásnak?

  • növekvő értékesítés
  • új ügyfelek megszerzése
  • az ügyfél számlázásának javítása
  • az ügyfélszolgálati folyamat javítása
  • az rendelési és rendeléskiválasztási folyamat megkönnyítése

A B2B szoftver segít az eladónak a jogosultságok kezelésében. Az eladók könnyen szerkeszthetik a felhasználói profilokat, jogosultságokat adhatnak vagy vonhatnak vissza, és új fiókokat adhatnak a rendszerhez. Az adatokat védeni kell az illetéktelen személyek általi törléstől.

Egyszerű és világos alkalmazásnak csak a szükséges információkat kell bemutatnia az ügyfél számára minden termékről. Az alvállalkozók gyakran nem a kiterjedt tudásra, hanem a részletekre figyelnek. Ha bármilyen kétségük van egy termékkel kapcsolatban, a katalógus böngészése közben elküldhetik kérdésüket az üzenetküldőn, és a kétségeiket azonnal továbbítják a megfelelő fiókkezelőhöz.

Olvassa el ezt is:Mi az e-kereskedelmi stratégia?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →