A kommunikáció az Instagramon egy példa arra, hogy a kommunikáció manapság főként virtuálisan zajlik. Kevesen használják már a telefonjukat, hogy megtudják, mi történik a családjukkal vagy barátaikkal. A telefonhívásokat és az SMS-eket felváltották az azonnali üzenetküldők, mint például a Facebook, a WhatsApp vagy – manapság a legnépszerűbb – az Instagram. A Facebookkal ellentétben, amelyet főként élet események megosztására és barátokkal való kapcsolattartásra használnak, az Instagram egy alternatív, idealizált világot teremtett, ahová a valóságból menekülünk, hogy pihenjünk, inspirálódjunk, vagy csak szép, esztétikus fényképeket nézegessünk. Ez ideális környezetet teremtett a hirdetések és a PR számára.
Az Instagram teljesen más értelemben társadalmi – a fényképek nemcsak egy szűk baráti kör számára láthatók, hanem a világ számára is. Természetesen lehetőség van “privát profil” létrehozására, amelyhez csak néhányan férhetnek hozzá. Azonban ez üzleti kontextusban nem sok értelmet nyerne. Az Instagram közössége olyan kötelékek létrehozásáról szól, amelyek hasonló érdeklődési körökön alapulnak, mint például az utazás, a fényképezés, az autók, a divat vagy a smink. Azok az emberek, akik egy adott téma iránt érdeklődnek, követni fogják azokat a profilokat, amelyek ezt a tartalmat tartalmazzák, megosztják és támogatják a készítőket. Az Instagram hatalmas ügyfélbázisa nagy marketing potenciált biztosít.
Kommunikáció az Instagramon – tartalomjegyzék:
- Instagram fiók népszerűsítése
- Fizetett Instagram népszerűsítés
- Az Instagram helyzete a közösségi média világában
- Kulcskérdések
Instagram fiók népszerűsítése
A hatékony kommunikáció érdekében az Instagramon több módszert is érdemes alkalmazni, hogy új közönséget érjünk el (akik egy üzleti profil esetén potenciális vásárlókká válhatnak):
- megőrizni a jelenlegi nézőket,
- bővíteni a hatókört,
- növelni a felhasználói/vállalati ismertséget.
Érdemes a “bio” szekcióval
A további kommunikációs módok a profilunkon végzett tevékenységekre vonatkoznak. Kezdve a konzisztens tartalom közzétételével – fényképek és videók egy adott témában, esztétikus formában és hasonló stílusban, pl. specifikus színek, szűrők. A leírás mellett a fényképeket hashtagekkel kell kísérni, azaz kulcsszavakkal, amelyek a szerves forgalomért felelősek – ezek eszközök a készítő tevékenységéhez kapcsolódó tartalom keresésére. Minél több helyes és releváns hashtag van, annál nagyobb az esély arra, hogy a lehető legtöbb érdeklődőt elérjük egy adott téma iránt. Az Instastories és Reels egyre jelentősebb szerepet játszanak. Rendszeresen hozzáadva segítenek fenntartani és bővíteni a hatókörünket az Instagramon. Segítségükkel történeteket mesélhetünk el fényképek/videók/boomerang/hyperlapse segítségével. A vállalat szempontjából az Instastories lehetővé teszi például egy termék/szolgáltatás bemutatását a nulláról. A gyártók megmutathatják, hogyan készülnek a termékek, és bemutathatják a kulisszák mögötti pillanatokat vagy előzeteseket. Az Instagram, más üzenetküldőkkel ellentétben, lehetőséget ad a vásárlói fényképek és videók újraposztolására. Csak annyit kell tennie a vásárlónak, hogy megoszt egy fényképet vagy InstaStory-t (például egy termékről vagy egy videót, ahol véleményt mond) ahol megjelöli a márka profilját. A márka könnyen megoszthatja ezt a bejegyzést, hozzáadva azt az InstaStory-jához. A profilunkon végzett tevékenységen és rendszerességen kívül ugyanolyan fontos, hogy kapcsolatba lépjünk másokkal – lájkolni, kommentálni és megosztani a hasonló témájú profilok tartalmát vagy a közönségünket. Ez segít egy Instagram közösség kiépítésében, a támogatott készítők valószínűleg megnézik a profilunkat és viszonozzák a szívességet, növelve a hatókörünket. Kölcsönös előny. A fent leírt ingyenes fiók népszerűsítési formák mellett érdemes megfontolni a fizetett Instagram népszerűsítést is. A hirdetés megjelenhet bejegyzésként vagy jelentésként. Bejegyzésként a felhasználók számára úgy jelenik meg, mint egy szokásos fénykép, amelyet a hírekben adtak hozzá. Megosztható, kommentálható, lájkolható – így a felhasználók interakcióba lépnek a hirdetéssel. Ha egy ilyen hirdetés megfelelően van megfogalmazva és érdekes – felhívja a felhasználók figyelmét, és azok, akik már használták a terméket/szolgáltatást, megoszthatják benyomásaikat, véleményeiket. A hirdetés az InstaStory-n a megfigyelt profilok történetei között jelenik meg. Ez a hirdetési forma teljes figyelmet vonz a felhasználótól, mivel az egész képernyőt lefedi. A helyes és figyelemfelkeltő hirdetések biztosan érdekelni fogják a felhasználót, aki megnézheti a profilt, figyelheti, megoszthatja vagy vásárlóvá válhat. Egy ilyen fizetett hirdetés létrehozásakor további linket adhat egy oldalra, boltba, vagy akár egy konkrét termékre. Miért vált az Instagram a legnépszerűbb kommunikációs eszközzé? Üzleti szempontból: elősegíti a kétirányú kapcsolat kialakítását a közönséggel (ügyfelekkel vagy potenciális ügyfelekkel), megkönnyíti a termék vagy szolgáltatás bemutatását, jobban, mint egy weboldalon, ahol csak egy fénykép és egy leírás látható. Ezenkívül az Instagram lehetővé teszi videók feltöltését, útmutatókat, véleményeket és elégedett vásárlók fényképeit. Az Instagramon népszerű a versenyek szervezése is, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy még inkább részt vegyenek. Az Instagram a legnépszerűbb üzenetküldő a piacon. Az átlagos felhasználó körülbelül 40 percet tölt el naponta ott. Megkönnyíti az ügyfelek elérését, valamint új követők szerzését. Az Instagram segítségével a világ minden tájáról elérheti a közönséget, és olyan eszközöket használhat, amelyeket más közösségi média nem biztosított a felhasználói számára.
Ha tetszik a tartalmunk, és szeretne kapcsolatban maradni, ne várjon, csatlakozzon a szorgos méheink közösségéhez! Ezt megteheti a Facebookon vagy a Twitteren. Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált. A Facebookot leginkább fényképek közzétételére és élet események megosztására használják a családdal és barátokkal. Az Instagram ezzel szemben kapcsolatokat teremt az emberek között világszerte, közös érdeklődési körök alapján. A Facebook bejegyzései általában spontánabbak, természetesebbek. Az Instagram viszont főként idealizált, retusált fényképeket és megtervezett, koherens bejegyzéseket mutat. A hirdetés megjeleníthető posztként vagy történetként. Posztként a hírekben egy szokásos fényképként jelenik meg, míg történetként azoknak az embereknek a történetei között, akiket követsz. A hirdetésedhez linket is hozzáadhatsz, amely egy boltba vagy konkrét termékhez irányít, megkönnyítve ezzel a potenciális vásárlók számára a vásárlást. Érdemes egy érdekes leírással kezdeni a "bio" szekcióban – egy rövid bemutatkozás önmagadról, a vállalkozásodról, a cégedről. Ugyanolyan fontos a következetes tartalom, a releváns hashtagek, a közzétett tartalom esztétikája és a rendszeresség. Ezek egy keresőeszköz a tartalomhoz, amely a készítő üzletéhez kapcsolódik, hogy organikus forgalmat generáljon a profilhoz, és növelje a lehetőséget, hogy minél több nézőt és ügyfelet elérjen.
Fizetett Instagram népszerűsítés
Az Instagram helyzete a közösségi média világában
Laura Green
The most important questions
Mi a fő különbség a Facebook és az Instagram között?
Milyen az reklám az Instagramon?
Hogyan vonzhatunk új követőket az Instagramon?
Mi a célja a hashtagoknak az Instagramon?